Marketing i Biznes Luźne Znajdź swoją ścieżkę kariery w branży fashion

Znajdź swoją ścieżkę kariery w branży fashion

Znajdź swoją ścieżkę kariery w branży fashion

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia
Pokazy mody, tworzenie projektów, wybieranie materiałów… – z tym kojarzy ci się praca w branży fashion? Wiedz, że polskie firmy odzieżowe zapewniają znacznie więcej stanowisk niż projektantka / projektant. W jakich obszarach możesz szukać zatrudnienia w świecie mody i jakie umiejętności będą przydatne?
 

Projektantka / projektant

Mówiąc o pracy w branży fashion, nie sposób nie zacząć od stanowiska projektanta. W tym zawodzie niewątpliwie przyda ci się wcześniejsze doświadczenie w tym zakresie, a także wykształcenie o profilu artystycznym. Bardzo ważna jest też dobra znajomość branżowych trendów oraz kreatywność i poczucie estetyki. Przyda się również sprawne posługiwanie się programem graficznym oraz umiejętność pracy w zespole. W zamian w polskich firmach odzieżowych, jak chociażby LPP, do którego należą Reserved, Sinsay, House, Cropp i Mohito, możesz liczyć na realny wpływ na rozwój produktów i kolekcji, a równocześnie twój własny rozwój i możliwość podnoszenie kompetencji.

Kupczyni / kupiec mody

Ciekawym, choć nie dla każdego oczywistym, stanowiskiem pracy w świecie fashion jest kupczyni / kupiec mody. Osoba działająca w tym zawodzie często współpracuje z polskimi i zagranicznymi producentami odzieży oraz koordynuje proces produkcji asortymentu. Prowadzi też negocjacje handlowe, ustala wszelkie warunki z wykonawcami dotyczące całości współpracy, cen, jakości oraz terminów. Współpracuje też z działem projektowym, aby wspólnie zapewnić jak najlepszy wygląd i jakość produktów. 

Jakie kompetencje przydadzą ci się na tym stanowisku? W tym przypadku również ważne jest doświadczenie – jako kupiec lub jego asystent, niekoniecznie jednak musi być ono zdobyte stricte w branży odzieżowej, choć zainteresowanie rynkiem fashion jest jak najbardziej wskazane. Niewątpliwie przydadzą ci się natomiast rozwinięte umiejętności negocjacyjne oraz handlowe, a także elastyczność, inicjatywa w działaniu oraz komunikatywność i otwartość. Niezbędna jest w tym przypadku także świetna organizacja pracy i umiejętności analityczne. 

Asystentka / asystent kupca mody

Obawiasz się, że w świecie mody szansę mają tylko osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży? Nic bardziej mylnego! Doświadczenie jest mile widziane, ale są też stanowiska, na które możesz śmiało aplikować, nie mając za sobą lat praktyki. Przykładowo o posadę w jednej z marek LPP o zatrudnienie jako asystentka / asystent kupca mody mogą ubiegać się m.in. studenci lub absolwenci np. ekonomii, zarządzania, inżynierii produkcji czy handlu zagranicznego, a co więcej – dyplom nie jest w tym przypadku warunkiem koniecznym. Bardzo ważne jest natomiast zainteresowanie światem mody i znajomość aktualnych trendów, a także tzw. umiejętności miękkie, jak chociażby otwartość, komunikatywność i łatwość w nawiązywaniu nowych kontaktów oraz umiejętność i chęć do pracy w zespole. Z drugiej jednak strony przydadzą ci się również kompetencje analityczne, dokładność i zdolność do wyciągania trafnych wniosków.

Wymienione wyżej zawody to tylko przykłady spośród różnorodnych miejsc pracy oferowanych przez polskie firmy odzieżowe. Marki modowe dają możliwość rozwoju w wielu obszarach zawodowych związanych m.in. z szeroko rozumianą twórczością czy administracją, jak i pracą w salonach i to na różnym etapie ścieżki zawodowej – począwszy od młodszych specjalistów czy asystentów, a na samodzielnych seniorskich posadach kończąc. 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl