Jak efektywnie kosztowo zapewnić organizacji stały dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań informatycznych?

28.09.2020 AUTOR: REDAKCJA

Dynamiczny rozwój branży informatycznej to potencjał do podnoszenia sprawności organizacji. Aby efektywnie czerpać z tej wiedzy warto skorzystać z usług informatycznych na zasadach outsourcingu.

Jak efektywnie kosztowo zapewnić organizacji stały dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań informatycznych?

Dynamiczny rozwój branży informatycznej to potencjał do podnoszenia sprawności organizacji. Aby efektywnie czerpać z tej wiedzy warto skorzystać z usług informatycznych na zasadach outsourcingu.

Najważniejsza jest koncentracja na tym co kreuje przewagę konkurencyjną.

Nowoczesny system informatyczny organizacji stanowi wieloelementowe środowisko wymagające stałego zarządzania i monitoringu. Tak rozumiana Obsługa Informatyczna staje się kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej organizacji. Niezależnie od branży, takie pojęcia jak efektywność działania czy bezpieczeństwo informacji odmieniane są przez wszystkie przypadki na licznych meetingach. Każda organizacja dąży do tego aby realizować swoje cele przy możliwie najmniejszym nakładzie zasobów i pracy, przy jednoczesnym zadbaniu o bezwzględną ochronę swojego know-how. Aby spełnić ten postulat niezbędna jest koncentracja osób decyzyjnych w przedsiębiorstwach na kluczowych obszarach jego funkcjonowania. Takie fokusowanie na działalności operacyjnej jest jeszcze bardziej istotne w sytuacji, gdy otoczenie konkurencyjne rozwija się bardzo dynamicznie. Nasuwa się zatem pytanie, jak pogłębiać przewagę konkurencyjna i koncentrować się na operacjach przy jednoczesnym zapewnieniu możliwie wysokiej efektywności działania całej organizacji? W przypadku wielkich korporacji, odpowiedź jest oczywista: zatrudnić najlepszych ekspertów na rynku i wdrożyć procedury które sprawdziły się na innych rynkach. Co jednak, jeśli nie mamy nieograniczonych zasobów a nasze potrzeby nie uzasadniają uruchomienia kolejnej kosztownej rekrutacji? Odpowiedź jest oczywista; skorzystać z pomocy ekspertów.

Outsourcing zapewni elastyczny dostęp do niezbędnych zasobów.

 Obsługa informatyczna to doskonały przykład takiego obszaru działania przedsiębiorstwa, w którym sięgnięcie po wypracowane kompetencje na zewnątrz organizacji okaże się najbardziej efektywne. Bardzo silna profesjonalizacja i niezmiernie dynamiczny rozwój branży IT powoduje, że zapewnienie dostępu do najbardziej aktualnej wiedzy jest dużym wyzwaniem. Oddanie firmy pod opiekę wykwalifikowanych i profesjonalnych ekspertów jest wyjściem nieuniknionym. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą zapewnić sobie dostęp do takiego poziomu eksperckości jedynie dzięki zastosowaniu outsourcingu. Przy odpowiednim doborze partnera technologicznego, podejście takie zapewni elastyczny i efektywny dostęp do niezbędnej wiedzy i technologii. Forma współpracy z wyspecjalizowaną firma informatyczną może mieć różny charakter i zakres. Od podejścia minimalistycznego polegającego na usłudze zdalnej pomocy poprzez HelpDesk, przez zatrudnienie zewnętrznego Kierownika Działu IT (CIO), po oddanie administracji całym systemem IT w ręce dedykowanego lecz zewnętrznego zespołu. Jest wiele firm świadczących podobne usługi. Od doboru właściwego partnera zależy nie tylko zapewnienie ciągłości funkcjonowania organizacji lecz również efektywność jej działania czy bezpieczeństwo przetwarzanych informacji. Przy wyborze partnera do obsługi informatycznej należy zwrócić uwagę aby firma ta:

  • Miał wieloletnie doświadczenie w branży,
  • Gwarantował wysoką jakość usług i procedur poprzez wdrożenie certyfikowanych systemów zarządzania jakością,
  • Świadczył usługi wykraczające poza standardowa opiekę informatyczną firm, np.:
    • o Analiza i optymalizacja architektury systemu informatycznego,
    • o Wdrażanie i integracja rozwiązań IT dla biznesu.

Optymalny partner IT.

Firmą spełniającą powyższe kryteria z dużą nawiązką jest ITCenter. Firma ta zajmuje się kompleksową obsługą informatyczną firm z różnych branż dopasowując zakres współpracy do indywidualnych potrzeb swoich klientów. Pełen opis takich usług można znaleźć tutaj: https://itcenter.pl/oferta/obsluga-informatyczna/. Firma działa głównie na terenie Warszawy i Białegostoku, ale jest też otwarta na Klientów z całej Polski. Szeroki zakres usług IT oraz doskonała znajomość branży to silne atuty tego partnera. Pełna obsługa informatyczna może obejmować w tym przypadku zarówno utrzymanie infrastruktury teleinformatycznej, jak i tworzenie efektywnego i przyjaznego dla użytkowników środowiska.

Dlaczego warto przekazać opiekę nad zarządzaniem systemem IT firmie zewnętrznej?

  • Sektor IT rozwija się bardzo dynamicznie a co za tym idzie, utrzymanie wysokich kompetencji IT jest czasochłonne i kosztowne,
  • Dobór odpowiedniej formy i zakresu wsparcia informatycznego zapewni dopasowanie kosztów do potrzeb i możliwości każdej organizacji,
  • Profesjonalny partner technologiczny IT zapewni dostęp do wysokiej jakości usług każdego dnia i o każdej porze.

Outsourcing IT okiem Małych i Średnich Przedsiębiorstw:

  • 74% przedstawicieli małych i średnich firm uważa, że outsourcing jest ważny w informatyzacji przedsiębiorstw
  • 55% odsetek firm korzysta z outsourcingu rozwiązań IT

Artykuł sponsorowany

Do góry!

Polecane artykuły

19.10.2020

Sklepy internetowe w dobie pandemii

12.10.2020

Co to jest SEO, czyli o strategicznym rozwoju marki ...