Marketing i Biznes Marketing Jak AI zwiększa efektywność kampanii reklamowych?

Jak AI zwiększa efektywność kampanii reklamowych?

Z założenia sztuczna inteligencja to nauka budowania takich programów, maszyn i procesów, które pozwalają myśleć i podejmować decyzje jak człowiek. Ostatnie lata pokazały jednak, że wykorzystanie AI pozwala na znacznie więcej niż potrafi ludzki umysł. Branża, która w dużym stopniu zyska na tym potencjale, to marketing. Zdolność zbierania, analizowania i wykorzystywania danych pozwala na efektywne działania i przynoszenie nawet kilkukrotnie większych zysków.

Jak AI zwiększa efektywność kampanii reklamowych?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Marketing cyfrowy opiera się na danych. Monitorowanie kampanii reklamowych i ich optymalizacja zależy jednak od człowieka. To marketerzy obserwują dziesiątki parametrów i na tej podstawie podejmują decyzje, mające na celu przynoszenie jak największych zysków. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala na znacznie szersze działania, a co za tym idzie, maksymalizację efektów.

Sztuczna inteligencja w marketingu cyfrowym wykorzystywana jest między innymi do generowania treści, rozpoznawania mowy, analizy danych, wyszukiwania czy targetowania reklam.

Mogą Cię zainteresować

Podejmowanie decyzji

Szczególne znaczenie ma oddanie sztucznej inteligencji prawa do decyzji. W performance marketingu podejmowanych jest wiele różnych kroków, które mają na celu przyniesienie najwyższych zysków. Technologia AI jest w stanie nie tylko zbierać i analizować ogromne zbiory danych, lecz także, na ich podstawie, przewidywać scenariusze i podejmować decyzje. Co więcej, uczenie maszynowe pozwala na dynamiczną modyfikację procesów i algorytmów na podstawie otrzymywanych informacji, co w tak dynamicznej branży, ma niebagatelne znaczenie. Co ciekawe, nie zawsze dążymy do zmniejszenia stawki CPC. Czasami algorytm decyduje nawet o jej zwiększeniu, jeśli koreluje to ze wzrostem zysku z kampanii.

W jaki sposób AI może realnie zwiększyć efektywność kampanii?

Realizacja kampanii performance marketingowych związana jest z monitorowaniem i optymalizacją dziesiątek parametrów takich jak kreacje, ich stawki, white/black listy, parametry targetowania czy ścieżki konwersji, które mają wpływ na jej efektywność. W celu optymalizacji kampanii, operator wykorzystuje co najmniej kilka narzędzi i monitoruje wskaźniki efektywnościowe.

– Sztuczna inteligencja może wesprzeć operatora kampanii i w ułamku sekundy przeanalizować wyniki kampanii, proponując działania optymalizacyjne. Technologie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego zmniejszają złożoność zarządzania kampaniami – podkreśla Paweł Brach, CEO HitDuck.

Zapisz się do naszego newslettera, żeby nie przegapić najciekawszych artykułów:

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl