Jak podaje Euromonitor, w 2016 roku już ⅔ internautów w Europie kupiło coś online. Nic dziwnego, że jest to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku, na którym konkurencja rośnie bardzo dynamicznie.
Zakładasz pierwszy sklep internetowy? Może jesteś na rynku już od jakiegoś czasu, ale efekty Twoich działań sprzedażowych nie są zadowalające na tle konkurencji? Jeśli szukasz narzędzi, które wspierają sprzedaż w sklepie internetowym – dobrze trafiłeś. Przygotowaliśmy listę sprawdzonych, polskich i zagranicznych narzędzi, które pomogą Ci zwiększyć obroty sprzedażowe w e-sklepie.
Dowiesz się jakie funkcjonalności oferuje każde z narzędzi, jak maksymalnie wykorzystać jego potencjał oraz jakiego bezpłatnego okresu testowego oraz finalnej ceny możesz się spodziewać.
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
Sprzedaż do własnej bazy subskrybentów
Dzięki tym narzędziom zbudujesz bazę własnych zaangażowanych subskrybentów. Za pomocą spersonalizowanej komunikacji ściągniesz ich ponownie na swoją stronę i skłonisz do kolejnego zakupu.
1. FreshMail – piękne i skuteczne newslettery
E-mail marketing odpowiada za 18% transakcji zakupowych w ecommerce. FreshMail pozwoli Ci stworzyć piękne responsywne newslettery za pomocą kilku kliknięć, tak jak budowałbyś je z kloców. Nie potrzebujesz do tego pomocy programisty ani umiejętności obsługi Photoshopa. Dowolnie spersonalizujesz treść wiadomości używając danych odbiorców i sprawdzisz wyniki kampanii w przejrzystym raporcie.
Bezpłatny okres testowy: gdy wysyłasz nie więcej niż 2 000 wiadomości do 500 odbiorców miesięcznie
Cena: od 0 zł, w zależności od ilości subskrybentów i ilości wysyłanych kampanii
2. PushPushGo – notyfikacje web push w Twoim sklepie internetowym
Notyfikacje web push to nowy sposób na budowanie własnej bazy subskrybentów i wysyłkę do nich spersonalizowanych wiadomości, bez posiadania adresu e-mail ani innych danych osobowych. Dzięki wbudowanym tagom, aplikacja pozwoli Ci monitorować jakie produkty przeglądali dani klienci i wysyłanie do nich kampanii na ekrany komputerów i urządzeń mobilnych, nawet gdy przeglądają obecnie inną stronę internetową.
Bezpłatny okres testowy: 30 dni
Cena: 4 gr od jednego subskrybenta, z możliwością nieograniczonej ilości wysyłek kampanii, po przekroczeniu 5 tys. odbiorców naliczany jest rabat 10%
Automatyzacja
Dzięki tym rozwiązaniom zautomatyzujesz część procesów odbywających się w Twoim sklepie, np. odpowiedzialnych za komunikację z klientami, zwiększając konwersję i zaoszczędzając czas.
3. GetResponse – kompleksowa platforma do online marketingu
To pokaźny zestaw narzędzi online marketingowych w jednej platformie. Oprócz zaprojektowania dedykowanej landing page, poprowadzisz też za jego pomocą webinarium i zautomatyzujesz cykle swojej komunikacji z subskrybentami. Zaplanujesz kiedy i na podstawie jakiego wyzwalacza ma zostać wysłany odpowiednio dopasowany newsletter oraz stworzysz profile odbiorców na podstawie ich zachowań w kontakcie z Twoimi komunikatami.
Bezpłatny okres testowy: 30 dni
Cena: od 50 zł miesięcznie
4. SalesBee – Asystent sprzedaży dla Twojego sklepu
Dzięki integracji z Twoją stroną SalesBee monitoruje zachowania Twoich klientów na stronie sklepu i na tej podstawie dostosowuje komunikację do ich potrzeb. Za jego pomocą stworzysz dedykowane kampanie rabatowe o możliwie najniższej wartości, z zachowaniem wysokiej skuteczności lub odpowiednio zareagujesz komunikacją, nawet gdy zmieni się pogoda!
https://youtube.com/watch?v=_sw4vHBD6II
Bezpłatny okres testowy: 15 dni
Cena: od 129 zł miesięcznie lub 4% od wartości sprzedaży
Odzyskiwanie porzuconych koszyków
Dzięki tym rozwiązaniom zyskasz kontrolę na ilością koszyków porzucanych w Twoim sklepie i zmniejszysz ich ilość.
5. SaveCart – odzyskuj porzucone koszyki
Baymard Institute szacuje, że w 2016 roku średnio 69% koszyków zostało porzuconych przez klientów sklepów internetowych. SaveCart pozwala Ci na stworzenie specjalnie dobranych taktyk, które zmniejszą ilość niesfinalizowanych transakcji w Twoim sklepie. Może to być, np. spersonalizowany pop-up czy automatyczna wiadomość e-mail z dedykowanym rabatem, którą otrzyma klient po porzuceniu koszyka.
Bezpłatny okres testowy: brak
Cena: ustalana indywidualnie
Alert o niedostępnych wcześniej produktach
Daj klientom możliwość obserwowania niedostępnych obecnie w magazynie produktów i informuj ich, gdy się ponownie pojawią.
6. In stock reminder – alerty o ponownej dostępności produktów
Ta wtyczka do Shoplo umożliwia Ci stworzenie spersonalizowanego formularza zapisu, w którym zbierzesz adresy e-mail klientów, którzy chcą obserwować niedostępny obecnie produkt. Następnie, gdy będzie on ponownie dostępny, wyślesz do nich dedykowaną wiadomość mailową z przypomnieniem. Klienci, którzy nie mogli wcześniej kupić produktu zostaną szybko poinformowani, skłonisz ich więc do wykonania transakcji.
Bezpłatny okres testowy: nie dotyczy
Cena: bezpłatny
Komunikacja z klientami
Dając klientom możliwość łatwego skontaktowania się z obsługą swojego sklepu nie tylko dbasz o pozytywny wizerunek, ale również zwiększasz szanse na sprzedaż. Profesjonalny doradca czy to za pomocą chatu czy podczas rozmowy telefonicznej zaproponuje klientowi najlepsze rozwiązania, zwiększając jednocześnie wartość koszyka.
7. Smartsupp – czat z możliwością nagrywania zachowań odbiorców
Smartsupp to nie tylko wygodny i darmowy live chat, ale również źródło cennych informacji o klientach odwiedzających stronę Twojego sklepu. Na wideo nagraniach zobaczysz jakie działania podejmują oni na Twojej stronie a przed przywitaniem z klientem sprawdzisz na jakiej podstronie się obecnie znajduje, co pozwala na bardziej spersonalizowaną komunikację. Dodatkowo zanalizujesz w Google Analytics wpływ chata na stronie na ilość konwersji i wysokość sprzedaży.
https://youtube.com/watch?v=MJVexzgrFug
Bezpłatny okres testowy: nie dotyczy
Cena: od 0 do 75 zł
8. ZenDesk – wielofunkcyjna platforma do obsługi klienta
To zaawansowane multinarzędzie, które nie tylko pozwoli Ci obsługiwać klientów poprzez czat, ale również administrować zgłaszanymi przez nich zapytaniami i przydzielać je do odpowiednich osób w firmie. Może Cię również zainteresować funkcjonalność, która jest dosyć nowa na rynku – chat boty, które ustawisz, np. na messengerze na fanpageu swojego sklepu. Dzięki nim zaoszczędzisz czas a klienci otrzymują spersonalizowane, identyczne jak ludzkie odpowiedzi.
Bezpłatny okres testowy: nie dotyczy
Cena: od 5 do 199 $
9. CallPage – zamawianie zwrotnych połączeń telefonicznych z Twoim sklepem
Dzięki CallPage Twoi Klienci nie muszą do Ciebie dzwonić i ponosić kosztów połączenia, tylko poprzez podanie swojego numeru, zamawiają połączenie zwrotne. Ty lub dyspozycyjny obecnie pracownik sklepu po 28 sekundach otrzymujecie połączenie na swój telefon, aby odpowiedzieć na pytania klienta. Otrzymasz również numer telefonu klienta, aby móc go później umieścić w swojej bazie. CallPage generuje o 75% więcej zapytań od nowych klientów, dając Ci więcej szans na sprzedaż.
Bezpłatny okres testowy: 7 dni
Cena: od 62 zł do 659 zł
Sprzedaż przez social media
10. Like2have.it – sprzedawaj łatwo przez Instagram
Zwłaszcza w przypadku marek modowych Instagram jest bardzo skutecznym medium sprzedażowym, ze względu na kluczowy nośnik przekazu, którym są zdjęcia. Dzięki Like2Have.it skrócisz swoim klientom drogę od galerri zdjęć na Instagramie do zakupu i wygenerujesz więcej transakcji.
Bezpłatny okres testowy: 14 dni
Cena: 20 $
11. Buyable Pins – sprzedawaj łatwo przez Pinterest
Za pomocą Buyable Pins do Twoich zdjęć na Pintereście dodasz przycisk Kup, który przekieruje klientów bezpośrednio do Twojego sklepu. Dodatkowo pozwolisz im na wyszukiwanie po obrazach produktów w odpowiednich przedziałach cenowych. Po stronie sklepu skorzystasz z wygodnego panelu, który pozwoli Ci monitorować transakcje, których dokonali klienci za pośrednictwem Pinterest i ich wysokość.
https://youtube.com/watch?v=4-GpAtiSX7o
Bezpłatny okres testowy: 14 dni na Shopify (wkrótce na innych platformach)
Cena: darmowy przy pakiecie Shopify za 29 $ miesięcznie i wyższym
Porównywarki cenowe
Dzięki porównywarkom cenowym zwiększysz zasięg swoich produktów, nawet jeśli dopiero startujesz ze sklepem i nie masz wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
12. Ceneo – najpopularniejsza porównywarka cenowa w Polsce
Ceneo generuje obecnie 100 mln odsłon miesięcznie, dając Twoim produktom szansę dotarcia do klientów, nawet jeśli nie znaleźli ich w wyszukiwarce ze względu na niską pozycję Twojego sklepu w Google. Daje Ci również możliwość generowania kodów rabatowych, reklamowania produktów w kategoriach asortymentu oraz zbierania zaufanych opinii o Twojej ofercie.
Bezpłatny okres testowy: brak
Cena: od 27 gr do 90 gr od przejścia na stronę sklepu (zależy przede wszystkim od wybranej kategorii), w kategorii handmade prowizja 15% od każdego złożonego zamówienia oraz opłata stała w wysokości 99 gr
Programy lojalnościowe
Dzięki programom lojalnościowym skłonisz klientów swojego e-sklepu do ponownego zakupu, dzięki zbieranym punktom czy rabatom do wykorzystania przy kolejnej transakcji.
13. Cash4Free – program lojalnościowy z opcją cash back
Cash4Free to nietypowy program lojalnościowy, gdyż umożliwia klientowi bezpośredni zwrot części wydanych środków w Twoim sklepie w gotówce. Dzięki wygodnej wyszukiwarce Twoje produkty mają większą szansę na to, że zostaną odnalezione przez klientów a Twój sklep może liczyć na dodatkową reklamę.
https://youtube.com/watch?v=_slUWa3L8Wk
Bezpłatny okres testowy: brak
Cena: ustalana indywidualnie
Budowanie wizerunku i wskazówki dojazdu
Dbając o widoczność swojego sklepu w sieci budujesz zaufanie swoich klientów oraz ułatwiasz im kontakt i dojazd do Twojej siedziby, zwiększając w ten sposób zyski.
14. Google Moja Firma – Twoja firma w sieci
Dzięki usłudze Google Moja Firma udostępnisz klientom najważniejsze informacje o swoim sklepie w postaci łatwej w obsłudze i dostosowanej do urządzeń mobilnych wizytówki. Dodaj czas otwarcia Twojego sklepu jeśli oferujesz odbiór osobisty produktów, zaznacz na mapie wskazówki dojazdu GPS i zbieraj opinie o swoim sklepie, np. z Facebooka w jednym, łatwo dostępnym dla klienta miejscu.
Bezpłatny okres testowy: nie dotyczy
Cena: darmowa
Monitoring internetu
Monitorując wzmianki nt. swojej marki lub oferowanego asortymentu w internecie zlokalizujesz miejsca, w których pytają o nie klienci i wejdziesz z nimi w interakcję, finalizując sprzedaż.
15. Brand24 – najpopularniejszy monitoring internetu w Polsce
Daje Ci możliwość wyszukiwania w czasie rzeczywistym miejsc w sieci, w których klienci lub konkurencja rozmawiają o istotnych z punktu widzenia Twojego biznesu produktach. Otrzymasz je w postaci wygodnego raportu przesyłanego na maila. Zanalizujesz również w szybki sposób czy wzmianki o Twojej marce są pozytywne czy negatywne.
Bezpłatny okres testowy: 14 dni
Cena: Od 89 zł do 2999 zł
Korzystasz z innych narzędzi, które skutecznie wspierają sprzedaż w Twoim sklepie internetowym i nie wyobrażasz sobie pracy bez nich? Poinformuj nas w komentarzu a my dodamy je do naszej listy.
[wpautbox authorid=”162″ hide=”latest_tab”]
Czytaj również:
Skrót wydarzeń ze świata e-commerce, czyli prasówka 16.01-22.01. #7
https://marketingibiznes.pl/biznes/jak-dobrze-ustalac-ceny
Zostaw komentarz