TOP 5 social media news ostatniego tygodnia

02.09.2016 AUTOR: Łukasz Wołek

Ostatni tydzień w social media zaskoczył kilkoma nowościami. A to wszystko za sprawą Facebooka i Twittera!

Facebook nie traci wiary w to, że przyszłość mediów społecznościowych jest związana z wideo. Z tego powodu wprowadza udogodnienia, które mają angażować, informować i bawić. Instagram nie pozostaje w tyle. Również uruchomił kilka nowych funkcji, w tym możliwość powiększania filmu. Wcześniej taka opcja była dostępna na Snapchacie.

Facebook i Instagram nie są jedynymi serwisami, które czerpią inspiracje ze Snapchata. Robi to też Twitter. Wdrożył promowane naklejki, które pozwalają marce tworzyć własne treści, a następnie mogą być wykorzystywane i udostępniane przez użytkowników.

Jesteś gotowy żeby poznać TOP 5 social media newsów? Zaczynamy!

#1 Nowe aktualizacje na Instagramie

Nawet miesiąc nie minął od momentu, kiedy Instagram wprowadził możliwość opowiadania historii (Instagram Stories), a już zapoznał odbiorców z kolejnymi udoskonaleniami. Podczas nagrywania filmików użytkownicy serwisu mogą regulować rozmiar obrazu. Wystarczy, że przesuną palcem w górę lub w dół, aby powiększyć lub zmniejszyć. Druga aktualizacja pozwala przełączać się między kamerami z przodu i z tyłu. Nowe funkcje są dostępne zarówno na IOS, jak i Android.

#2 Facebook rozwija nowe funkcje wideo metryk

Nowe metryki wideo nie tylko pozwalają wydawcom lepiej zrozumieć, kim rzeczywiście są osoby oglądający ich filmy, ale także jacy ludzie wchodzą z nimi w interakcje na żywo. Z danych demograficznych wydawcy mogą dowiedzieć się więcej na temat tych, którzy angażują się w publikowane przez nich treści. To pozwoli im dostosować swoje strategie. Badanie demografii dostarczy informacji na temat obrazów oglądanych pod względem wieku, płci…

… a także położenia geograficznego.

#3 Angażujące konwersacje z Twitter Instant Unlock Cards

Powodzenie każdej kampanii social media zależy od „szumu” generowanego w Internecie. Pomoc w tym jest najważniejszym celem nowej funkcji Twittera. Błyskawiczne karty Unlock motywują użytkowników do tweetowania, oferując dostęp do ekskluzywnych materiałów w zamian za markowej jakości tweet.

#4 Reklamodawcy mogą tworzyć własne naklejki na Twitterze

Zaledwie kilka miesięcy temu Twitter wprowadził możliwość publikacji naklejek. Dzięki temu w niedalekiej przyszłości może sporo zarobić. Od teraz reklamodawcy w serwisie płacą za tworzenie własnych grafik, które użytkownicy mogą następnie umieścić na swoich fotografiach.

#5 Nowy algorytm Facebooka może przewidzieć, jakie historie polubisz

Nowy algorytm będzie korelował trzy aktywności – treści, które lubi czy komentuje użytkownik, czas poświęcony na czytanie artykułu, a także swoje „relacje z osobą lub wydawcą”. Cóż, Facebook dodaje, że nowy algorytm nie powinien przynieść żadnych istotnych zmian w dystrybucji treści ze stron.

Facebook tłumaczy, że coraz częściej zwracają się do niego ludzie chcący dowiedzieć się, co dzieje się w życiu osób, które znają. Pragną poznać nowe miejsce pracy znajomych, hobby czy dowiedzieć się o najważniejszym wydarzeniu w ich życiu.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/social-media/wizualne-nowosci-w-social-mediach

Statystyki oraz wskaźniki, które powinien znać każdy przedsiębiorca działający w modelu SaaS

Sukces szyty na miarę – historia Zappos.com

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail