Marketing i Biznes Bez kategorii Konferansjer do wynajęcia: oto 4 cechy, jakie powinna spełniać taka osoba!

Konferansjer do wynajęcia: oto 4 cechy, jakie powinna spełniać taka osoba!

Prowadzenie eventów to skomplikowane zadanie, które wymaga wielu ważnych cech osobowościowych. Nie każdy może wyjść na scenę i tak poprowadzić dyskusję, by wszystkie strony czuły, że brały udział w świetnym wydarzeniu. Jakie cechy charakteryzują profesjonalnego konferansjera na imprezy firmowe?

Konferansjer do wynajęcia: oto 4 cechy, jakie powinna spełniać taka osoba!

Setki przedsiębiorczych umysłów podczas wyjątkowego wydarzenia na PGE Narodowy. Konferencja Founders Mind

Dowiedź się więcej o Wydarzeniu

Czym tak naprawdę zajmuje się konferansjer?

Jest to osoba, której zakres prac można uznać za bardzo szeroki. Czasem przyjmuje na siebie rolę ambasadora, koordynatora, a kiedy indziej organizatora. Zdarza się też, że musi elastycznie łączyć wszystkie te cechy. W tym zawodzie niezwykle ważna jest też elastyczność zwraca uwagę konferansjer Maciej Kautz.

Konferansjer to osoba, na której spoczywają nie tylko te zaplanowane wydarzenia, ale i nieoczekiwane zmiany planów. Od jego przygotowania merytorycznego, zmysłu improwizacyjnego i trzeźwego umysłu zależy powodzenie lub niepowodzenie eventu. Choć to event manager przygotowuje „grunt”, by wydarzenie odbyło się według założonego planu, to właśnie od konferansjera zależy, co w danej chwili dzieje się na scenie. Jest nie tylko lektorem, ale i liderem — mówi Kautz. 

Po czym można poznać osobę, która zna się na tej pracy i wie, jak prowadzić imprezy okolicznościowe, by te cieszyły się jak najlepszym odbiorem ze strony uczestników? 

#1: Dbałość o szczegóły

Bez względu na to, czy szukamy konferansjera koncertu, czy osoby, która poprowadzi ważną dla naszej firmy prezentację nowej linii produktów, zawsze powinniśmy upewnić się, że wybieramy fachowca, który należycie zadba o research. 

Jeśli wybrana grupa, której dedykowane jest wydarzenie, ma swój własny slang, którym się posługuje, to konferansjer musi orientować się choćby w tych najważniejszych zwrotach. Pozwoli mu to wkupić się w publiczność. Jest to tak ważne m.in. dlatego, że takie małe, pozornie błahe gesty, budują nie tylko zaufanie do prowadzącego event, ale i do marki, w której imieniu przemawia.

#2: Troska o zaplecze techniczne

Wbrew pozorom, konferansjer do wynajęcia nie jest osobą, która umówionego dnia, na godzinę przed zaproszonymi gośćmi, wchodzi na scenę, sprawdza, czy mikrofon działa, a następnie idzie na kawę. To żmudna praca, na którą składają się dziesiątki drobnych szczegółów. 

Zwłaszcza teraz, w erze eventów organizowanych w sieci, każdy detal ma znaczenie. Warto upewnić się, czy mamy dobry kontakt z reżyserką oraz, czy wszyscy zaproszeni prelegenci mają stabilne połączenie z internetem. Trzeba też sprawdzić jakość oświetlenia oraz upewnić się, że działa czat, gdzie zaproszeni uczestnicy będą mogli dyskutować. Profesjonalista weźmie te wszystkie zadania na siebie, bo wie, że rzutują one bezpośrednio na jego pracę.

#3: Konferansjer wie, jak porwać publiczność

Niestety, ale wciąż można natrafić na firmy, które są gotowe wydać sporo pieniędzy na wydarzenia, które w rzeczywistości będą wielką, podaną widzom w archaiczny sposób, laurką. Licytowanie się na komplementy, nadmierne tytułowanie kolejnych prelegentów czy dyrektorów, to kolejne kroki, które mogą zepsuć każdy event, niezależnie od budżetu organizatora.

Profesjonalny konferansjer dysponuje rozległą wiedzą o tym, jak poprowadzić wydarzenie, by jego odbiór był bardzo dobry. W dużej mierze to dzięki niemu firma może budować pozytywny PR. A przecież właśnie o to chodzi w takich eventach.

#4: Potrafi utrzymać uwagę publiczności

Profesjonaliści doskonale zdają sobie sprawę z tego, że bardzo ważna jest nie tylko długość wystąpień poszczególnych mówców, ale też odpowiednie zaplanowanie przerw między kolejnymi prelekcjami. Zawodowy konferansjer potrafi zbudować napięcie, dzięki czemu sala nie będzie świecić pustkami, gdy na scenę, o godzinie dwudziestej, po trwającym już trzy godziny bloku tematycznym, wejdzie ostatni mówca.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl