Marketing i Biznes Luźne Jak wyróżnić swój produkt?

Jak wyróżnić swój produkt?

Jak wyróżnić swój produkt?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Nie bez przyczyny mówi się, że klienci kupują „oczami”. Osoby, które widzą atrakcyjne opakowanie danego towaru, o wiele szybciej zwrócą na niego uwagę i chętniej zdecydują się na zakup. Dlatego warto wyróżnić produkty swojej firmy poprzez opatrzenie ich odpowiednimi etykietami.

Dlaczego warto wyróżnić swój produkt?

Konkurencja wśród firm sprzedających różnego typu towary jest bardzo duża. Bez względu na to, czy chodzi o produkty wysoko-, czy niskonakładowe, przedsiębiorstwa działające m.in. w sektorze żywnościowym lub kosmetycznym walczą między sobą o pozyskanie uwagi klientów. Aby zachęcić ich do zakupienia towarów oferowanych przez daną firmę, należy odpowiednio wyróżnić jej produkty. W przypadku klientów spotykających je po raz pierwszy, wysoka jakość nie wystarczy. Równie ważne jest oryginalne opakowanie. Jeżeli prezentuje się niezwykle atrakcyjnie, od razu przykuwa uwagę i zachęca do zakupu. W ten sposób można dotrzeć też do większego grona odbiorców, ponieważ bardzo wielu klientów kupuje, kierując się tym, jak wygląda dany towar. W nieefektownym i przeciętnym opakowaniu nawet bardzo dobry produkt może nie zyskać ich przychylności.

Chcąc wyróżnić swój produkt, należy zatem odpowiednio zaprojektować i wykonać jego opakowanie. Kreatywne podejście może być w dłuższej perspektywie bardzo opłacalne. Warto zwrócić uwagę w szczególności na samoprzylepne etykiety do wykorzystania m.in. na butelkach i innych opakowaniach. Jeśli będą miały ciekawy kształt, kolory i grafikę z pewnością zyskają aprobatę klientów i na długo zapadną im w pamięć, co może przełożyć się na późniejsze zakupowe wybory.

Jak wybrać dobrą etykietę na swój produkt?

Na rynku można znaleźć szeroki wybór etykiet na różnego typu opakowania. Wyjątkowo wygodnym rozwiązaniem jest ich samoprzylepna wersja kojarząca się z powszechnymi naklejkami lub nalepkami. Ponieważ takie etykiety mają od razu warstwę kleju, bez problemu można opatrzyć nimi opakowania produktów przy pomocy tzw. etykieciarek lub – w przypadku niskonakładowych towarów – nakleić je ręcznie.

Wybierając etykiety na butelki lub inne opakowania, warto też zastanowić się nad materiałem, z którego je wykonano. Do wyboru dostępne są m.in. modele z papieru oraz z materiałów syntetycznych. Dostosowując etykietę do danego produktu, należy określić, czy będzie ona narażona na działanie szkodliwych czynników, np. kontakt z wodą lub olejem, wilgoć, wysokie lub niskie temperatury. W takich skrajnych warunkach najlepiej sprawdzą się etykiety z folii, które wyróżniają się bardzo dużą odpornością.

Jeśli chodzi o kształt, to można zdecydować się na wiele różnych etykiet. Największą popularnością cieszą się kwadratowe i prostokątne. Coraz chętniej wybierane są jednak również te okrągłe oraz przyjmujące nietypowe kształty, które nadają opakowaniom jeszcze bardziej oryginalny wygląd.

Chcąc uatrakcyjnić etykietę, warto postawić na dodatkowe efekty. Wśród sprawdzonych rozwiązań znajdują się m.in.: laminacja, lakierowanie wodne lub utrwalane światłem UV oraz wykonywanie złoceń.


Artykuł partnera

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl