Marketing i Biznes Luźne Najlepsze darmowe narzędzia SEO

Najlepsze darmowe narzędzia SEO

Najlepsze darmowe narzędzia SEO

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia
Chcesz osiągnąć jak najwyższe pozycje w Google? Do realizacji tego celu potrzebujesz narzędzi, dzięki którym przygotujesz listę słów kluczowych, sprawdzisz błędy dotyczące indeksowania, będziesz monitorować profil linkowy witryny, sprawdzać konkurencję i podejmować przeróżne inne działania, które są niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Wśród nich są darmowe oraz płatne. Sprawdź, które z dostępnych bez opłat mogą Ci się najbardziej przydać.
 

Darmowe narzędzia SEO

Zdecydowana większość rozwiązań, które wykorzystasz w kampanii SEO, jest płatna, a co najwyżej – darmowa, ale w wersji z ograniczonymi funkcjami. Są jednak i takie, z których skorzystasz bez opłat.

Google Search Console

Dla wielu SEO-wców to najważniejsze narzędzie – istotniejsze nawet od płatnych. Z GSC dowiesz się, ile wyświetleń i kliknięć w organicznych wynikach wyszukiwania odnotowała Twoja witryna. Sprawdzisz średnią pozycję oraz CTR, czyli współczynnik klikalności. Dowiesz się, czy strona prawidłowo wyświetla się na urządzeniach mobilnych, spełnia wymagania nowego czynnika rankingowego – Core Web Vitals, a także – jakie odnośniki prowadzą do Twojej witryny.

Ponadto GSC umożliwia Ci zgłoszenie stron do indeksowania, a także analizowanie błędów, które powodują, że dane materiały nie znalazły się w indeksie tej wyszukiwarki.

Ahrefs

Teoretycznie to narzędzie płatne, ale jeśli chcesz analizować wyłącznie swoje strony, to jak najbardziej zrobisz to bez opłat. Wystarczy, że założysz konto i zweryfikujesz witryny, tzn. potwierdzisz, że są Twoje lub możesz nimi zarządzać. To otworzy Ci dostęp do ogromnej ilości informacji na temat profilu linkowego witryny, a przecież odnośniki są jednym z kluczowych czynników rankingowych algorytmu Google. 

Ponadto bez opłat możesz skorzystać z audytów w Ahrefs. Dzięki temu dowiesz się o błędach 404, przekierowaniach w mapie strony, niepodlinkowanych podstronach, linkach prowadzących do niedziałających adresów URL i wielu innych. Jeśli jednak chcesz sprawdzić konkurencję, to już musisz liczyć się ze sporym wydatkiem. 

Planer słów kluczowych Google Ads

To narzędzie teoretycznie przygotowano dla korzystających z płatnej reklamy w wyszukiwarce Google, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyś użył go do wyboru słów kluczowych, pod które będziesz optymalizować poszczególne treści na Twojej stronie. Algorytm oczekuje, że przygotujesz wysokiej jakości content, zawierający nie tyle słowa w ścisłym dopasowaniu, ile treści, dzięki którym Google zrozumie, czego one dotyczą. Oczywiście ważne jest odpowiednie wykorzystanie ustalonych fraz m.in. w title, nagłówkach i w innych miejscach w witrynie.

Screaming Frog

To narzędzie, które jest darmowe wówczas, gdy za jego pomocą chcesz przeanalizować witrynę składającą się z maksymalnie 500 podstron. Jeśli jest większa, to potrzebujesz już płatnej wersji rozwiązania. Screaming Frog jest jednym z najpopularniejszych crawlerów wśród SEO-wców. Narzędzie to pomoże Ci znaleźć m.in. błędy 404, strony bez nagłówków, niepodlinkowane wewnętrznie. Za jego pomocą utworzysz mapę witrynę, a dane możesz eksportować do np. arkusza kalkulacyjnego i tam je analizować. 

Answer The Public

To narzędzie ułatwia Ci znalezienie słów kluczowych, pod które powinieneś zoptymalizować treści na stronie. Wyróżnia się atrakcyjną formą prezentacji tych fraz, ale do Twojej dyspozycji jest również standardowa lista zapytań. Narzędzie działa szybko i umożliwia wybór słów kluczowych pod wiele różnych języków oraz rynków. Należy do najpopularniejszych rozwiązań na rynku. Wersja bezpłatna powinna być wystarczająca do uzyskania podstawowych danych, ale jest też płatna, która daje dostęp do większej ich ilości.

Narzędzia SEO niezbędne w kampanii

Opisane rozwiązania to tylko wybrane z tych, których będziesz potrzebować, zajmując się pozycjonowaniem Twojej witryny. Gubisz się wśród nich? Nie wiesz, od czego zacząć? Zleć podjęcie się kampanii SEO serwisu agencji Delante, która z powodzeniem działa na rynku polskim i wielu rynkach zagranicznych. Wykorzystaj potencjał ruchu organicznego – zdobywaj klientów z Google.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl