Marketing i Biznes Start-up zone CRM dla małych i średnich firm – miniCRM

CRM dla małych i średnich firm – miniCRM

CRM dla małych i średnich firm – miniCRM

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Współcześnie w obliczu dużej konkurencji na rynku każda firma, bez względu na posiadany staż czy branżę, w jakiej działa, potrzebuje jasno sformułowanej strategii, która pomoże jej zyskać nowych klientów, a z obecnymi utrzymać długotrwałe relacje. Niejednokrotnie liczą się detale decydujące o tym, czy kontrahent nawiąże współpracę z przedsiębiorstwem. Takim szczegółem, mającym dziś niebagatelne znaczenie dla wizerunku firmy, jest jakość obsługi klienta. Warto zatem zainwestować w pomocne narzędzia zarządzające relacjami z partnerami biznesowymi, czyli systemy CRM. Jednym z nich jest miniCRM – prosty CRM dostępny online, przeznaczony dla małych i średnich firm.

Krótko o prostym CRM-ie

MiniCRM to mobilna aplikacja do zarządzania relacjami z klientami. Wprowadzona na rynek w 2011 r. jest wciąż udoskonalana i rozwijana, tak aby dostosować się do indywidualnych potrzeb użytkowników i charakteru branży, w jakiej działa dana firma. Narzędzie dostępne jest online, a do uruchomienia aplikacji wystarczy jedynie sprawne połączenie internetowe. Cecha ta sprawia, że nie trzeba ponosić wysokich kosztów związanych z wdrożeniem i instalacją systemu. Ponadto takie rozwiązanie jest niezwykle korzystne dla przedstawicieli handlowych – będąc w terenie, dzięki urządzeniu mobilnemu, mają stały dostęp do wszystkich danych o swoich klientach, umówionych spotkaniach czy dotychczasowych ustaleniach. Choć miniCRM dedykowany jest mikro- i średnim przedsiębiorstwom, to pomocne narzędzie także w pracy freelancerów. Aplikacja cieszy się dużym uznaniem głównie wśród nowoczesnych firm związanych z usługami i handlem.

Funkcjonalność

Do głównych zadań systemu miniCRM należy kontrola nad kontaktami z klientami, zadaniami dla pracowników oraz zleceniami. Spośród najważniejszych funkcji aplikacji należy wymienić „zakładki”:

  • Kontakty – gromadzą dane osób oraz firm, z którymi przedsiębiorstwo współpracuje bądź współpracowało w przeszłości.
  • Zadania – tu zapisywane są wszelkie czynności dotyczące klientów oraz współpracowników. Funkcja pozwala na szybkie delegowanie obowiązków jednemu pracownikowi lub całej grupie. Zadaniem może być np. rozmowa telefoniczna z kontrahentem, osobiste spotkanie z klientem, czy obowiązek wysłania e-maila.
  • Interesy – to miejsce do tworzenia specyfikacji danego zlecenia oraz analizowania jego przebiegu. Przykłady interesów: szkolenie BHP, projekt strony internetowej, remont budynku, audyt w firmie.
  • Raporty – pomagają w wyciągnięciu konstruktywnych wniosków na podstawie danych liczbowych dotyczących sprzedanych towarów lub usług. Dzięki raportom firma może m.in. przeanalizować przyczyny przegranych interesów i dowiedzieć się, jacy klienci są dla przedsiębiorstwa kluczowi.
  • Wiki – podręczna baza wiedzy w firmie, pozwala tworzyć np. szablony ofert, wzory umów i innych dokumentów lub wytycznych dotyczących rozmów z klientami. W bazie przechowywane są też wszelkie ważne dokumenty firmowe, np. instrukcje obsługi urządzeń.
  • Powiadomienia – informują na bieżąco o zmianach wprowadzonych przez innych użytkowników.
  • Pola dodatkowe – opcja pozwala na rozszerzenie funkcjonalności systemu poprzez wprowadzanie uzupełniających danych o kliencie czy firmie. Dzięki temu narzędzie jest w pełni użyteczne i dostosowane do potrzeb przedsiębiorstwa.

3 główne zalety

To, co wyróżnia aplikację miniCRM – na co zwracają uwagę zarówno jej twórcy, jak i korzystający z niej użytkownicy – to intuicyjność obsługi, przejrzystość i użyteczność. Narzędzie koncentruje się na najważniejszych funkcjach, dzięki czemu wszystkie są w pełni wykorzystywane, a użytkownik nie musi zaprzątać sobie głowy obsługą tych, z których nigdy nie skorzysta. Intuicyjny i łatwy w obsłudze interfejs sprawia, że z użytkowaniem aplikacji poradzą sobie nawet ci odbiorcy, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z rozwiązaniami w rodzaju CRM online. Wszystkie te cechy umożliwiają sprawne i bezproblemowe wdrożenie systemu do codziennej pracy w firmie.

Narzędzia takie jak miniCRM przenoszą kontakty z klientami na wyższy, profesjonalny poziom, a to może być przewaga firmy nad konkurencją. Usprawniają również wykonywanie obowiązków, przyspieszając realizację standardowych czynności. Aby w pełni przekonać się o zaletach systemu CRM, można na stronie https://minicrm.pl/ przetestować darmową wersję aplikacji. Po okresie próbnym użytkownik ma możliwość wyboru odpowiedniego planu abonamentowego dostosowanego do wielkości firmy, liczby obsługiwanych przez nią klientów i korzystających z systemu.

Maksymilian Śleziak

Czytaj również:

Jak wybrać prosty CRM dla start-upu?

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl