Marketing i Biznes Biznes Prefounder – nowy cykl artykułów o twórcach projektów, które jeszcze nie są startupami

Prefounder – nowy cykl artykułów o twórcach projektów, które jeszcze nie są startupami

Mówi się, że 9 na 10 startupów upada. Na co dzień najczęściej słyszymy o tych, które z powodzeniem wchodzą na rynek, przymierzają się do ekspansji i odnoszą sukcesy. Jednak co z pozostałymi projektami? Dlaczego niektórym udaje się osiągnąć cel, a inne nigdy nie zabłysną w świetle reflektorów? Zapraszamy do najnowszego cyklu pt. "Prefounder", w którym przyjrzymy się kilku projektom na bardzo wczesnym etapie rozwoju, mającym szansę w przyszłości stać się startupami.

Prefounder – nowy cykl artykułów o twórcach projektów, które jeszcze nie są startupami

Źródło: Unsplash/Matias Malka

Kim jest prefounder? Jak wygląda początek drogi realizatorów innowacyjnych projektów? Dlaczego zestawiamy pomysły prefounderów z opiniami ekspertów?

Chcesz rozwijać swoją firmę? Darmowa konferencja Founders Conf jest dla Ciebie i Twojej firmy niezbędnikiem [23 lutego, bezpłatne wydarzenie]

Zapisz się

Dołącz do klubu przedsiębiorczych osób – Founders.pl.

Kim jest prefounder i dlaczego będziemy o nim pisać?

Co skłoniło nas do rozpoczęcia cyklu „Prefounder”? Chęć odsłonięcia kurtyny, zobaczenia, jak wygląda faza wstępna tworzenia projektów i zainspirowania Was przedsięwzięciami, które jeszcze nie weszły na rynek. Pokażemy Wam ekskluzywne, czasami nigdzie niepublikowane wizualizacje oraz zdjęcia z laboratoriów. Opiszemy, z jakimi wyzwaniami mierzą się prefounderzy i co daje im motywację do pokonywania przeciwności. A na koniec zestawimy informacje o projektach z komentarzami ekspertów, którzy doradzą przyszłym przedsiębiorcom, co mogą zrobić, żeby zwiększyć swoje szanse na sukces. 

Mogą Cię zainteresować

O sukcesach często mówimy głośno, a porażki pozostawiamy przemilczane. Mało kto zdaje sobie sprawę, jak wiele projektów upada, zanim będzie można nazwać je startupami. I – co ciekawe – nie zawsze powodem jest słaby lub nietrafiony pomysł na usługę czy produkt. Często na porażkę składa się wiele czynników. 

– W przypadku startupów bardzo wiele zależy od samych founderów, ich kompetencji oraz przygotowania do poprowadzenia projektu i wejścia na rynek. Często brak któregoś z tych czynników prowadzi do porażki. Duże znaczenie ma również dopasowanie odpowiedniego źródła finansowania do etapu rozwoju spółki. Błędy w tym obszarze mogą prowadzić do niedofinansowania przedsięwzięcia lub braku płynności – mówił w wywiadzie dla Marketing i Biznes Piotr Łuszczek, wiceprezes zarządu platformy predykcyjnej Forc.ee.

Tutaj przeczytasz pełny materiał: Startupy w Polsce – trendy związane z finansowaniem i perspektywiczne kierunki rozwoju

Gdzie zaczynają pomysłodawcy innowacyjnych projektów (prefounderzy)?

Każdego dnia do inwestorów i funduszy zgłaszają się setki osób z pomysłami na biznes, które chcą stworzyć własny startup, ale potrzebują wsparcia finansowego i merytorycznego. Podobnie jest w przypadku  konkursów, inkubatorów, akceleratorów i fundacji związanych z ekosystemem startupowym. Młodym twórcom innowacyjnych projektów, których nazwaliśmy prefounderami pomagają również programy dla startupów organizowane przez banki i duże korporacje. Ale miejsc, w których można znaleźć świeże pomysły na biznes jest znacznie więcej – choćby na platformach crowdfundingowych, fundraisingowych i uczelniach

Wystarczy tam zajrzeć, żeby odkryć wiele niesamowitych projektów – od innowacyjnych usług przez ciekawe gadżety aż po naprawdę przełomowe, naukowe odkrycia. Dlaczego więc większość z nich w pewnym momencie po prostu znika? Z jakiego powodu nie są kontynuowane i dlaczego tym, które powstają m.in. w ramach uczelnianych kół naukowych tak ciężko zaistnieć na rynku?

Marketing i Biznes odkrywa świeże pomysły

Te i inne refleksje skłoniły nas do stworzenia cyklu artykułów, w których opiszemy początkujące projekty. Będą to interesujące przedsięwzięcia, które mają szansę stać się w przyszłości dochodowymi startupami. Być może w ten sposób dołożymy cegiełkę do budowania sukcesu tych projektów?

W przypadku innowacyjnych pomysłów, które jeszcze nie weszły na rynek same opisy projektów to jednak za mało. Dlatego postanowiliśmy zaprezentować je ekspertom, którzy prześwietlą działania prefounderów i podpowiedzą im, jak można ulepszyć realizację nowatorskich koncepcji. Czy lepiej położyć większy nacisk na marketing, czy postawić na inny kierunek rozwoju? A może kluczem do sukcesu będzie sposób wyeksponowania wyróżników projektu w rozmowie z potencjalnymi inwestorami? To zaledwie kilka przykładów pytań, na które odpowiedzą specjaliści z różnych dziedzin. 

Zapraszamy Was zatem do lektury artykułów o inspirujących projektach na wczesnym etapie rozwoju. Pierwszy materiał ukaże się już w przyszłym tygodniu.

A może sami słyszeliście o ciekawym pomyśle, który dopiero kiełkuje w pokoju lub garażu kreatywnego prefoundera? Dajcie nam znać!

Zapisz się do naszego newslettera, żeby nie przegapić najciekawszych artykułów:

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl