TOP 5 social media news ostatniego tygodnia

02.09.2016 AUTOR: Łukasz Wołek

Ostatni tydzień w social media zaskoczył kilkoma nowościami. A to wszystko za sprawą Facebooka i Twittera!

Facebook nie traci wiary w to, że przyszłość mediów społecznościowych jest związana z wideo. Z tego powodu wprowadza udogodnienia, które mają angażować, informować i bawić. Instagram nie pozostaje w tyle. Również uruchomił kilka nowych funkcji, w tym możliwość powiększania filmu. Wcześniej taka opcja była dostępna na Snapchacie.

Facebook i Instagram nie są jedynymi serwisami, które czerpią inspiracje ze Snapchata. Robi to też Twitter. Wdrożył promowane naklejki, które pozwalają marce tworzyć własne treści, a następnie mogą być wykorzystywane i udostępniane przez użytkowników.

Jesteś gotowy żeby poznać TOP 5 social media newsów? Zaczynamy!

#1 Nowe aktualizacje na Instagramie

Nawet miesiąc nie minął od momentu, kiedy Instagram wprowadził możliwość opowiadania historii (Instagram Stories), a już zapoznał odbiorców z kolejnymi udoskonaleniami. Podczas nagrywania filmików użytkownicy serwisu mogą regulować rozmiar obrazu. Wystarczy, że przesuną palcem w górę lub w dół, aby powiększyć lub zmniejszyć. Druga aktualizacja pozwala przełączać się między kamerami z przodu i z tyłu. Nowe funkcje są dostępne zarówno na IOS, jak i Android.

#2 Facebook rozwija nowe funkcje wideo metryk

Nowe metryki wideo nie tylko pozwalają wydawcom lepiej zrozumieć, kim rzeczywiście są osoby oglądający ich filmy, ale także jacy ludzie wchodzą z nimi w interakcje na żywo. Z danych demograficznych wydawcy mogą dowiedzieć się więcej na temat tych, którzy angażują się w publikowane przez nich treści. To pozwoli im dostosować swoje strategie. Badanie demografii dostarczy informacji na temat obrazów oglądanych pod względem wieku, płci…

… a także położenia geograficznego.

#3 Angażujące konwersacje z Twitter Instant Unlock Cards

Powodzenie każdej kampanii social media zależy od „szumu” generowanego w Internecie. Pomoc w tym jest najważniejszym celem nowej funkcji Twittera. Błyskawiczne karty Unlock motywują użytkowników do tweetowania, oferując dostęp do ekskluzywnych materiałów w zamian za markowej jakości tweet.

#4 Reklamodawcy mogą tworzyć własne naklejki na Twitterze

Zaledwie kilka miesięcy temu Twitter wprowadził możliwość publikacji naklejek. Dzięki temu w niedalekiej przyszłości może sporo zarobić. Od teraz reklamodawcy w serwisie płacą za tworzenie własnych grafik, które użytkownicy mogą następnie umieścić na swoich fotografiach.

#5 Nowy algorytm Facebooka może przewidzieć, jakie historie polubisz

Nowy algorytm będzie korelował trzy aktywności – treści, które lubi czy komentuje użytkownik, czas poświęcony na czytanie artykułu, a także swoje „relacje z osobą lub wydawcą”. Cóż, Facebook dodaje, że nowy algorytm nie powinien przynieść żadnych istotnych zmian w dystrybucji treści ze stron.

Facebook tłumaczy, że coraz częściej zwracają się do niego ludzie chcący dowiedzieć się, co dzieje się w życiu osób, które znają. Pragną poznać nowe miejsce pracy znajomych, hobby czy dowiedzieć się o najważniejszym wydarzeniu w ich życiu.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/social-media/wizualne-nowosci-w-social-mediach

Statystyki oraz wskaźniki, które powinien znać każdy przedsiębiorca działający w modelu SaaS

Sukces szyty na miarę – historia Zappos.com

Do góry!

Polecane artykuły

18.11.2019

3×3 = więcej

18.11.2019

Biznes w cieniu giganta – Wywiad z Partnerem ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam