Marketing cyfrowy opiera się na danych. Monitorowanie kampanii reklamowych i ich optymalizacja zależy jednak od człowieka. To marketerzy obserwują dziesiątki parametrów i na tej podstawie podejmują decyzje, mające na celu przynoszenie jak największych zysków. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala na znacznie szersze działania, a co za tym idzie, maksymalizację efektów.
Sztuczna inteligencja w marketingu cyfrowym wykorzystywana jest między innymi do generowania treści, rozpoznawania mowy, analizy danych, wyszukiwania czy targetowania reklam.
Podejmowanie decyzji
Szczególne znaczenie ma oddanie sztucznej inteligencji prawa do decyzji. W performance marketingu podejmowanych jest wiele różnych kroków, które mają na celu przyniesienie najwyższych zysków. Technologia AI jest w stanie nie tylko zbierać i analizować ogromne zbiory danych, lecz także, na ich podstawie, przewidywać scenariusze i podejmować decyzje. Co więcej, uczenie maszynowe pozwala na dynamiczną modyfikację procesów i algorytmów na podstawie otrzymywanych informacji, co w tak dynamicznej branży, ma niebagatelne znaczenie. Co ciekawe, nie zawsze dążymy do zmniejszenia stawki CPC. Czasami algorytm decyduje nawet o jej zwiększeniu, jeśli koreluje to ze wzrostem zysku z kampanii.
W jaki sposób AI może realnie zwiększyć efektywność kampanii?
Realizacja kampanii performance marketingowych związana jest z monitorowaniem i optymalizacją dziesiątek parametrów takich jak kreacje, ich stawki, white/black listy, parametry targetowania czy ścieżki konwersji, które mają wpływ na jej efektywność. W celu optymalizacji kampanii, operator wykorzystuje co najmniej kilka narzędzi i monitoruje wskaźniki efektywnościowe.
– Sztuczna inteligencja może wesprzeć operatora kampanii i w ułamku sekundy przeanalizować wyniki kampanii, proponując działania optymalizacyjne. Technologie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego zmniejszają złożoność zarządzania kampaniami – podkreśla Paweł Brach, CEO HitDuck.
Zapisz się do naszego newslettera, żeby nie przegapić najciekawszych artykułów:
Zostaw komentarz