Marketing i Biznes Luźne Jakich produktów do pakowania potrzebuje każdy e-commerce?

Jakich produktów do pakowania potrzebuje każdy e-commerce?

Jakich produktów do pakowania potrzebuje każdy e-commerce?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

W jakie opakowania i akcesoria do pakowania powinien być wyposażony każdy sklep internetowy? Poniżej, krótki poradnik i lista niezbędnych produktów.

Sklep internetowy, który chce mieć dobrą opinię wśród klientów musi poważnie podchodzić do kwestii pakowania towarów. Estetycznie zapakowana przesyłka to podstawa – jest tak samo ważna jak sam produkt.

Profesjonalna wysyłka to wizytówka każdego sklepu internetowego

Szeroki wybór produktów czy też mniejszy w zależności od charakteru sklepu jest kluczowy. Jednak sklep nawet z najlepszym asortymentem nie zdobędzie uznania klientów, jeśli nie będzie oferował szybkiej i profesjonalnej wysyłki towarów.

Bardzo ważna jest terminowa wysyłka towarów. Warto, by sklep oferował różne opcje wysyłki, tak by każdy klient mógł wybrać odpowiadającą mu formę. Zatem powinny to być: przesyłka kurierska, paczkomatowa i pocztowa, a także wysyłka ekspresowa, ewentualnie odbiór osobisty, jeśli taka forma jest możliwa. Ale szybka wysyłka to nie wszystko – towar powinien być również profesjonalnie zapakowany – klienci coraz częściej zwracają uwagę na rodzaj opakowania. Wiele sklepów internetowych, a na pewno te duże, korzysta ze spersonalizowanych opakowań z własnym nadrukiem. Nie jest to oczywiście konieczne, ale opakowanie musi wyglądać estetycznie. Jeśli nie opakowanie z logo, to chociaż spersonalizowana taśma.

Niezbędnik wysyłkowy każdego sklepu internetowego

Warto zaznaczyć na wstępie, że błędem jest założenie, że każdy produkt wymaga innego formatu opakowania. Takie podejście generuje dodatkowe koszty i czas potrzebny na zapakowanie przesyłki. Istnieje inne rozwiązanie, a jest nim korzystanie z kartonów z regulowaną wysokością. Opakowanie to można dopasować do konkretnego produktu. Dzięki temu można zaoszczędzić pieniądze podczas składania zamówienia na opakowania (mniej formatów to mniejszy rachunek) oraz czas – osoba pakująca nie musi tracić go na poszukiwanie odpowiedniego pudełka.

Oprócz kartonów i kopert na mniejsze przedmioty potrzebne są także wypełniacze do paczek, które odpowiednio zabezpieczają towar przed przemieszczaniem się wewnątrz paczki podczas transportu. Wybór wypełniaczy jest spory, jednak obecnie coraz więcej sklepów chce być eko i dlatego wybierają ekologiczny wypełniacz Flo-pak (zrobiony ze skrobi kukurydzianej).  Można używać także fragmentów kartonów czy papieru pakowego. Przydatne są także kartonowe przegródki, dzięki którym można oddzielić produkty od siebie. Do pakowania wykorzystuje się także taśmy samoprzylepne oraz spinające. W zależności od rodzaju asortymentu sklepy mogą korzystać z specjalnych opakowań (np. w każdej księgarni online przydadzą się owijki na książki).

Każdy sklep internetowy powinien wyposażyć swoje stanowisko do pakowania w następujące produkty:

  • kartony fasonowe
  • kartony z regulowaną wysokością
  • kartony z automatycznym dnem
  • kartony zwrotne
  • taśmy samoprzylepne
  • wypełniacze do paczek (wypełniacz papierowy, Flo- pak, poduszki z powietrzem)
  • koperty bąbelkowe
  • koperty wzmocnione tekturowe
  • owijki na książki
  • folia bąbelkowa
  • przekładki kartonowe
  • taśmy spinające
  • etykiety ostrzegawcze
  • kartony izotermiczne (dotyczy to sklepów wysyłających produkty spożywcze).

Wszystkie potrzebne opakowania i akcesoria do pakowania niezbędne w każdym e-sklepie można zamówić tu: https://www.rajapack.pl/opakowania-ecommerce_cms_000068.html.

Kartony zwrotne

Obsługa zwrotów oraz reklamacji to bardzo ważna kwestia. Jeśli sklep internetowy ma być konkurencyjny, to musi poważnie podejść do tematu. Powinien zatem przygotować jasne warunki zwrotu i reklamacji towarów, najlepiej w formie regulaminu. Coraz więcej sklepów używa do wysyłek kartonów zwrotnych, czyli opakowań, które można wykorzystać dwukrotnie – wysyłając towar i go odsyłając. Jest to nie tylko wygodne dla klienta, ale także ekologiczne, gdyż przyczynia się do zmniejszenia produkcji odpadów. Na pozytywny odbiór sklepu wpłynie także wysyłanie gotowych formularzy zwrotu oraz generowanie etykiet.

Kartony zwrotne są bezpieczne, gdyż mają wzmocnione podwójną warstwą kartonu boki, a przy tym wytrzymują obciążenie do 20 kg i nadają się do recyklingu.


Artykuł sponsorowany

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl