Marketing i Biznes Luźne Jak zwiększyć ruch na stronie firmowej?

Jak zwiększyć ruch na stronie firmowej?

Jak zwiększyć ruch na stronie firmowej?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie firmy bez odpowiednio przygotowanej, łatwej w obsłudze strony internetowej. To miejsce w sieci, o jakie trzeba szczególnie dbać, w przeciwnym razie klienci do nas nie trafią, wybierając ofertę konkurencji. Nie możemy do tego dopuścić! Jak więc zwiększyć ruch na stronie firmowej?

Analiza to podstawa

Będąc w terenie górskim, łatwo się zgubić bez odpowiedniej mapy. Nie znamy położenia, nie wiemy, gdzie prowadzą ścieżki. Tak można błądzić bez celu przez długi czas. Ta metafora idealnie pasuje do prowadzenia własnej strony firmowej, z tym że mapą są tu narzędzia statystyczne z Google Analytics. Bez tej pomocy, nie mamy pojęcia, jakie jest nasze położenie i gdzie się znajdujemy. Czy – używając znów wcześniejszego porównania – w ciemnym lesie, czy na dobrym szlaku, który prowadzi do celu. 

Google Analytics pokaże nam wszystko jak na dłoni, bez żadnych niedomówień. Pełen konkret. Zyskujemy tu dostęp do ogromnej ilości wartościowych danych, między innymi dotyczących ilości odwiedzin na stronie, użytkowników nowych i powracających, źródeł ruchu. 

Działania promocyjne – jakie są najważniejsze?

Wiedząc, jaka jest nasza pozycja w internecie, możemy dopasować na tej podstawie odpowiednie działania promocyjne. Mamy kilka opcji do wyboru, przede wszystkim PPC (pay per click) – opłata za kliknięcie. PPC razem z SEO (czyli metodami optymalizacji strony pod wyszukiwarki) zapewnia największą efektywność, maksymalizując szanse na pozyskanie klientów. 

Kampanie PPC na dłuższą metę kosztują więcej niż działania SEO, ale mają tę zaletę, że działają od razu, co ma znaczenie zwłaszcza na początku działalności, gdy chcemy szybko dotrzeć do odbiorców. Jeśli mowa o SEO to mamy tu do czynienia z bardziej skomplikowanymi i rozciągniętymi w czasie aktywnościami, dlatego też takiego typu promocje najlepiej zlecić profesjonalnej firmie. 

Tworzymy jakościowe treści? Czy wiemy jak je wypromować?

To dość frustrujące, gdy mamy na stronie firmowej porządne, nierzadko zdecydowanie lepsze treści niż konkurencja, ale nie przekłada się to na ruch na stronie. Głównie wynika to z tego, że nie odpowiadają na żadne konkretne zapytanie. Wyszukiwarka Google rządzi się swoimi prawami. Jest maksymalnie użytkowa, pomaga w poszukiwaniach, odpowiadając nawet na najbardziej nurtujące pytania. 

Jeśli więc chcemy, aby użytkownicy trafiali na naszą stronę, powinniśmy myśleć tak jak oni. Sprawdźmy swoje artykuły i zmodyfikujmy je pod tym kątem. Przede wszystkim muszą być skonstruowane wokół konkretnej frazy kluczowej, co może i ogranicza swobodę pisania, ale i zapewnia to, a czym nam przecież najbardziej zależy – większy ruch na stronie. Skorzystajmy z planera słów kluczowych i odpowiednio “podrasujmy” swoje treści, by trafiły we właściwe miejsce. Więcej informacji na ten temat znajdziemy na blogu Seonomia

Media społecznościowe – warto tam być

Media społecznościowe, zwłaszcza Facebook, są dziś niemal tak popularne, jak wyszukiwarka Google, dobrze więc i w tych kanałach się promować. Fanpage na Facebooku to podstawa, ale dobrze też się zastanowić nad innymi social mediami, zakładając konto na Instagramie czy Linkedin. Oczywiście to, gdzie warto być, w ogromnej mierze zależy od profilu naszej działalności. 

Pamiętajmy, że działania reklamowe w social mediach pozwalają na dość precyzyjne targetowanie, gdyż łatwo tutaj (podobnie jak w przypadku kampanii PPC) skupić się na konkretnej grupie docelowej, na przykład ze względu na wiek czy miejsce zamieszkania. Dzięki temu mamy pewność, że dobrze wykorzystujemy budżet reklamowy, nie tracąc go na promocję wśród osób niezainteresowanych naszymi produktami bądź usługami. 

Influencerzy – czy warto nawiązać z nimi współpracę?

To ciekawy pomysł, weźmy jednak pod uwagę to, że taka aktywność wiąże się z korzyściami, jak i zagrożeniami. Takie osoby są często śledzone przez tysiące, dziesiątki, a nawet setki tysiące użytkowników, lecz zdarza im się również powiedzieć (bądź zrobić) coś kontrowersyjnego, co może nie przysłużyć się naszej firmie. Nim więc rozpoczniemy współpracę, powinniśmy poważnie zastanowić się nad tym, kogo wziąć do pomocy.

Jak widać, mamy duże pole do popisu, by poprawić pozycję swojej strony w internecie i zacząć odpowiednio ją promować. W każdym z tych działań weźmy jednak pod uwagę obszar naszej działalności, dobierając adekwatne promocyjne środki.


Artykuł sponsorowany

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl