Remarketing na Facebooku – dlaczego warto korzystać z tej formy reklamowej?

29.05.2020 AUTOR: REDAKCJA

Nie ma branży, w której nie jest ważna konkurencyjność. Zawsze widoczna jest rywalizacja, a bez skutecznego marketingu możemy być niemal pewni, że nasz potencjalny klient zdecyduje się na produkt lub usługę firmy, która ma przemyślane działania marketingowe.

Planując strategię marketingową, powinniśmy zwrócić uwagę nie tylko na to, by nowy klient odwiedził naszą stronę, czy sklep, ale żeby na nią powrócił. Zazwyczaj, kiedy ktoś przychodzi do nas pierwszy raz, głównie się „rozgląda”, patrzy, co mamy, co możemy zaoferować, a później odchodzi. Nie dzieje się tak zawsze, ale w większości przypadków tak. Aby o nas nie zapomniał, warto o sobie przypominać. W jaki sposób? Na przykład poprzez remarketing.

Remarketing – co to takiego?

Nawet jeśli nie wiemy, czym jest remarketing, to z pewnością mamy z nim do czynienia na co dzień. Załóżmy, że szukamy kosiarki do trawy. Wpisujemy frazę w wyszukiwarkę i odwiedzamy któryś ze znajdujących się w wynikach wyszukiwania sklepów. Przeglądamy sprzęty ogrodnicze, po czym postanawiamy porównać produkty i ceny w innych miejscach. I na tym moglibyśmy poprzestać tę historię, ale to nie koniec! Nagle zaczynają nam się wyświetlać reklamy sklepu, który odwiedziliśmy. Widzimy produkty, które wówczas oglądaliśmy, niekiedy nawet z kuponem rabatowym. Zadanie tych reklam jest proste – mają nam przypominać o tym, że to, czego szukamy, jest właśnie w tym sklepie. Dzieje się tak za sprawą plików cookies, które kwalifikują nas do grupy odbiorców, jakich konkretna reklama może zainteresować. Właśnie tę formę reklamy nazywamy remarketingiem.

Remarketing na Facebooku – to się opłaca!

Jednym z miejsc, gdzie działania tego typu przynoszą fantastyczne rezultaty, jest Facebook. Każdego dnia ogromna liczba osób wertuje swoje tablice w mediach społecznościowych, w czym drzemie wielki potencjał reklamowy. Remarketing dynamiczny na Facebooku pozwala łatwo dotrzeć do tych osób, które w ostatnim czasie przeglądały naszą stronę. O ile linki sponsorowane, czy grafiki, które wyświetlają się obok wyszukiwarki, są często pomijane, o tyle reklamy na Facebooku już nie. Znacznie więcej osób zwróci na nie uwagę i (niekiedy nawet z ciekawości) kliknie.

Nie jest to jedyna zaleta tej formy promowania usług. Kampanie remarketingowe, które prowadzi się na Facebooku, pozwalają dopasować treść i grafiki do odbiorców pod kątem tego, czym dokładnie byli zainteresowani. Jeżeli do tej pory nie zdążyli kupić produktu, który był im potrzebny, z pewnością taka reklama, mocno odpowiadająca aktualnym potrzebom, przyciągnie uwagę!

Poza tym, analizując to, jakie działania podejmują na Facebooku użytkownicy, łatwo można dotrzeć do konkretnych osób, posiadających jasno określone cechy. Później można zweryfikować skuteczność działań, poprzez analizę różnych zestawów reklamowych.

Remarketing w dobrych rękach

Już na podstawie powyżej opisanych sytuacji widać, jak wiele korzyści możemy czerpać z remarketingu. Ale dzieje się tak tylko wtedy, kiedy wiemy, w jaki sposób do tego podejść. Na szczęście wcale nie musimy być specjalistami w tej dziedzinie. Wystarczy, że działania związane z remarketingiem powierzymy odpowiednim osobom, znającym się perfekcyjnie na wszystkim, co wiąże się ze skuteczną reklamą. Przykładem jest agencja marketingowa Harbingers.io, która od lat pomaga osiągać coraz to nowe cele marketingowe ambitnym Partnerom.


Artykuł opublikowany przy współpracy harbingers.io/

Do góry!

Polecane artykuły

21.10.2020

Rozwiń swój ...