Marketing i Biznes SEO/SEM Wyróżnij swoje produkty w reklamach PLA – poznaj 5 sposobów

Wyróżnij swoje produkty w reklamach PLA – poznaj 5 sposobów

Reklamy produktowe to jedna z najlepszych metod przyciągnięcia na stronę konwertującego ruchu. Aby jednak osiągnąć sukces, trzeba nie tylko ustawić kampanie w odpowiedni sposób - ale też wyróżnić swoje kreacje na tle konkurencji. W jaki sposób osiągnąć ten cel?

Wyróżnij swoje produkty w reklamach PLA – poznaj 5 sposobów

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czym są reklamy produktowe
  • dlaczego warto wyróżnić swoje reklamy produktowe
  • co zrobić, aby reklamy PLA wyróżniły się na tle konkurencji.

Czym są reklamy produktowe?

Reklamy produktowe – “Shopping ads” – to kreacje w formacie tekstowo – graficznym, prezentujące użytkownikowi konkretne produkty z oferty sklepu. (W wyszukiwarce Google po wpisaniu nazwy konkretnego produktu np. “torebka” albo “buty adidas” wyświetlą się na samym szczycie wyników wyszukiwania.)

Taka reklama najczęściej zawiera zdjęcie towaru, jego nazwę, cenę, a po kliknięciu na w nią, użytkownik zostaje przekierowany na podstronę tego konkretnego produktu w sklepie internetowym.

Stosowanie shopping ads to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy dla e-commerce. Pozwalają podbić sprzedaż konkretnych pozycji z oferty, a także (jeśli tylko zostaną odpowiednio ustawione) dotrzeć do konsumentów dokładnie w tej chwili, kiedy poszukują danego produktu, zwiększając w ten sposób szansę na konwersję.

Aby utworzyć ten typ kreacji reklamowej, musisz przesłać informacje o produktach do Google Merchant Center. Następnie należy utworzyć kampanie produktowe w Google Ads. W celu wykorzystania funkcji prezentacji niezbędne będzie skorzystanie z AdWordsApi.

W przypadku kampanii produktowych – jak zresztą wszystkich form Google Ads – ich skuteczność uzależniona jest jednak od wielu czynników. Jednym z nich jest to, jak kreacje będą prezentowały się na tle konkurencji.

Jak wyróżnić reklamę produktową?

Panuje dość powszechna, ale błędna opinia, że w przypadku reklam produktowych w Google Ads nie ma się zbyt dużego wpływu na ich wygląd – zwłaszcza w porównaniu do kampanii w sieci wyszukiwania czy reklamowej. Do Google Merchant Center wgrywany jest feed produktowy, skąd zaciągane są dane do Google Ads. Następnie wybieramy odpowiednią kategorię lub markę do promocji i uruchamiamy kampanię.

 

Dzięki m.in. atrybutom dodatkowym w pliku produktowym jesteśmy w stanie sprawić, aby nasze produkty wyróżniały się na tle konkurencji i przyciągały uwagę użytkowników pomimo np. mniejszej rozpoznawalności brandu od innych marek czy wyższych cen produktów. W tym artykule przedstawię 5 sposobów na to, aby uatrakcyjnić reklamy PLA. Warto z nich skorzystać – im atrakcyjniejsze i bardziej zwracające na siebie są kreacje, tym większa szansa, że użytkownik w nie kliknie i dokona zakupu.

Tytuł produktu

Pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę w reklamach produktowych, jest tytuł produktu. Możemy dzięki niemu zaznaczyć tę cechę produktu, na której nam najbardziej zależy – i którą powinien od razu dostrzec potencjalny konsument. Natomiast musimy pamiętać, że kluczowe dla reklam na desktopach są maksymalnie dwa pierwsze słowa użyte w tytule – jego reszta widoczna jest dopiero po najechaniu kursorem na produkt. Na poniższym screenie możemy zauważyć kilka podejść do tej kwestii.

 

  1. W przypadku pierwszego slotu reklamowego należącego do sklepu panitorbalska.pl podkreślana jest ekskluzywność produktu – idzie ona w parze również z ceną, wyższą w porównaniu do pozostałych produktów.
  2. Drugim ciekawym przypadkiem jest reklama marki Wittchen. Jako że jest to jeden z liderów w tej kategorii produktowej z bardzo dużą rozpoznawalnością, to celowo nazwa brandu pojawia się jako pierwsza w tytule. Nawet pomimo tego, że pod ceną w każdej reklamie znajduje się nazwa sklepu.
  3. Uwagę zwraca również reklama strony sohostyle.pl – w tym przypadku podkreślany jest kraj pochodzenia produktu, który może sugerować wysokiej jakości wykonanie.

 

Link do wszystkich najbardziej przydatnych informacji o atrybucie Title zostawiam poniżej: https://support.google.com/merchants/answer/6324415

Cena po wyprzedaży

Drugą rzeczą, która może przyciągnąć uwagę Twoich potencjalnych Klientów jest cena po wyprzedaży. Każdy właściciel e-commerce wie, że przecenienie produktu może pomóc w jego sprzedaży. Fakt ten możemy wykorzystać w reklamach PLA – zwracając uwagę odbiorcy na to, że konkretny towar w tej chwili jest dostępny w niższej cenie.

Bazując na tym samym przykładzie co w przypadku tytułu – pod względem ceny i wyglądu reklamy wyróżnia się slot sklepu eobuwie.pl. Uwagę przykuwa nie tylko przekreślenie wyższej ceny i pokazanie niższej na zielono, ale również bardzo wyraźny napis wyprzedaż na samym zdjęciu produktowym.

Efekt taki możemy uzyskać dzięki umieszczeniu i uzupełnieniu w feedzie produktowym atrybutu opcjonalnego, jakim jest sale_price. Możliwe jest również ustawienie okresu, w którym cen apromocyjna będzie obowiązywać – tutaj z kolei pomoże nam atrybut sale_price_effective_date. Specyfikację obu atrybutów zostawiam poniżej: https://support.google.com/merchants/answer/6324471

https://support.google.com/merchants/answer/6324460

Zdjęcia produktowe

Kolejnym sposobem na wyróżnienie naszej reklamy PLA może być samo zdjęcie produktowe. Dobrą i często stosowaną praktyką jest umieszczanie w reklamach produktowych zdjęcia produktu na białym tle. Dzięki temu jest on lepiej widoczny. Czasem warto jednak przetestować także zdjęcia wraz ze stylizacją i modelką/modelem w tle – wskazówka ta odnosi się oczywiście głównie do branży fashion.

W przypadku tego sposobu za przykład mogą nam podsłużyć reklamy takich sklepów jak e-daag.com.pl czy merg.pl. Produkt nie jest tak wyraźnie widoczny dla użytkownika jak u konkurencji, jednak reklama zwraca uwagę. Może być to kluczowe dla marek, których rozpoznawalność jest niska i które szukają sposobu na ściągnięcie na stronę nowych użytkowników. W takich sytuacjach warto przetestować obie formy i sprawdzić, która przynosi lepszy rezultat.

Wymagania i specyfikację atrybutu image_link również pozostawiam poniżej:

https://support.google.com/merchants/answer/6324350

Dodatkowe zdjęcia w feedzie produktowym

Czwartym sposobem na wyróżnienie reklamy jest dodanie do feedu dodatkowych zdjęć Twoich produktów. Pozwoli to – w ramach jednego slotu – pokazać użytkownikowi kilka zdjęć jednego produktu pod różnymi kątami lub wraz z elementami jego ekspozycji, co może pozytywnie wpłynąć na końcową decyzję o zakupie. Zdjęcia będą automatycznie się zmieniać po najechaniu na reklamę.

Aby skorzystać z tej funkcji w reklamach produktowych trzeba użyć opcjonalnego atrybutu additional_image_link. Możesz przesłać maksymalnie do 10 dodatkowych zdjęć dla jednego produktu. Całą specyfikację tego opcjonalnego atrybutu znajdziesz pod poniższym linkiem:

https://support.google.com/merchants/answer/6324370

Opinie konsumenckie

Ostatnim sposobem na wyróżnienie reklam produktowych może być skorzystanie z programu opinii konsumenckich Google. Jest to bezpłatny program, który pozwala gromadzić opinie klientów dotyczące zakupów. Dołączenie do niego umożliwia wyświetlanie ocen produktów i opinii przez włączenie funkcji ocen produktów za pomocą modułu zgody na udział w ankiecie Opinii konsumenckich Google.

Przykład reklamy produktowej z włączonym programem opinii konsumenckich możemy dostrzec w przypadku strony panitorbalska.pl. Oprócz opinii użytkowników wyrażonej w 5 stopniowej skali widoczna jest również w nawiasie ich liczba, co dodaje stronie wiarygodności.

Jeśli chcesz dołączyć do programu to poniżej pozostawiam link, pod którym znajdują się informacje na temat procesu rejestracji:

https://support.google.com/merchants/answer/7124513

Podsumowanie

Istnieje wiele sposobów na to, aby urozmaicić reklamę produktową oraz przyciągnąć uwagę użytkowników nawet pomimo konkurencji ze strony bardziej znanych i rozpoznawalnych marek. Wszystkie te opcje są stosunkowo proste do wdrożenia i wykorzystania. Mam nadzieję, że skorzystasz chociaż z części przedstawionych przeze mnie sposobów i znacząco podniesiesz współczynniki klikalności i konwersji twoich reklam PLA.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl