Inwestorzy widzą duży potencjał w marce Bolt
Fundusze zostały pozyskane od nowych inwestorów, w tym Sequoia, Tekne i Ghisallo, a także od dotychczasowych inwestorów Bolt – G Squared, D1 Capital i Naya.
– Misją Bolt jest zapewnienie przystępnych cenowo i zrównoważonych sposobów na przemieszczanie się w miastach. Budujemy przyszłość, w której ludzie nie są zmuszani do kupowania samochodów, które są przyczyną zwiększonego ruchu ulicznego i zanieczyszczenia środowiska, ale korzystają z transportu na żądanie, kiedy rzeczywiście tego potrzebują. Po siedmiu latach nieustannej pracy, produkty Bolt z obszaru mobilności i dostaw stanowią lepszą alternatywę dla niemal każdego sposobu użycia prywatnego samochodu. Cieszę się, że możemy zaoferować te usługi milionom klientek i klientów w Europie i Afryce, oddając miasta lokalnym społecznościom – mówi Markus Villig, dyrektor generalny Bolt.
Jak komunikuje marka, jej misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną. Obecnie Bolt ma 75 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Firma oferuje szereg usług z zakresu mobilności, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
– Bolt na nowo definiuje transport w miastach w wielu częściach świata. Markus jest zaangażowanym założycielem, który zbudował doskonale działający biznes obejmujący Europę i Afrykę oraz kulturę opartą na misji, która stanowi fundament trwałej firmy. Bolt pomaga klientkom oraz klientom, miastom i środowisku. Cieszymy się, że możemy z nimi współpracować – dodaje Andrew Reed, partner w Sequoia.
Bolt systematycznie poszerza swoją ofertę o nowe usługi
Bolt doświadczył nadzwyczajnego wzrostu w ciągu ostatniego roku — firma rozrosła się do 75 milionów klientek i klientów na całym świecie. Oprócz podstawowej usługi przewozów, platforma oferuje usługę car-sharingu – Bolt Drive oraz wypożyczalnię hulajnóg i rowerów elektrycznych. Usługi dostawy obejmują Bolt Food, który umożliwia zamawianie posiłków z restauracji oraz najnowszy dodatek do ekosystemu Bolt — 15-minutową usługę dostawy artykułów spożywczych, Bolt Market.
W ciągu najbliższych kilku miesięcy firma uruchomi Bolt Market w 10 krajach Europy – krajach bałtyckich i Europie Środkowej, Szwecji, Portugali, Chorwacji i Rumuni. Do uruchomienia nowej usługi Bolt wykorzysta swoją dotychczasową technologię i sieć kurierską Bolt Food, a także doświadczenie w operacjach dostarczania żywności.
Bolt sukcesywnie „idzie po swoje”
Jeszcze niedawno, bo niecały miesiąc temu, w artykule Bolt Market wkracza do Polski. Działalność będzie oparta o tzw. dark stores pisaliśmy o zamiarach Bolta, a już dziś przewoźnik trzyma w ręku fundusze potrzebne do zrealizowania swojego celu.
– Jest to nie tylko kolejny krok w realizacji strategii rozwoju dostaw jedzenia w ramach Bolt Food, ale także dodatkowa możliwości zarobku dla kurierek i kurierów, którzy już współpracują z platformą dostarczając posiłki. Pandemia przyspieszyła rozwój usług delivery, coraz więcej konsumentek i konsumentów przekonuje się, że to wygodne i bezpieczne, zarówno pod kątem płatności czy dystansu społecznego rozwiązanie – tłumaczył Michał Dubisz, Country Manager Bolt Food w Polsce.
Zostaw komentarz