Żabka przejmuje Dietly.pl
Stało się. 28 maja 2021 r. Żabka zawarła umowę z firmą MasterLifeSolutions – właścicielami marki Dietly.pl, na mocy której marketplace i porównywarka dla cateringu dietetycznego dołączy do Grupy Żabka. To kolejny krok w strategii sieci, która rozwija swój potencjał w sektorze modern convenience. Dzięki temu w sieciach sklepów Żabka pojawi się więcej produktów z rynku cateringu dietetycznego. Dietly.pl to największy tego typu operator e-commercowy, który obsługuje ponad 400 marek cateringowych. Te liczby mogą nie robić piorunującego wrażenia, lecz warto w tym miejscu nadmienić, że firm oferujących diety pudełkowe w całym kraju jest ok. 650 (dane na IV kwartał 2019 r.). Co za tym idzie – Dietly.pl, udało się zagospodarować 61% rynku cateringu dietetycznego. Dzięki połączeniu z Grupą Żabka, ta staje się czołową organizacją w obszarze oferty diety pudełkowej, jak i narzędzi e-commerce na tym rynku.
– Catering dietetyczny to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku detalicznego w Polsce. Dzięki partnerstwu z Dietly.pl zyskujemy kolejny ważny element w oferciewygodnych rozwiązań dla klientów w obszarze e-commerce. Struktura Grupy gwarantuje niezależny rozwój podmiotów w naszym portfolio. Dzięki temu, działając w podobnym segmencie, stają się wobec siebie komplementarne, jednocześnie zyskując potencjał Żabki jako wsparcie ich rozwoju – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Dietly.pl na rynku jest krótko, bo zaledwie od 2019 r. Mimo to platformie szybko udało się zbudować pozycję lidera na rynku diet pudełkowych i zagospodarować niszę. Poza przytoczonymi wcześniej markami cateringowymi Dietly.pl odwiedza 330 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie. Co więcej – na platformie znajduje się ponad 210 tys. zarejestrowanych kont i 150 tys. opinii. Twórcy platformy dla diet pudełkowych, zapewniają, że dzięki dołączeniu do Grupy Żabka, klientów biznesowych marketplace czekają dalsze możliwości rozwoju i możliwość skorzystania z doświadczenia spółki, w ramach np. logistyki czy znajomości potrzeb konsumenckich.
– Cieszę się, że sukces rynkowy Dietly.pl został dostrzeżony przez Żabkę, która jest niekwestionowanym liderem w dostarczaniu rozwiązań convenience. Jestem przekonany, że nasze partnerstwo z Żabką pozwoli zarówno nam, jak i naszym partnerom biznesowym, wejść na zupełnie nowy poziom rozwoju. Wierzę, że rozwój naszej platformy, wsparty potencjałem Żabki, docenią kolejni spośród najbardziej wymagających i zabieganych konsumentów – mówi Przemysław Skokowski, CEO i cofounder Dietly.pl.
Rynek cateringu dietetycznego jest wyceniany na miliard złotych
Dieta pudełkowa w Polsce rodzi coraz większe zainteresowanie, a pandemia dodatkowo ten rozwój przyspieszyła. Co ciekawe według danych firmy Maczfit aż 64% konsumentów cateringu dietetycznego stanowią kobiety. Najwięcej, bo 50% zamawiających to osoby między 26 a 35 rokiem życia. Kolejną grupę stanowią z kolei Polacy między 36 a 45 rokiem życia (29%). Obecnie cały rynek diet pudełkowych wycenia się w naszym kraju na miliard złotych. Choć firma Kukułka Healthy Food szacuje jego wartość na nawet 2 mld zł.
Catering dietetyczny największy jest w Warszawie. To właśnie w stolicy funkcjonuje aż 300 z 650 marek zajmujących się tym sektorem. Dieta pudełkowa to rynek z olbrzymim potencjałem, bo jak twierdzą eksperci – największa popularność jest jeszcze przed nią. Co ważne catering dietetyczny zaczyna wychodzić poza teren Warszawy i największych miast. Zdrowe jedzenie w pudełkach zamawiać można już nawet w małych miastach, takich jak, chociażby Stalowa Wola. Catering dietetyczny wchodzi też coraz mocniej w mainstream i przestaje być kojarzony tylko z osobami fit, które większość czasu spędzają na siłowniach czy uprawianiu sportu.
Rynek ten zaczyna trafiać także do przedsiębiorców. Jednym z czołowych przykładów jest Franciszek Georgiew, który niedawno został ambasadorem jednej z marek oferujących diety pudełkowe. Warto przyglądać się temu rynkowi, tym bardziej że według raportu „Zdrowe odżywainie według Polaków” aż połowa z nas zadeklarowała, że jest na diecie, a 2%, że korzysta z cateringu dietetycznego.
Zostaw komentarz