Marketing i Biznes Biznes Bolt zgarnia 600 mln euro od inwestorów. Marka przeznaczy fundusze na rozwój nowej usługi

Bolt zgarnia 600 mln euro od inwestorów. Marka przeznaczy fundusze na rozwój nowej usługi

Pierwsza europejska aplikacja Bolt pozyskała finansowanie o wartości 600 mln euro, zwiększając wycenę firmy do ponad 4 mld euro. Fundusze będą przeznaczone na rozwój nowej, 15-minutowej usługi dostawy artykułów spożywczych - Bolt Market oraz przyspieszenie ekspansji dotychczasowych produktów mobilnych i dostawczych.

Bolt zgarnia 600 mln euro od inwestorów. Marka przeznaczy fundusze na rozwój nowej usługi

Inwestorzy widzą duży potencjał w marce Bolt 

Fundusze zostały pozyskane od nowych inwestorów, w tym Sequoia, Tekne i Ghisallo, a także od dotychczasowych inwestorów Bolt – G Squared, D1 Capital i Naya.

– Misją Bolt jest zapewnienie przystępnych cenowo i zrównoważonych sposobów na przemieszczanie się w miastach. Budujemy przyszłość, w której ludzie nie są zmuszani do kupowania samochodów, które są przyczyną zwiększonego ruchu ulicznego i zanieczyszczenia środowiska, ale korzystają z transportu na żądanie, kiedy rzeczywiście tego potrzebują. Po siedmiu latach nieustannej pracy, produkty Bolt z obszaru mobilności i dostaw stanowią lepszą alternatywę dla niemal każdego sposobu użycia prywatnego samochodu. Cieszę się, że możemy zaoferować te usługi milionom klientek i klientów w Europie i Afryce, oddając miasta lokalnym społecznościom mówi Markus Villig, dyrektor generalny Bolt.

Jak komunikuje marka, jej misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną. Obecnie Bolt ma 75 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Firma oferuje szereg usług z zakresu mobilności, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.

– Bolt na nowo definiuje transport w miastach w wielu częściach świata. Markus jest zaangażowanym założycielem, który zbudował doskonale działający biznes obejmujący Europę i Afrykę oraz kulturę opartą na misji, która stanowi fundament trwałej firmy. Bolt pomaga klientkom oraz klientom, miastom i środowisku. Cieszymy się, że możemy z nimi współpracowaćdodaje Andrew Reed, partner w Sequoia.

Zobacz też

Bolt systematycznie poszerza swoją ofertę o nowe usługi

Bolt doświadczył nadzwyczajnego wzrostu w ciągu ostatniego roku — firma rozrosła się do 75 milionów klientek i klientów na całym świecie. Oprócz podstawowej usługi przewozów, platforma oferuje usługę car-sharingu – Bolt Drive oraz wypożyczalnię hulajnóg i rowerów elektrycznych. Usługi dostawy obejmują Bolt Food, który umożliwia zamawianie posiłków z restauracji oraz najnowszy dodatek do ekosystemu Bolt — 15-minutową usługę dostawy artykułów spożywczych, Bolt Market.

W ciągu najbliższych kilku miesięcy firma uruchomi Bolt Market w 10 krajach Europy – krajach bałtyckich i Europie Środkowej, Szwecji, Portugali, Chorwacji i Rumuni. Do uruchomienia nowej usługi Bolt wykorzysta swoją dotychczasową technologię i sieć kurierską Bolt Food, a także doświadczenie w operacjach dostarczania żywności.

Bolt sukcesywnie “idzie po swoje”

Jeszcze niedawno, bo niecały miesiąc temu, w artykule Bolt Market wkracza do Polski. Działalność będzie oparta o tzw. dark stores pisaliśmy o zamiarach Bolta, a już dziś przewoźnik trzyma w ręku fundusze potrzebne do zrealizowania swojego celu. 

– Jest to nie tylko kolejny krok w realizacji strategii rozwoju dostaw jedzenia w ramach Bolt Food, ale także dodatkowa możliwości zarobku dla kurierek i kurierów, którzy już współpracują z platformą dostarczając posiłki. Pandemia przyspieszyła rozwój usług delivery, coraz więcej konsumentek i konsumentów przekonuje się, że to wygodne i bezpieczne, zarówno pod kątem płatności czy dystansu społecznego rozwiązanie – tłumaczył Michał Dubisz, Country Manager Bolt Food w Polsce.

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl