Na czym powinien opierać się marketing medyczny?

23.08.2020 AUTOR: REDAKCJA

Otwierając gabinet wielu specjalistów nie zdaje sobie sprawy z tego, że jego wypromowanie może nie być wcale proste. W polskim prawie istnieje zapis, który jasno określa, że lekarz nie może reklamować swoich usług. Może on jednak udzielać na swojej stronie informacji, które przyciągną do niego potencjalnych pacjentów. A jak to zrobić? Przede wszystkim udowadniając swój profesjonalizm i dbając o wspomnianego pacjenta już na etapie, w którym szuka on dopiero konkretnego lekarza.

Nie jest to oczywiście wcale takie proste, a marketing medyczny niesie ze sobą o wiele więcej ograniczeń niż jakakolwiek inna dziedzina tej pracy. Pacjenci, wchodząc na stronę danego gabinetu, będą podświadomie zwracać uwagę na pewne detale – kolor, wielkość czcionek, rozmieszczenie danych. Nie można zapominać o tym, że wśród osób chorych przeważają często ludzie starsi, którzy nie są tak dobrze zaznajomieni z nowinkami technologicznymi.

Co powinno pojawić się na stronie? 

Strona internetowa musi zawierać łatwy dostęp do danych kontaktowych. Jeżeli zostanie to zaniedbane – najpewniej pacjent skieruje się do innego profesjonalisty, który umożliwił mu szybkie przesłanie zapytania lub łatwą rejestrację na wizytę. Osoby szukające pomocy lekarskiej chcą także widzieć od razu, że mają do czynienia z kimś, kto zna się na swojej pracy i ma już pewne doświadczenie. Taki efekt można uzyskać poprzez umieszczenie na stronie np. referencji.

Nie można zapominać także o bardziej przyziemnych aspektach – pastelowych kolorach, większej czcionce dla osób starszych i prostocie, która wzbudzi zaufanie. Szukając dobrego lekarza nie zależy nam raczej na wymyślnej reklamie – mamy nadzieje, że zamiast zajmować się rozwojem swojej strony internetowej poświęca on swój czas na pomoc pacjentom i ich skuteczną diagnostykę. 

Cel marketingu medycznego 

Niektórzy lekarze nie mogą do końca zrozumieć, dlaczego marketing medyczny jest ważny. Są to w zdecydowanej większości osoby bardzo zapracowane, które wolą skupić się na osobistym rozwoju – a nie na czcionkach i zakładkach strony internetowej. Nie można jednak zaprzeczyć, że w przypadku posiadania własnego gabinetu – zadbanie o to jest kluczowe. 

W dzisiejszych czasach w poszukiwaniu specjalisty prawie w 100% przypadków udajemy się właśnie do Internetu. Ufamy temu, co przekazuje nam strona internetowa. Jeżeli nie jesteśmy w stanie znaleźć żadnych informacji lub widzimy, że są one pobieżne i chaotyczne – zdecydowana większość pacjentów zrezygnuje z usług tego konkretnego gabinetu. Dlatego warto działania w Internecie powierzyć firmom, które się na tym znają. Godną polecenia jest https://simpliteca.com/ z Warszawy, która specjalizuje się w marketingu medycznym.


Artykuł sponsorowany

Do góry!

Polecane artykuły

28.09.2020

Jak efektywnie kosztowo zapewnić organizacji stały dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań ...