Współpraca z agencją marketingową. Jakie są wzajemne zobowiązania w drodze do sukcesu?

08.05.2020 AUTOR: REDAKCJA

Zatrudnienie agencji marketingowej, może być świetnym krokiem gdy staramy się przenieść swój biznes do Internetu. W tej chwili rynek wypełniony jest agencjami zajmującymi się wszelkiego rodzaju działaniami promocyjnymi oraz kampaniami reklamowymi. Gdy przeanalizujemy już oferty i podejmiemy decyzję o wyborze agencji marketingowej, musimy określić wzajemne zasady współpracy.

Czego Klient powinien oczekiwać od agencji:

  • Umowy – przede wszystkim!
    Umowa powinna posiadać szereg istotnych zapisów i informacji, by w pełni chroniła nasze interesy. Przede wszystkim powinna zawierać :
    – dane agencji, z którą współpracujemy (nazwisko właściciela firmy, adres, NIP, REGON),
    – wynagrodzenie (zgodne z wcześniejszymi ustaleniami),
    – przedmiot umowy i zakres działań (jasno określone działania jakie agencja interaktywna powinna dla nas przygotować wraz ze sprecyzowanym sposobem ich wykonania)
    – czas trwania umowy (na samym początku współpracy nie powinien być zbyt długi – optymalne będą 3 miesiące. Krótko? Nie powinniśmy zakładać z góry, że współpraca nie spełni naszych oczekiwań, ale pamiętajmy, że życie bywa przewrotne i w razie niepowodzeń nie będziemy musieli tracić czasu i pieniędzy na jej zerwanie. Jeśli zaś współpraca będzie owocna to nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy ją przedłużyli.
    – im więcej szczegółów tym lepiej dla nas.

  • Wyznaczenia planu działań
    Plan daje nam pełen obraz konkretnych działań, które będą zrealizowane aby osiągnąć wyznaczone cele. To daje agencji możliwość planowania działań w sposób spójny i konsekwentny, a nam jasność co po czym, następuje.
  • Transparentności działań
    Przejrzystość działań ma wpływ niemal na wszystkie kluczowe elementy realizacji kampanii, dlatego agencja musi jasno i zrozumiale mówić o prowadzonych przez siebie działaniach. Powinna zadawać nam pytania w taki sposób, abyśmy rozumieli o co chodzi, nawet jeśli nie znamy się na marketingu internetowym.

  • Raportów
    Agencja jest zobowiązana, by przynajmniej raz w miesiącu raportować swoje działania. Ważne, aby informacje podsumowujące w raportach były dla nas czytelne. Po ich przeanalizowaniu musimy mieć jasność jakie działania były prowadzone, jaki był ich skutek oraz progres. Raport może wskazywać też rekomendację na kolejne miesiące i wskazanie kolejnych etapów działań.

  • Konkretnych osób do kontaktu
    Sprawna komunikacja we współpracy z agencją jest podstawą. Dlatego już po pierwszym spotkaniu powinniśmy dostać kontakt do osoby, która będzie naszym opiekunem. Czego możemy oczekiwać od takiej osoby? Z pewnością dbałości o ciągłość komunikacji: sprawnego odpowiadania na maile, kontaktu telefonicznego i informowania o bieżących sprawach związanych z naszą kampanią.

Czego agencja powinna wymagać od Klienta:

  • Umowy
    Umowa jest także ważnym elementem dla agencji marketingowej. Warto, by zawierała elementy, które my jako Klient powinniśmy dostarczyć Wykonawcy, aby ten mógł wykonać wszystkie postanowienia umowy. Chodzi tu o wszelkiego rodzaju oznaczenia firmowe – czyli znaki, logotypy itd., które będą przydatne przy tworzeniu kampanii reklamowych.

  • Zaangażowania klienta
    Kluczem do udanej współpracy jest nasze zaangażowanie oparte na chęci współdziałania. Ważne jest byśmy byli entuzjastycznie nastawieni i koncentrowali się na osiągnięciu celu we współpracy z agencją. Nie ma nic gorszego niż branie na siebie odpowiedzialności za pewne działania, a później nie wywiązywanie się z nich. Pamiętajmy, że między pracą naszą a pracą agencji jest silna korelacja.

  • Wyznaczenia osoby do kontaktu
    Agencja często będzie potrzebowała naszej akceptacji i bieżącego przekazywania drobnych informacji. Dlatego, by nie opóźniać zaplanowanych działań, powinniśmy odgórnie wyznaczyć osobę do kontaktu z agencją. To zapewni sprawne przekazywanie wiadomości. Ważne jest też wzajemne zrozumienie. Gdy więc z naszej strony pojawią uwagi co do przesłanych treści, nie wystarczy, że wyrazimy swoje niezadowolenie. Najlepiej sprawdzi się konstruktywna krytyka, czyli konkretne wskazania, co nam nie odpowiada i z jakich powodów. Tylko wtedy agencja może w pełni zrealizować nasze oczekiwania.

Artykuł został opublikowany przy współpracy z jellinek.pl

Do góry!

Polecane artykuły

21.09.2020

Jak reklamować w internecie swój sklep internetowy w dobie ...