Jak stworzyć unikalna propozycję sprzedażową Twojego biznesu?

24.05.2016 AUTOR: Karol Tarka

Prowadząc biznes internetowy wielu przedsiębiorców zastanawia się, co takiego mogą zrobić by przyciągnąć większą liczbę klientów oraz w jaki sposób mogą sprawić, by klienci kupili właśnie u nich, rezygnując tym samym z usług konkurencji.

Odpowiedzią jest Unique Selling Proposition (USP), czyli unikalna wartość Twojego biznesu. Komunikując korzyści, które dostarczasz wraz produktami możesz sprawić, że pokażesz się nie tylko, jako sprzedawca produktów i usług, ale także jako firma, który dba o klienta. Mówiąc w zrozumiały sposób, USP są to wszystkie najważniejsze wartości oferowane wraz z Twoimi produktami i usługami, które jednocześnie wyróżniają „zakupy u Ciebie”.

Co może być wyróżnikiem Twojego biznesu?

Często projektując USP dla sklepów internetowych przedsiębiorcy twierdzą, że nie mają czegoś, co jest ich wyróżnikiem oraz, że nic więcej poza produktami nie dostarczają. Niewielu z nich wie, iż dla klientów liczą się czasem rzeczy pozornie oczywiste, np. darmowa wysyłka, 14 dni na zwrot towaru, bezpieczne pakowanie produktów. Zdarza się nawet, że w sklepie funkcjonuje darmowa wysyłka, a ta informacja nie jest nawet komunikowana na stronie. W przypadku zakupów internetowych, gdzie wystarczą 3 kliknięcia myszką, by klient przeniósł się do innego sklepu, liczą się takie rzeczy jak obsługa klienta, sposoby dostawy produktów, gwarancje itp.

Jak zaprojektować USP, które zwiększy liczbę konwersji na Twojej stronie?

Zastanów się, co oferujesz poza produktami i usługami (podpowiedź: obsługa klienta, serwis, gwarancja)

Musisz zastanowić się, co w całym procesie zamówienia robisz z produktem. Wszystkie czynności mogą być istotne dla kupującego. Czasem są to darmowa wysyłka, bezpieczne pakowanie, prawo zwrotu, gratisy, które są dodawane z produktem. Możesz także pochwalić się opiniami dotyczącymi Twojego sklepu.

e-commerce

Powyżej przykład ze sklepu answear.pl. W pasku na samej górze widzimy:

Darmowa dostawa i zwrot, wysyłka 24h, 50 zł na pierwsze zakupy, oszczędzaj z Answear club.

e-commerce

USP mogą stosować witryny ecommerce praktycznie w każdej branży. Powyżej przykład ze sklepu oponeo.pl: Nr 1 w Polsce, Transport gratis, Dostawa w 24h, 14 dni na zwrot.

Przeanalizuj zapytania internautów z wyszukiwarki wewnętrznej

Idealnie gdyby komunikat USP odpowiadał na pytania, które najczęściej pojawiają się wśród internautów. Z naszych analiz wynika, że zapytania w sklepach internetowych najczęściej dotyczą warunków dostawy, takich jak: czas i koszty oraz jakości produktów. Odpowiedzi na najczęstsze pytania w USP nie tylko zmniejszają ilość pracy do wykonania podczas komunikacji z klientem, ale także zbudują zaufanie do strony.

Jakie obawy najczęściej się pojawiają wśród internautów przeglądających sklep?

Idealnie gdyby Twoje USP rozwiewało obawy i niepokój, które pojawiają się wśród kupujących. Przykładowo, klienci kupujący wino w sklepie internetowym mogą mieć obawę związaną z transportem i potłuczeniem się butelki. Dlatego w tym przypadku warto zapewnić o bezpiecznym pakowaniu i ostrożnym transporcie towaru.

W branży odzieżowej użytkownicy obawiają się, że choć zmówią produkt w dobrym rozmiarze, będzie on zwyczajnie „źle leżał” lub nie będzie pasował do sylwetki. W tym przypadku największe sklepy internetowe zapewniają prawo zwrotu i bezpłatną wymianę odzieży.

Jak poznać obawy internautów?

Najbardziej skuteczna metoda to przeprowadzenie badań fokusowych, czyli wyselekcjonowanie osób stanowiących grupę docelową, poproszenie ich o wykonanie szeregu czynności związanych z celem strony oraz o głośne komentowanie trudności w nawigacji i obaw, które przychodzą im na myśl.

W jaki sposób posługiwać się USP?

Pewnie zastanawiasz się gdzie na stronie możesz umieścić Twoją unikalna propozycję sprzedażową. Odpowiedz jest prosta: wszędzie tam gdzie powstają obawy internautów. Aby była ona widoczna, dobrym miejscem jest górna część serwisu. Koszyk zakupowy jest miejscem gdzie zwielokrotniają się obawy klienta w związku z koniecznością dokonania płatności, więc również tutaj dobrze przypomnieć mu Twoje USP. Można to zrobić w formie pop-up`u zawierającego przypomnienie Twoich unikalnych wartości biznesowych.

Z naszych doświadczeń wynika, że właściwe zaprojektowanie i wdrożenie komunikatu USP na stronie internetowej potrafi podnieść współczynnik konwersji od 20 do aż 50 proc.

Content marketing dla początkujących

Wzięłam rozwód z naiwnością – czyli pierwszy eksluzywny wywiad z Barbarą Stawarz po prawie rocznej podróży

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail