Marketing i Biznes Content marketing CONTENT MARKETING W EMPLOYER BRANDINGU

CONTENT MARKETING W EMPLOYER BRANDINGU

CONTENT MARKETING W EMPLOYER BRANDINGU

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Employer branding jest dziś jednym z najszybszych trendów marketingu. Pracodawcy świadomie wykorzystują go w działaniach marketingowych oraz wizerunkowych w celu dotarcia i przedstawienia oferty wartościowemu specjaliście.

WIZERUNEK

Tworzenie wizerunku dobrego pracodawcy jest stawiane na coraz wyższym miejscu niż jeszcze kilka lat temu. Na rynku pojawiają się agencje świadczące usługi z zakresu employer brandingu. Nie brakuje także nowoczesnych kampanii, które modelują rynek zatrudnienia i pokazują dane miejsce pracy z jak najlepszej strony. Dlaczego? Ponieważ to właśnie kultura organizacyjna, odpowiednia atmosfera pracy czy otwarte środowisko wpływają na percepcję pracowników, którzy wybierają konkretne stanowisko w konkretnym miejscu. Proste.

CONTENT I EMPLOYER

Content marketing w employer brandingu to przede wszystkim wartościowe i umiejętne prowadzenie rozmowy z kandydatem na stanowisko pracy. Taki dialog nie jest nachalny, jak w przypadku „tradycyjnego” marketingu rozmowy (ogłoszenia, reklamy), ale pomaga zaplanować i poprowadzić treści w taki sposób, aby przyciągnąć danego odbiorcę. Jego celem jest także zaangażowanie potencjalnego kandydata i zbudowanie dobrej, długotrwałej relacji.

employer branding

Istnieje kilka sprawdzonych sposobów, aby wykorzystać content marketing w employer brandingu:

Infografiki. Dobra infografika to jeden z najlepszych przekazów, skierowany do potencjalnego kandydata. Dlaczego? Bo masz tam wszystko: słowo i obraz. Możesz przygotować ciekawe zestawienie związane z harmonogramem pracy (w tym oczywiście z lunchem, x-boxem i piłkarzykami), zadaniami czy obowiązkami nowego pracownika lub śmiesznymi anegdotami.

Blog firmowy. Nic dodać, nic ująć. Prowadzona w atrakcyjny sposób komunikacja w tej przestrzeni z pewnością odzwierciedla organizację, kulturę czy cele danej firmy. Ponadto jest okazją do poznania składu ekipy, wystroju biura i wszelkich know-how. Prezentuje potencjał marki oraz jej plany rozwojowe. Kto by nie czytał?

Profile w socialach. Pole do popisu. Wszystko w jednym miejscu (szczególnie na LinkedIn, GoldenLine czy Facebook). Przyszły pracownik ma okazję poznać firmę „od drugiej strony”, jej osobowość, język, integrację z wyjazdów szkoleniowych czy atmosferę na warsztatach. Odpowiednio prowadzone profile przyczyniają się także do zwrócenia uwagi na wizerunek organizacji, jej systematyczność, pracowitość oraz odpowiedzialność za treści.

Video. Szybko, wygodnie i z przekazem. Dla dobrego employer brandingu wartościowy marketing video może przyczynić się do zbudowania dobrych relacji z obecnymi, jak i przyszłymi pracownikami. Widzisz – i wszystko wiesz.

Webinaria/Czaty. Prowadzona w ten sposób komunikacja pokazuje, że firma wychodzi naprzeciw swoim odbiorcom poprzez dostępność i otwartość, a uczestnik dialogu nigdy nie jest zostawiony sam sobie. Brawo.

JAK BUDOWAĆ CONTENT MARKETING W EMPLOYER BRANDINGU?

  1. Umiejętności. Dobra treść to przede wszystkim umiejętność jej stworzenia, wykreowania i promowania. Musisz wiedzieć nie tylko co robić, ale przede wszystkim w jaki sposób.
  2. Grupa docelowa. Jeśli jej nie poznasz, nici z contentu. Znajomość grupy docelowej, jej potrzeb, oczekiwań i gustów to podstawa podstaw tworzenia komunikatów.
  3. Przygotuj się na długofalowe działania, a nie jednorazowy proces.

Z polskich przykładów jednym z najtrafniejszych w ostatnim czasie jest content Grupy Żywiec. Marka przygotowała specjalną stronę poświęconą firmie jako pracodawcy oraz aktywny fanpage, na którym publikowane są nie tylko ogłoszenia o pracę, ale także wszelkie nowości samej marki, jej strategia rozwoju oraz informacje rynkowe.

Według raportu HRM Institute 74% pracodawców (w działach HR) twierdzi, że dobra strategia wizerunkowa pozwala na przyciągnięcia specjalistów. Najważniejsze dla nich są serwisy ogłoszeniowe, media społecznościowe oraz wizerunek własnych stron WWW, które zawierają dokładnie opisane zasady rekrutacji czy ścieżki kariery.

Warto pamiętać, że dobry content to przede wszystkim ten, który zawiera w sobie potrzebę budowania stabilnej  oraz wiarygodnej relacji. I nie ma znaczenia, jakiej dziedziny marketingu dotyczy.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/pr/employer-branding-dla-malych-i-srednich-firm

https://marketingibiznes.pl/e-commerce/prasowka-9-allegro-wprowadza-nowe-zasady-tworzenia-miniatur-ikea-rozwija-kanal-sprzedazy-online-komisja-europejska-walczy-z-nieuczciwymi-praktykami-e-commerce

15 sprawdzonych narzędzi, które wspierają sprzedaż w e-sklepie

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl