Marketing i Biznes Start-up zone Znamy finalistów konkursu Huawei Startup Challenge II

Znamy finalistów konkursu Huawei Startup Challenge II

Huawei Polska wraz ze Startup Academy rozpoczęły kolejny etap drugiej edycji konkursu Huawei Startup Challenge, którego celem jest wyłonienie polskich, najbardziej innowacyjnych startupów, aktywnie działających na rzecz zrównoważonego rozwoju świata. W finale znalazła się dziesiątka innowatorów z sektora OZE, IT czy FoodTech, która powalczy o trzy nagrody pieniężne w wysokości 100 tys., 60 tys. i 40 tys. złotych.  Zwycięzców konkursu poznamy w  marcu 2022 r. podczas gali finalowej Huawei Startup Challenge II.

Znamy finalistów konkursu Huawei Startup Challenge II

Jedź na biznesowy wyjazd wraz z kilkudziesięcioma przedsiębiorcami - networking, wypoczynek i warsztaty

Wypełnij ankietę i jedź z nami

Gremium ekspertek i ekspertów ze świata nauki, biznesu i administracji publicznej, spośród 20 półfinalistów wyłoniło dziesięć startupów, które w najbardziej nowatorski sposób zaprzęgają technologie na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu i ochrony naszej planety. Są to:

  • DAC (DynamicAirCooling) z najbardziej ekologicznym rozwiązaniem chłodzenia;
  • MakeGrowLab, który skupił się na ograniczeniu produkcji plastikowych opakowań poprzez zastąpienie ich biodegradowalnym materiałem;
  • The True Green, który stworzył substytut twardego drewna na bazie konopi włóknistych; 
  • StorkJet zajmujący się oprogramowaniem dla linii lotniczych, które optymalizuje zużycie paliwa w czasie lotu;
  • SunRoof Technology – zintegrowane fotowoltaiczne dachy 2w1 oraz marketplace energetyczny;
  • Plan Be Eco – narzędzie wspierające proces osiągnięcia neutralności klimatycznej przedsiębiorstwa oraz raportowania śladu węglowego;
  • NanoSci – silniki fotokatalityczne oczyszczające powietrze;
  • Hydrum – reaktor chemiczny, który jest w stanie pracować bez kosztochłonnego uzdatniania wody jako surowca;
  • MaasLoop – kompaktowe kruszarki do butelek szklanych;
  • Vegan Manufactura – marketplace dla producentów żywności i startupów foodtechowych, które mogą wykorzystywać wolne siły przerobowe już istniejących zakładów produkcyjnych. 

– Zielona transformacja to wielka suma małych i dużych aktywności, które podejmujemy my wszyscy – zarówno zwykli ludzie i drobni przedsiębiorcy, jak i wielkie firmy oraz całe państwa. By ekologiczna zmiana dokonała się za naszego życia, poza wiedzą i świadomością wyzwań, musimy dostać do rąk narzędzia, które przybliżą nas do tej bardziej zielonej przyszłości. Fnałowa dziesiątka startupów naszego konkursu idealnie się w to wpisuje. Pokazują, że w młodych, polskich firmach drzemie ogromny potencjał innowacyjności, która pomoże przeobrażać nie tylko wielkie podmioty przemysłowe, ale także drobnych przedsiębiorców i samych konsumentów dając im łatwy dostęp do ekologicznych rozwiązań – komentuje Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji Huawei Polska.

Droga do finału dla najlepszych

Mogą Cię zainteresować

Zadaniem rywalizujących ze sobą startupów było w pierwszej kolejności przygotowanie strategii zrównoważonego rozwoju, w której zaprezentują swoje działania, mające na celu zostawienie naszej planety lepszą dla przyszłych pokoleń. Następnie uczestnicy konfrontowali własne nowatorskie rozwiązania z mentorami, a  także mieli czas na udoskonalenie projektów. Ostatnim działaniem było nagranie 2-minutowego wideo przedstawiającego strategię dalszego rozwoju. 

–  Ogromnie nas cieszy zapał i aktywność uczestników, którzy realizują swoje pasje, wzmacniając jednocześnie polski potencjał w obszarze ochrony środowiska i klimatu. Łączenie kompetencji i zasobów oraz różnorodne perspektywy sprawiają, że biznes i startupy pozytywnego wpływu świetnie się uzupełniają, odpowiadając na złożone problemy społeczne i środowiskowe oraz zwiększając swoją efektywność we wspólnym działaniu na rzecz lepszego jutra. Na co dzień  współpracujemy z tego typu organizacjami w różnych obszarach. Wierzymy, że pozytywny wpływ jest możliwy tylko dzięki efektywnym partnerstwom, szczególnie, gdy obu stronom chodzi o wiele więcej, niż prowadzenie biznesu – mówi Karolina Piotrowska, członkini zarządu Startup Academy.

Motywem przewodnim konkursu jest idea #TechForBetterPlanet. W naborze poszukiwane były rozwiązania technologiczne, które pomagają walczyć z negatywnymi skutkami wpływu człowieka na środowisko naturalne. Wśród 226 zgłoszeń dominowały projekty związane z rozwojem odnawialnych źródeł energii (12 proc.), wsparciem dla gospodarki obiegu zamkniętego (12 proc.) czy technologii pomagających ograniczyć marnowanie żywności (8 proc.)

Konkurs odbywa się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Mazowieckiego, patronatem wspierającym Krajowej Izby Klastrów Energii oraz patronatem medialnym Rzeczpospolita, WP, InnPoland, ISBNews, eGospodarka.pl, Mam Startup, Brief, Nowy Marketing, Marketing i Biznes, Homo Digital oraz Eco-News.

Zapisz się do naszego newslettera, żeby nie przegapić najciekawszych artykułów:

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl