Marketing i Biznes Luźne Jakie etykiety wybrać na opakowania swoich produktów?

Jakie etykiety wybrać na opakowania swoich produktów?

Jakie etykiety wybrać na opakowania swoich produktów?

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Projektując opakowania swojego produktu, nie można zapominać o etykietach, które są wizytówką danego artykułu i mają za zadanie przyciągać wzrok konsumentów. Na rynku można znaleźć kilka rodzajów etykiet, które należy dopasować do swojego produktu.

Rodzaje etykiet i ich personalizacja

Etykiety umieszczane na opakowaniach pełnią zarówno funkcje marketingowe, jak i informacyjne. Właśnie dlatego warto wiedzieć, jakie istnieją rodzaje etykiet i co powinno się na nich znaleźć. Obecnie na rynku są dostępne następujące typy etykiet:

  • etykiety tradycyjne – klejone na mokro, coraz rzadziej wybierane przez klientów, ponieważ są nieekologiczne i nietrwałe;
  • etykiety samoprzylepne – są bardzo dobrym wyborem w przypadku wielu produktów, ponieważ zawierają już w sobie klej i z łatwością można je nakleić na dany artykuł;
  • etykiety termokurczliwe, czyli shrink sleeve – dopasowują się do kształtu danego produktu i są bardzo nowoczesne. 

Ostatni rodzaj etykiet to zdecydowanie najlepszy wybór z marketingowego punktu widzenia. Shrink sleeve są elastyczne, można je nakleić na produkt o dowolnym kształcie i zapełnić całą powierzchnię informacjami, rysunkami oraz danymi. Więcej na temat etykiet termokurczliwych można przeczytać na stronie https://unilogo-drukarnia.pl/technologia/etykiety-shrink-sleeve.

Warto pamiętać o tym, że ważnym etapem podczas doboru etykiet jest ich personalizacja, czyli proces, w którego trakcie na opakowaniu produktu umieszczane są różne informacje. Należy zaznaczyć, że część z tych danych jest niezbędna (np. nazwa marki, skład produktu), a część fakultatywna (np. hasło reklamowe, grafika, znak firmowy). Każdy producent powinien dokładnie sprawdzić, jakie wymogi obowiązują w jego branży, ponieważ inaczej powinny wyglądać etykiety w przypadku alkoholi, a inaczej w przypadku kosmetyków. Podstawowe znaczenie ma także skierowanie informacji na etykiecie do konkretnej grupy docelowej, np. do młodzieży, rodziców, pracowników, seniorów itp. 

Jakie etykiety wybrać?

Decydując się na konkretne etykiety dla swoich produktów, należy zwrócić uwagę na preferencje konsumentów. Świetną metodą jest sprawdzenie potrzeb klientów przy pomocy ankiety internetowej lub mediów społecznościowych. Na wielu portalach można poprosić konsumentów o komentarze i opinie, a także zrobić krótki sondaż diagnostyczny. Wybierając etykiety, trzeba również zastanowić się nad swoim budżetem i oczekiwaniami. Przykładowo, etykiety termokurczliwe świetnie sprawdzą się w przypadku butelek lub kosmetyków, z kolei etykiety samoprzylepne to dobry wybór na takie artykuły spożywcze jak warzywa w słoikach lub napoje gazowane. Etykiety powinny spełniać jak najwyższe standardy i być wysokiej jakości, zwłaszcza gdy są nanoszone na opakowania produktów, które konsumenci używają przez dłuższy czas, np. kremów lub pudrów do twarzy.


Artykuł sponsorowany

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl