Marketing i Biznes Luźne Skuteczna ulotka reklamowa, czym powinna się cechować?

Skuteczna ulotka reklamowa, czym powinna się cechować?

Skuteczna ulotka reklamowa, czym powinna się cechować?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

W erze komunikacji cyfrowej ulotka reklamowa wciąż jest skuteczną formą reklamy. Na niewielkim wydruku można przekazać wiele wartościowych treści: hasło reklamowe, adres firmy, zaprezentować ideę przedsiębiorstwa lub skusić potencjalnego klienta obniżką ceny albo wyjątkowym pakietem usług. Wystarczy właściwie dobrać formę przekazu, by cena druku ulotek szybko się zwróciła w formie zwiększonej sprzedaży usług albo produktów.

 

Jak sprawić, aby ulotka zaciekawiła Klientów?

Ulotki reklamowe wciąż wielu osobom kojarzą się z bezbarwnymi, nieczytelnymi, zadrukowanymi hasłami papierkami rozdawanymi na każdej ulicy większego miasta. Prędzej czy później każda taka ulotka reklamowa trafia do kosza na śmieci, dlatego tak ważne jest, by ta współczesna różniła się znacznie od znanych nam do tej pory. Bez większego problemu można jednak stworzyć ulotki reklamowe, które przyciągną wzrok, zachwycą jakością druku oraz treścią, staną się elementem budowania pozytywnego wizerunku firmy i faktycznie przyciągną klientów. Wystarczy głęboko zastanowić się nad ostatecznym wyglądem ulotki reklamowej i zlecić druk profesjonalistom. 

Atrakcyjna szata graficzna

Współczesne społeczeństwo myśli obrazami. To grafiki przyciągają wzrok, rozbudzają wyobraźnię, a jakość druku, kolor, kreska użyta w rysunkach czy wybrany font czcionki mają kolosalne znaczenie podczas pierwszego kontaktu wzrokowego potencjalnego klienta z reklamą przekazaną na ulotce.

Ulotka 3D fot. chroma.pl

Na wartość estetyczną ulotki składa się kilka czynników: jakość papieru, kolorystyka, grafika, rozłożenie akcentów, ale też spójność ulotki reklamowej z wizerunkiem firmy. Komponując ulotkę bardzo kolorową, pełną fotografii albo artystycznych rysunków i przekazując ją w ręce klienta, zachęcimy do przeczytania treści. Wręczając ulotkę reklamową w stonowanych odcieniach, możemy także zasygnalizować wysoką jakość oferowanych produktów lub usług, zbudować zaufanie, podkreślić prestiż przedsiębiorstwa. Projektami ulotek nie powinny więc zajmować się domorośli użytkownicy darmowych programów graficznych, ale specjaliści, którzy połączą zdjęcia, grafiki i teksty w spójną całość. 

Eksponuj najważniejsze informacje

Ulotka reklamowa to druk, na który szybko rzuca się okiem. Mamy zaledwie 2-3 sekundy na to, by osoba, która trzyma ją w ręku, faktycznie zapoznała się z jej treścią. Dlatego tak ważne jest, aby odbiorca wiedział natychmiast, czy trzyma w ręku informacje dotyczące pizzerii, salonu kosmetycznego, banku czy prestiżowego hotelu.

Najważniejsze informacje, które musisz zawrzeć na ulotce, to te dotyczące głównej działalności Twojej firmy oraz korzyści, które odbiorca może czerpać, gdy zdecyduje się na Twoją ofertę. Projekt ulotki warto tak wykonać, by to, co najcenniejsze, było od razu widoczne. 

Unikaj dużej ilości informacji

Chociaż sieci komórkowe i autorzy aplikacji social media dopuszczają wysyłanie coraz dłuższych informacji, pamiętaj, że dla odbiorcy pierwsze 2-3 zdania są najważniejsze. Na ulotce nie zamieszczaj całej historii swojej firmy ani nie rozpisuj się na temat hobby poszczególnych pracowników, nawet jeśli faktycznie rozpiera Cię duma, a kolegów z pracy traktujesz jak rodzinę. Liczy się samo sedno. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz pizzę, luksusowe meble, czy produkujesz doskonałe opony zimowe, najbardziej dla odbiorcy liczy się to, co możesz mu dać.

Ulotki powinny eksponować najważniejsze informacje fot. chroma.pl

Zaznacz to wyraźnie na ulotce, pamiętając, że sprzedajesz ideę i zachęcasz. Nie zapomnij oczywiście o danych adresowych, bez których potencjalny klient po prostu do Twojej firmy nie dotrze. Pamiętaj jednocześnie, że wymiary ulotki mogą być różne. Jeśli chcesz zawrzeć informacje w pigułce, wystarczy ulotka A6 czy ulotka A5. Jeśli jednak ma ona cel nie tylko reklamowy, ale także edukacyjny, możesz zamówić ulotkę A4. 

Dopasuj przekaz do grupy docelowej

Prowadzisz szkołę śpiewu dla nastolatków a może kurs językowy dla biznesmenów? Sprzedajesz pizzę czy może prowadzisz restaurację z owocami morza? Niezależnie od tego, co robisz, zawsze myśl o odbiorcach, do których chcesz dotrzeć i dopasuj do nich swoją ulotkę. Złocony czarny papier na pewno zrobi wrażenie na osobie w średnim wieku, nastawionej na produkty z wyższej półki, ale nie zostanie doceniony przez dwunastolatkę, która uwielbia seriale i wciąż ceni swoją kolekcję lalek.

Ulotki promujące zdrowe odżywianie fot. chroma.pl

Projektując ulotkę i zatwierdzając jej druk, weź pod uwagę jakość materiału, kolorystykę, rodzaj szaty graficznej, ale także dobór słów i informacji. Komunikując się z odbiorcami w wieku dojrzałym, nie używaj slangu typowego dla młodzieży — i przeciwnie, przekazując na ulotce wiadomość osobom młodym, unikaj górnolotnych zdań i odwołań do treści, które są im zupełnie obce. 

Rozwiązuj problemy swoich Klientów

Twoje usługi lub produkty mają być pomocne, przydatne i należy o nich poinformować potencjalnych klientów. Na ulotce zawrzyj informacje o tym, kiedy warto się do Ciebie zgłosić i w jaki sposób ułatwisz klientowi życie, sprawisz, że pozbędzie się swoich trosk i przestanie się martwić. 

Oferuj zniżki i rabaty

Przeciętna ulotka może zostać zapamiętana, a jednak szybko trafić do kosza. Stanie się inaczej, jeśli będzie ona przepustką do zniżki, rabatów, gwarantuje jakiś darmowy gadżet czy skorzystanie z dodatkowej oferty. Jeśli masz możliwość zaoferowania zniżki i rabatu, zawrzyj taką informację w treści ulotki reklamowej. Jeśli na ulotce znajduje się hasło, kod lub konieczne jest jej przyniesienie do Twojej firmy, by skorzystać z oferty specjalnej, wydrukowana ulotka reklamowa na długo pozostanie w rękach potencjalnego odbiorcy Twoich produktów i usług. 

Drukuj szybko i sprawnie ulotki w chroma.pl

Projektowanie i drukowanie ulotek to zadanie dla doświadczonych grafików oraz poligrafów, którzy potrafią właściwie dobrać kolorystykę, umieścić na dobrej jakości papierze wszelkie niezbędne, acz czytelne informacje i stworzyć skuteczny nośnik reklamowy. W chroma.pl wydrukujesz ulotki we wszystkich formatach, zarówno takie, które poinformują o obniżce, jak i te, które staną się kompendium wiedzy o Twojej firmie. Drukarnia online Chroma to wygodny sposób zamawiania wydruków do Twojej firmy.

Nowoczesne ulotki fot. chroma.pl

Zamawiając ulotki reklamowe, możesz skorzystać z gotowych wzorów i kreatora ulotek lub zdecydować się na produkcję ulotek już zaprojektowanych dla Ciebie. Jeśli interesuje Cię druk ulotek w różnych formatach i wzorach, a chcesz poznać cenę wydruku, napisz do nas, zadzwoń albo skorzystaj z możliwości złożenia zamówienia online.


Artykuł sponsorowany

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl