Rynek cateringu dietetycznego jest wyceniany na miliard złotych. Żabka przejmuje Dietly.pl

Żabka przejmuje platformę Dietly.pl, której oferta obejmuje ponad 400 marek z rynku cateringu dietetycznego. Sieć handlowa chce ukroić dla siebie kawałek cateringowego tortu.

Rynek cateringu dietetycznego jest wyceniany na miliard złotych. Żabka przejmuje Dietly.pl

mat. pras. Żabka

Żabka przejmuje Dietly.pl

Stało się. 28 maja 2021 r. Żabka zawarła umowę z firmą MasterLifeSolutions – właścicielami marki Dietly.pl, na mocy której marketplace i porównywarka dla cateringu dietetycznego dołączy do Grupy Żabka. To kolejny krok w strategii sieci, która rozwija swój potencjał w sektorze modern convenience. Dzięki temu w sieciach sklepów Żabka pojawi się więcej produktów z rynku cateringu dietetycznego. Dietly.pl to największy tego typu operator e-commercowy, który obsługuje ponad 400 marek cateringowych. Te liczby mogą nie robić piorunującego wrażenia, lecz warto w tym miejscu nadmienić, że firm oferujących diety pudełkowe w całym kraju jest ok. 650 (dane na IV kwartał 2019 r.). Co za tym idzie – Dietly.pl, udało się zagospodarować 61% rynku cateringu dietetycznego. Dzięki połączeniu z Grupą Żabka, ta staje się czołową organizacją w obszarze oferty diety pudełkowej, jak i narzędzi e-commerce na tym rynku.

Mogą Cię zainteresować

– Catering dietetyczny to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku detalicznego w Polsce. Dzięki partnerstwu z Dietly.pl zyskujemy kolejny ważny element w oferciewygodnych rozwiązań dla klientów w obszarze e-commerce. Struktura Grupy gwarantuje niezależny rozwój podmiotów w naszym portfolio. Dzięki temu, działając w podobnym segmencie, stają się wobec siebie komplementarne, jednocześnie zyskując potencjał Żabki jako wsparcie ich rozwoju – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Dietly.pl na rynku jest krótko, bo zaledwie od 2019 r. Mimo to platformie szybko udało się zbudować pozycję lidera na rynku diet pudełkowych i zagospodarować niszę. Poza przytoczonymi wcześniej markami cateringowymi Dietly.pl odwiedza 330 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie. Co więcej – na platformie znajduje się ponad 210 tys. zarejestrowanych kont i 150 tys. opinii. Twórcy platformy dla diet pudełkowych, zapewniają, że dzięki dołączeniu do Grupy Żabka, klientów biznesowych marketplace czekają dalsze możliwości rozwoju i możliwość skorzystania z doświadczenia spółki, w ramach np. logistyki czy znajomości potrzeb konsumenckich.

– Cieszę się, że sukces rynkowy Dietly.pl został dostrzeżony przez Żabkę, która jest niekwestionowanym liderem w dostarczaniu rozwiązań convenience. Jestem przekonany, że nasze partnerstwo z Żabką pozwoli zarówno nam, jak i naszym partnerom biznesowym, wejść na zupełnie nowy poziom rozwoju. Wierzę, że rozwój naszej platformy, wsparty potencjałem Żabki, docenią kolejni spośród najbardziej wymagających i zabieganych konsumentów – mówi Przemysław Skokowski, CEO i cofounder Dietly.pl.

Rynek cateringu dietetycznego jest wyceniany na miliard złotych

Dieta pudełkowa w Polsce rodzi coraz większe zainteresowanie, a pandemia dodatkowo ten rozwój przyspieszyła. Co ciekawe według danych firmy Maczfit aż 64% konsumentów cateringu dietetycznego stanowią kobiety. Najwięcej, bo 50% zamawiających to osoby między 26 a 35 rokiem życia. Kolejną grupę stanowią z kolei Polacy między 36 a 45 rokiem życia (29%). Obecnie cały rynek diet pudełkowych wycenia się w naszym kraju na miliard złotych. Choć firma Kukułka Healthy Food szacuje jego wartość na nawet 2 mld zł. 

Catering dietetyczny największy jest w Warszawie. To właśnie w stolicy funkcjonuje aż 300 z 650 marek zajmujących się tym sektorem. Dieta pudełkowa to rynek z olbrzymim potencjałem, bo jak twierdzą eksperci – największa popularność jest jeszcze przed nią. Co ważne catering dietetyczny zaczyna wychodzić poza teren Warszawy i największych miast. Zdrowe jedzenie w pudełkach zamawiać można już nawet w małych miastach, takich jak, chociażby Stalowa Wola. Catering dietetyczny wchodzi też coraz mocniej w mainstream i przestaje być kojarzony tylko z osobami fit, które większość czasu spędzają na siłowniach czy uprawianiu sportu.

Rynek ten zaczyna trafiać także do przedsiębiorców. Jednym z czołowych przykładów jest Franciszek Georgiew, który niedawno został ambasadorem jednej z marek oferujących diety pudełkowe. Warto przyglądać się temu rynkowi, tym bardziej że według raportu “Zdrowe odżywainie według Polaków” aż połowa z nas zadeklarowała, że jest na diecie, a 2%, że korzysta z cateringu dietetycznego.  

Najpopularniejsze

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl