Wywiad z Robertem Marczakiem – Landingi.pl

02.06.2016 AUTORZY: Robert Marczak, Michał Bąk,

Dobry landing to jaki? Jakbyś pokusił się o definicję, jakby ona brzmiała?

Dobry landing to taki, który realizuje nasz cel biznesowy. Landing page musi być logicznym rozwinięciem reklamy, dodatkowo musi być prosty do publikacji i łatwy w optymalizacji. Nasze działania muszą być skupione wokół realizacji jednego celu, który mierzymy poprzez współczynnik konwersji. To, co mówię, wydaje się proste, praktyka pokazuje jednak inaczej.

Czyli landing page nie jest prosty?

I tak, i nie. Jeżeli wiemy, co chcemy zrobić, to landing page jest idealnym narzędziem do generowania leadów. Trudniej jest, gdy zaczynamy planować dopiero na etapie tworzenia strony docelowej. Działając bez planu, nasze działania często są nieskuteczne.

Brzydki landing page może sprzedawać?

Jeżeli jest skupiony na realizacji celu, a przekaz jest dopasowany do grupy docelowej, to czemu nie? Estetyka Amazona nie każdemu może się podobać, ale jest skuteczna. Dla przykładu szablon, który kiedyś przygotowaliśmy z myślą o naszych webinarach ma konwersję na poziomie ok. 70%. Nie jest ładny, ale jest skuteczny. Wszystkie jego elementy są skupione na tym, aby odbiorca zapisał się na webinar.

landing page

Jakie źródła polecasz do kształcenia się w zakresie tworzenia dobrych landing pages?

Najlepszym źródłem do nauki jest ciągła praca i poprawianie stworzonych landingów, własne błędy to najcenniejsze doświadczenie. Jeśli chcesz zacząć od teorii to jest kilka miejsc do których warto zerknąć. Dla początkujących polecam kurs #dobrylanding (http://zrob.dobrylanding.pl) – jest to pierwszy, dostępny zupełnie za darmo kurs, który wprowadza w tematykę landing pages, kierowania reklamy na strony i optymalizacji konwersji. Warto rozważyć również blogi Conversion (http://www.conversion.pl/), blog Piotra Marszałkowskiego (http://ux.marszalkowski.org/) i nasz blog (http://blog.landingi.pl/). Zdecydowanie polecam blogi anglojęzyczne, jest ich wiele, np. blog HubSpot (http://blog.hubspot.com) czy blog ConversionXL (http://conversionxl.com/blog/). W wymienionych blogach znajdziemy sporo przykładów i dobrze opisanych case studies. Jedna uwaga. To, że zmiana kontrastu na buttonie, spowodowała wzrost konwersji o 40%, nie znaczy to, że z twoim landing page’m będzie tak samo. Pamiętajmy, że optymalizacja współczynnika konwersji nie tak prosta, jak może się wydawać.

W jaki sposób kierować wartościowy ruch na landing page?

Jeśli mamy dobrze sprofilowaną grupę docelową, to sprawa jest prosta. Jedyne co musimy zrobić to skierować ich na przygotowany landing page. Możliwości mamy wiele: reklama w wyszukiwarce Google, reklama w serwisie Facebook, działania content marketingowe czy dodanie na własnej stronie Call-to-Action, które przekierowuje na landing page. Możliwości jest wiele. Musimy jedynie

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/tworzymy-dobry-landing-page

Jak przekuć jedną obietnicę w leada? – 7 reguł tworzenia konwertującego landing page’a

Do góry!

Polecane artykuły

16.07.2019

Wyróżnij się na tle konkurencji! 6 typów wiadomości w e-mail ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam