Wiele osób uważa, że przeprowadzkowe doświadczenie wyniesione z wyjazdów na studia pomogą im podczas przenoszenia firmowego biura. Te, niestety ciągle popularne przekonanie, może nas drogo kosztować, dlatego postanowiliśmy przedstawić listę rzeczy, na które powinniście zwrócić uwagę podczas przeprowadzki biura.
Sprzęt elektroniczny
Przenosząc sprzęt elektroniczny będziecie musieli odtworzyć całą instalację w nowym biurze. Nie tylko dotyczy to indywidualnej konfiguracji sprzętu wszystkich pracowników, ale także systemów bezpieczeństwa, komunikacji i etc. Jeżeli Twoja firma zatrudnia znaczną liczbę pracowników, którzy korzystają z dużej ilości różnorodnego sprzętu elektronicznego, być może większy sens będzie stanowiło połączenie przeprowadzki siedziby firmy z wymianą sprzętu.
Ponadto trzeba wziąć pod uwagę, że sprzęt elektroniczny jest bardzo podatny na uszkodzenia podczas transportu i dlatego jeżeli zdecydujemy się na jego przeniesienie należy zatrudnić profesjonalistów. Dlatego warto wybrać przeprowadzki firm z Jupiter.
Problemy z komunikacją z klientami/partnerami
Zdarza się czasem, że informacja o przeprowadzce biura nie dotrze do wszystkich pracowników. Tym częściej nie zawsze dowiadują się o niej Twoi klienci/partnerzy. Możesz stracić okazję do zawarcia umowy/dokonania transakcji jeżeli nie poinformujesz wszystkich o dokonaniu zmiany siedziby przedsiębiorstwa.
Koniecznie trzeba powiadomić wszystkie osoby na naszej liście mailingowej o przeprowadzce, uaktualnić dane kontaktowe na naszej witrynie internetowej, puścić informacje w mediach społecznościowych (chwaląc się przy tym nowym biurem). Ważne jest także uaktualnienie danych zawartych na naszych kartach biznesowych, bądź naklejkach na paczki które wysyłamy.
Spraw, żeby każdy pracownik odpowiadał za spakowanie własnych rzeczy
Jest to jedna z najlepszych metod dzięki, którym unikniemy nieporozumień, bałaganu i kłótni o przedmioty, które zaginęły podczas przeprowadzki. Powinnyśmy także zadbać o to, żeby każde pudełko miało naklejoną etykietę pozwalającą na jego jednoznaczną identyfikację (nie uwierzycie jak często jest to problemem).
Upewnij się, że Twoje wyposażenie wnętrza pasuje do nowego biura
Może okazać się, że stara lodówka jest zbyt duża i nie ma na nią miejsca w nowym miejscu. Być może wymiary mebli biurowych są nieodpowiednie, bądź brakuje miejsca na umieszczenie serwerów. Jeżeli nie zadbamy o to, żeby wszystkie nasze przedmioty pasowały do nowej przestrzeni, to po przeprowadzce biura może czekać nas niemiła niespodzianka.
Jeżeli posiadasz większą firmę to nie rób wszystkiego sam
Wydeleguj któregoś z pracowników do ogarnięcia przeprowadzki. Dzięki temu proces przenoszenia biura w mniejszym stopniu utrudni normalne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Przeprowadzka jest znacznie bardziej skomplikowanym procesem niż może się początkowo wydawać i dzięki zapewnieniu sobie pomocy proces stanie się sprawniejszy i mniej stresujący dla Ciebie i dla pracowników.
Wyraźnie widać, że przeprowadzka biura jest przedsięwzięciem złożonym i może zająć nawet kilka tygodni, Ważne jest, żeby mieć wszystko zaplanowane, dzięki czemu zmniejsza się szansa na wpadkę. Trzeba się przygotować, że okres przeprowadzki będzie czasem chaotycznym dla naszej firmy.
Artykuł został opublikowany przy współpracy z Jupiter
Zostaw komentarz