Marketing i Biznes Luźne Jak szybko otworzyć własny sklep internetowy?

Jak szybko otworzyć własny sklep internetowy?

Jak szybko otworzyć własny sklep internetowy?

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Jak podaje Dun & Bradstreet Poland, pod koniec czerwca 2024 roku liczba sklepów internetowych w Polsce wynosiła prawie 70 tysięcy. Co więcej, przez zaledwie dwa ostatnie kwartały przybyło ich aż 3300. Jest to związane przede wszystkim ze wzrostem wartości rynku eCommerce, a także przyzwyczajeniami i zachowaniami konsumentów, którzy coraz chętniej kupują w sieci. Chociaż konkurencja wydaje się duża, to mali i średni przedsiębiorcy, często działający lokalnie, i tak powinni zastanowić się nad wyborem odpowiedniego rozwiązania eCommerce, aby móc dotrzeć do nowych odbiorców, którzy szukają produktów w internecie. Jak to zrobić? Wystarczy wybrać sprawdzone rozwiązanie, dzięki któremu rozpoczęcie sprzedaży w sieci będzie łatwe i intuicyjne.

Dobry czas dla eCommerce

Sprzedaż online cały czas rośnie. Jak wynika z badania Gemiusa, wartość polskiego rynku handlu online szacuje się na ok. 120 mld zł. W kolejnych latach zakłada się nawet 11% tempo wzrostu tej gałęzi biznesu, który do 2027 roku może wygenerować do 141 mld złotych. Warto zauważyć, że już dziś 79% Polaków deklaruje, że robi zakupy online. Według portalu trade.gov.pl w kwietniu 2024 roku obroty z eCommerce stanowiły 8,8% całej sprzedaży detalicznej. W sieci klienci najchętniej kupują meble, sprzęt RTV i AGD, ubrania, multimedia. Internet to także miejsce, gdzie chętnie nabywamy bilety na wydarzenia kulturalne i korzystamy z rozwiązań subskrypcyjnych takich, jak platformy VOD czy streaming muzyki. Przeglądając dostępne analizy, zauważymy, że chociaż na rynku jest wielu graczy, to tort nadal można dzielić, ponieważ wraz z nowymi sprzedawcami pojawiają się nowi kupujący.

Jak rozpocząć sprzedaż online?

Wielu lokalnych producentów i sprzedawców nie decyduje się na wejście na cyfrowy rynek. Co jest czynnikiem blokującym tę decyzję? Przede wszystkim brak wiedzy na temat tego, jakie rozwiązanie (czyli platformę eCommerce) wybrać. Do tego dochodzą także obawy związane z kosztami, które należy ponieść, aby nowy sklep internetowy otworzyć. Trzeba tutaj dodać, że w przypadku rozpoczynających sprzedaż w internecie małych graczy budowanie spersonalizowanego, często bardzo kosztownego rozwiązania mija się z celem. Oprogramowanie sklepu internetowego – zamiast tego warto wybrać platformę abonamentową dostarczaną w modelu SaaS (software as a service) lub CaaS (commerce as a service). Platformy takie jak _Stores przygotowane przez cyber_Folks są najlepszym sposobem, by wejść na rynek przy niskim nakładzie finansowym. Pozwalają one rozpocząć sprzedaż nawet w kilka dni, a co najważniejsze, zbadać potencjał marki w internecie oraz poziom zainteresowania naszym towarem u potencjalnych klientów.

Dlaczego warto wybrać _Stores

Początkujący e‑przedsiębiorcy, którzy zaczynają sprzedaż w sieci, potrzebują sklepu prostego w obsłudze, przygotowanego do sprzedaży towarów fizycznych i cyfrowych. Dla nich konfiguracja nowego rozwiązania powinna być intuicyjna. Potrzebują oni także wsparcia supportu, szczególnie na początkowym etapie sprzedaży i konfiguracji platformy.

eCommerce _Stores jest odpowiedzią na te właśnie potrzeby. Wiele oferowanych przez nas modeli abonamentowych z atrakcyjnym pakietem usług pozwala na rozpoczęcie sprzedaży we własnym sklepie już za 39 zł miesięcznie. Przygotowane przez specjalistów od eCommerce szablony pozwalają na stworzenie profesjonalnie wyglądającego frontu sklepu, który zachęci do zakupów, a gotowe wtyczki i integracje pozwalają na połączenie platformy z portalami aukcyjnymi takimi jak Allegro, platformami marketplace, firmami kurierskimi czy też integratorami płatności online.

Rozpoczynając sprzedaż na platformie _Stores, nowi sprzedawcy otrzymują także miejsce na serwerze, gdzie przechowane są pliki sklepu, w tym fotografie i filmy. W pakiecie jest też konto lub konta poczty elektronicznej niezbędne do prowadzenia sprzedaży pod swoją marką. Każdy sklep, a dokładnie jego domena, zabezpieczony jest certyfikatem SSL, który gwarantuje bezpieczeństwo transakcji internetowych. W razie pytań lub napotkania problemów związanych z konfiguracją, użytkownicy _Stores mogą skorzystać z pomocy profesjonalnego wsparcia technicznego. Warto także dodać, że w przeciwieństwie do niektórych platform, _Stores nie pobiera opłat dodatkowych, na przykład za szablony czy też integrację.

Sklep internetowy w 15 minut?

Przewagą platformy _Stores jest jej uniwersalność i intuicyjność. Założenie nowego sklepu odbywa się przy pomocy kreatora, który podaje jasne instrukcje i przeprowadza użytkownika przez kolejne etapy, aby finalnie już po 15 minutach uruchomił gotową do sprzedaży platformę online. Całość stworzona została z myślą o osobach, które nie posiadają wiedzy technicznej, a chcą zacząć sprzedawać w sieci. Co więcej, jeśli użytkownik korzystał wcześniej z innej platformy i chciałby ją zmienić, uzyska pomoc w przeniesieniu produktów pomiędzy rozwiązaniami, co pozwoli mu zaoszczędzić czas, który byłby potrzebny na ręczne wprowadzanie towarów.

Jeśli decydujesz się na własny sklep internetowy, sprawdź potencjał, jaki dżemie w naszej marce. Może się okazać, że przygotowane przez nas personalizowane produkty trafiają idealnie w Twoją niszę i zapewnią Ci sukces. Wraz ze wzrostem sprzedaży rosną także wymagania technologiczne platformy, ponieważ będzie musiała obsłużyć wzmożony ruch. Właśnie dlatego dobrze jest wybrać takie rozwiązanie, które rośnie wraz z naszym sklepem, i tak jest w przypadku platformy dostarczanej przez cyber_Folks.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl