Jak brief wpływa na tworzenie stron internetowych?

06.07.2020 AUTOR: REDAKCJA

Pierwszym istotnym krokiem po otwarciu własnego biznesu jest stworzenie strony firmowej. Taka strona może spełniać różne zadania. Może to być zwykła wizytówka, z której klient dowie się więcej na temat Twojej firmy. Może również stanowić platformę łączącą klienta z Twoją firmą. Może także być bezpośrednio narzędziem do generowania przychodu np. ze sprzedaży. Od tego, jaki masz cel i w jakiej branży działasz, zależy również rodzaj witryny. Ponieważ każdy ma inne cele i potrzeby, tworzenie stron internetowych opiera się na dobrze przygotowanym briefie.

Czym jest brief?

Brief to nic innego jak stosowny dokument opisujący wszystkie najistotniejsze kwestie odnośnie strony internetowej Twojej firmy. Warto więc skupić się na jego przygotowaniu. Dobrze przygotowany brief daje gwarancję sukcesu zarówno na etapie tworzenia strony www, jak i w późniejszym jej zarządzaniu.

Specyfikacja dokumentu jest różna, niemniej jednak każdy brief opiera się na kilku głównych filarach. Należą do nich podstawowe kategorie, które warto skrupulatnie wymienić. Są to między innymi:

  • dokładne i rzetelne przedstawienie firmy, dla której będzie tworzona strona internetowa,

  • postawienie konkretnych celów, jakie ma spełniać strona www,

  • opisanie charakterystyki szaty graficznej strony, która zostanie wspólnie opracowana przez klienta i agencję wykonującą stronę internetową,

  • zaplanowanie treści na stronę oraz określenie jej funkcjonalności,

  • opisanie zasad administracji oraz zarządzania stroną www,

  • termin realizacji zlecenia,

  • wszelkie istotne dla projektu adnotacje zarówno klienta, jak i agencji.

Brief przygotowany w oparciu o powyższe kategorie będzie rzetelnym źródłem informacji dla agencji Prograffing wykonującej strony www. Klientowi daje to gwarancję realizacji projektu w stu procentach spełniającego jego wymagania i potrzeby. Dzięki takiemu dokumentowi projekt spełnia oczekiwania klienta i znacznie usprawnia współpracę.

Tworzenie stron internetowych na podstawie dobrego briefu

Każda profesjonalna agencja, zanim zabierze się za tworzenie strony internetowej, musi przeprowadzić wywiad z klientem. Celem tego wywiadu jest poznanie potrzeb klienta i zaznajomienie się ze specyfikacją branży. Odpowiednie zrozumienie specyfikacji odgrywa tutaj kluczową rolę, gdyż przekłada się na późniejszy sukces strony. Brief pozwala znacznie skrócić czas niezbędny na konsultację, gdyż jest dokumentem informującym o wszystkich ważnych aspektach.

Ponieważ strona internetowa może jednocześnie realizować więcej niż jedno zadanie, warto by brief wskazywał wszystkie wymagania co do tej kwestii. Określenie swoich celów już na etapie projektowania witryny pozwoli znacznie szybciej się rozwijać i odnosić sukces.

Dobry brief powinien również uwzględniać informacje odnośnie szaty graficznej. Przedstawienie gustów oraz porównanie ich z aktualnymi standardami czy też trendami w designie pomaga nawiązać wspólną nić porozumienia pomiędzy klientem a agencją. Nie bez znaczenia jest również kontent, w którego skład wchodzą zarówno treści, jak i wszelka grafika. Dobrze tutaj postawić na profesjonalizm agencji, która ubierze w słowa kluczowe informacje, jakie przedsiębiorca chce przekazać za pośrednictwem swojej strony internetowej.

Dlaczego warto przygotować brief, zanim udasz się do agencji?

Wbrew pozorom przygotowanie briefu nie jest trudnym zadaniem. O ile możesz nie mieć pojęcia o technicznych aspektach tworzenia stron internetowych, o tyle wizja własnej strony www jest dla Ciebie dobrze znana. Przedstaw ją najlepiej jak potrafisz, nie zapominając o szczegółach. Kiedy przyjdziesz do agencji z gotowym briefem, szybko zauważysz, że nawiązanie nici porozumienia będzie natychmiastowe. Agencje oferujące tworzenie stron internetowych wiedzą, jak ważne jest konkretne przedstawienie swojej wizji. Połączenie wizji klienta z doświadczeniem oraz wiedzą fachowców, przynosi szybkie efekty i w konsekwencji zadowolenie obu z projektu. Dobrze więc odpowiednio przygotować się na pierwsze spotkanie w sprawie stworzenia strony www. Unikniesz w ten sposób godzinnych tłumaczeń i poprawek.

Na koniec pamiętaj, że im lepiej agencja pozna Twoją branżę, tym lepszą stronę będzie w stanie dla Ciebie przygotować. Zatem mów o tym, czego oczekujesz i słuchaj propozycji rozwiązań, które są poparte doświadczeniem oraz wiedzą. Taka współpraca zaowocuje świetnym projektem, z którego obie strony będą w pełni zadowolone!


Artykuł sponsorowany

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...