W jaki sposób oferować produkty, by trafiły do dorastającego pokolenia? Marketingowcy dwoją się i troją, żeby zdobyć odpowiedź na to pytanie, tymczasem może ona być niewiarygodnie prosta. Wystarczy uświadomić sobie kilka faktów.
Millenialsi to osoby urodzone w latach 1980 – 2000. W dużej mierze są to osoby dorastające, wchodzące na rynek pracy bądź korzystające jeszcze ze wsparcia rodziców. To właśnie oni napędzą konsumpcję w najbliższej przyszłości. Jeśli więc teraz osoby z pokolenia Millenium wybiorą markę, mogą pozostać jej wierni do końca życia. To istotny fakt dla marketerów, bo wiąże się z szansą na pozyskanie stałych klientów.
Osoby z pokolenia Millenium stanowią potężną część populacji. Prawie ¼ Amerykanów (24,7%) zalicza się do tego pokolenia. Przypuszcza się, że w Wielkiej Brytanii za kilka lat do generacji będzie należało 17 mln osób. Pewne staje się zatem, że marki, aby osiągnąć sukces, powinny być na bieżąco z ich zachowaniami i wyborami.
Odwołując się do badań przeprowadzonych przez Advertising Age, Rita Lobo z The New Economy pisze, że pokolenie Millenium wyda aż 10 bln $ w życiu, co czyni wydatki tej generacji największymi w historii. Określa tę grupę jako idealną dla marek. Osoby z tego pokolenia są młode, dobrze poinformowane i mają pieniądze, ponieważ jeszcze nie borykają się z hipoteką i nie mają dzieci.
#1 Siła kreatywnych influencerów
Millenialsi to pierwsze pokolenie, które wychowało się w świecie Internetu i komputerów. Ponad 80% z nich ma konto na Facebooku. Osoby z pokolenia Millenium nie mają zaufania do tradycyjnych mediów i unikają podejmowania wyborów konsumenckich w oparciu o reklamy. Rzadko czytają gazety i w większości nie mają telewizora. Trudno do nich dotrzeć tradycyjnymi kanałami, a ich głównym źródłem wiedzy jest Internet. Autorytetami w danych dziedzinach są dla nich blogerzy i eksperci.
Według raportu Nielsena Trust in Advertising młodym osobom szczególnie zapadają w pamięć rozmowy o markach i produktach z rodziną czy znajomymi (60%) oraz opinie konsumentów (53%).Są to bardzo ważne informacje dla marketerów, które zmuszają do zastanowienia się, czy części swojego budżetu nie przeznaczyć na działania z blogerami czy influencerami.
Zeszłoroczny raport Jasona Hunta przedstawia najbardziej wpływowych blogerów w pokoleniu młodych osób. Obejmuje on ekwiwalent reklamowy, czyli wskaźnik pokazujący koszt, jaki trzeba byłoby ponieść na konkretną publikację, gdyby była reklamą. Na pierwszym miejscu uplasowała się w tym rankingu Maffashion, która została wyceniona na 39 mln złotych. Drugie miejsce zajęła Jessica Mercedes (37 mln zł), a trzecie Ekskluzywny Menel (17 mln zł). Łączny ekwiwalent reklamowy (AVE) obejmujący 30 najbardziej wpływowych influencerów wyniósł 141 mln złotych.
#2 User Generated Content (UGC) – to, co Millenialsi uwielbiają
User Generated Content (treści wytwarzane i nadawane przez końcowych użytkowników) jest bardziej atrakcyjny dla marketerów niż reklama, gdyż wydaje się bardziej wiarygodny. Na dodatek uwielbiają go Millenialsi! Według raportu przeprowadzonego przed Ipsos i Crowdtap, 30% ich dziennego zużycia jest przeznaczane na treści produkowane przez ich rówieśników. Średnio na przeglądaniu contentu Millenialsi spędzają 5,4 godziny na dzień. Content jest również bardziej zapamiętywany (50%) niż w przypadku innych typów danych (37%) i bardziej wiarygodny (59%) niż w innych rodzajach tekstów (39%).
#3 Millenialsi spędzają 18 godzin dziennie korzystając z mediów
Kanały social media są preferowanym narzędziem używanym dla tzw. „zabicia czasu”. 71% badanych twierdzi, że korzystają z szerokiego wachlarza portali społecznościowych na co dzień. 60% z nich ogląda telewizję, a 53% słucha radia. Zaskakujące jest to, że jedynie 49% osób korzysta z smsów, emaila, chatu czy aplikacji.
#4 Doświadczenia wychodzą na prowadzenie
53% osób z pokolenia Millenium w Wielkiej Brytanii badanych przez thisisinkling stwierdziło, że wolą wydawać pieniądze na doświadczenia niż produkty fizyczne, których są właścicielami. Co więcej, 62% jest zdania, że będą zwiększać budżet na doświadczenia w tym roku. Co za tym idzie, marketerzy powinni kłaść większy nacisk na ludzkie podejście do biznesu. Może dobrze byłoby organizować imprezy, dzięki którym klienci mogą doświadczyć marki z pierwszej ręki?
#5 Cenna lojalność
Zdobycie lojalności Milennialsów powinno być nadrzędnym celem każdej marki. Jednakże lojalność ma swoją cenę, a jest nią znakomita obsługa klienta. Badanie to wykazało rozbieżność między płcią: Mężczyźni wolą być lojalni wobec firmy, która sprawia, że ich życie staje się łatwiejsze poprzez np. aplikacje czy filmy instruktażowe. Kobiety większy nacisk stawiają na jakość obsługi.
Różnica jest również pomiędzy dwoma grupami Millenialsów: młodszymi (16-24 lat) i starszymi 24-35 lat). Jest bardziej prawdopodobne, że osoby z młodszej grupy pozostaną lojalne w stosunku do marek, które rozdają gratisy i zniżki. Dla starszych ważniejsze może być to, czy firma jest przyjazna środowisku.
#6 Inwestycja w wartości
70% młodych konsumentów upewnia się, że etyka i wartości firmy, od której nabywają produkt, są zgodne z ich własnymi przekonaniami. Kiedy użytkownik będzie miał do wyboru dwa produkty w tej samej cenie, wybierze ten, z którego przekonaniami będzie mu bardziej po drodze.
Podsumowując, warto zdać sobie sprawę z tego, że pokolenie Millenium to rosnąca w siłę grupa młodych osób, która świadomie zaczyna podejmować decyzje zakupowe. Po zapoznaniu się ze specyfiką pokolenia, marketerzy będą w stanie odpowiedzieć na jego potrzeby, osiągając tym samym sukces marki.
Czytaj również:
Zostaw komentarz