Stawki są różne, czyli ile zarabia hostessa
Podczas poszukiwań odpowiedzi na pytanie, ile zarabia hostessa, warto sięgnąć do odpowiednich źródeł – np. raportu „Branża hostess w Polsce. Główne problemy i kontrowersje”, przygotowanego w 2019 roku przez Komitet Dialogu Społecznego Krajowej Izby Gospodarczej oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zainteresowanych szczegółami odsyłamy do publikacji liczącej aż 70 stron. We fragmencie dotyczącym tego, ile zarabia hostessa, są wskazane konkretne liczby:
- 10 – 17 zł za godzinę netto za promocję produktów w supermarkecie,
- 20 – 50 zł za godzinę obsługi eventów,
- 150 – 200 zł za dzień na targach branżowych,
- 200 zł za godzinę pracy wymagającej tłumaczenia z i na język obcy,
- nawet kilka tys. zł za dzień obsługi klientów z segmentu premium.
Te „widełki” nie wyczerpują jednak interesującego nas w tym artykule tematu. Po pierwsze, autorzy raportu sami zastrzegają, że wysokość zarobków hostessy jest uzależniona od wielu różnych czynników. Po drugie – mimo że rok 2019 wydaje się całkiem nieodległy, dobrze wiemy, że do 2022 roku nastąpiły odczuwalne podwyżki zarobków w wielu branżach, także związanej z obsługą eventów czy innymi pracami wykonywanymi przez hostessy. Skoro Twoja stawka może być tak diametralnie różna, weźmy pod uwagę istotne czynniki, które mają na nią wpływ.
Rodzaj eventu
Czym innym jest lokalne promocje i degustacje produktów w osiedlowych supermarketach niż targi na skalę ogólnopolską czy międzynarodową. To jasne, że im większy prestiż i zasięg wydarzenia, tym większego wynagrodzenia ma prawo oczekiwać hostessa pracująca przy nim.
Zadania hostessy
Hostessy podejmują się zadań o bardzo różnym charakterze, obsługując degustacje, konferencje, targi, bankiety czy wydarzenia kulturalne, sportowe i samorządowe. Do typowych zadań hostessy, wg przywołanego już raportu „Branża…”, należą:
- kolportaż materiałów reklamowych,
- rozdawanie próbek produktów (sampli),
- prowadzenie degustacji produktów spożywczych,
- prezentacja produktów,
- launching – obsługa premierowego pokazu lub otwarcia obiektu,
- roadshow – forma „obwoźnej” promocji,
- zbieranie odpowiedzi do ankiet, podpisów pod petycjami i danych kontaktowych potencjalnych klientów.
Forma rozliczenia
Nie bez znaczenia dla zarobków hostessy jest też forma rozliczenia współpracy. Przed wzięciem udziału w przedsięwzięciu zapoznaj się z przepisami dotyczącymi umów cywilnoprawnych, sprawdź też, na jakich warunkach zarabiają hostessy na stałe związane z agencjami, konkretnymi firmami lub prowadzące własną, jednoosobową działalność gospodarczą.
Branża
Trudno liczyć na bardzo duże zarobki w branżach, które co do zasady nie generują wysokich dochodów. Z drugiej strony są branże, jak alkoholowa, motoryzacyjna czy IT, w których budżety na promocję wydają się czasem nieograniczone. Wraz z nabywaniem kolejnych doświadczeń warto coraz staranniej selekcjonować zlecenia, aby podejmować się tych, które przynoszą jak najlepsze zarobki za podobne zadania.
Doświadczenie i kompetencje
Wygląd zewnętrzny jest tylko jednym z wielu aspektów branych pod uwagę przy rekrutowaniu hostess, a tym bardziej nawiązywaniu z nimi długofalowej, dobrze opłacanej współpracy. Znajomość języków obcych, wysokie kompetencje komunikacyjne czy świadomość mechanizmów marketingowych bardzo pomagają w zdobywaniu dobrze płatnych zleceń. Jeśli dodamy do tego rozsądnie budowane portfolio i odpowiedzialne kierowaną karierę, można oczekiwać, że efekty materialne przyjdą szybko.
Indywidualne warunki
Im bardziej doświadczoną hostessą jesteś, tym łatwiej podejmujesz się negocjacji warunków, na jakich chcesz nawiązać współpracę. Dlatego też dobrym wyborem jest współpraca z agencją hostess Infernal. Jako doświadczona firma od ponad 10 lat pomagamy w zdobywaniu interesujących zleceń hostessom i hostom z całej Polski. Zapewniamy opiekę merytoryczną, wartościowe kontakty i pośrednictwo w załatwieniu wszystkich niezbędnych formalności.
Jak zostać hostessą i dobrze zarabiać?
Odwiedź stronę https://www.agencjainfernal.pl/ i zakładkę z formularzem zgłoszeniowym. Załącz kilka zdjęć wg wskazań, a następnie podaj niezbędne w procesie rekrutacji informacje na temat Twojego wyglądu, doświadczenia czy kwalifikacji.
Zaproszenie na casting i dodanie do bazy agencji oznacza szansę na wiele ciekawych i dobrze płatnych zleceń zarówno w Polsce, jak i poza granicami. Klienci biznesowi cenią sobie współpracę z agencją, która jest w stanie szybko pomóc z obsadzeniem stanowisk dla hostess na konferencjach, pokazach czy promocjach. Dlatego nasza działalność jest korzystna dla każdej z zainteresowanych stron, a to, ile zarabia hostessa, zależy także od umiejętnej pomocy agencji. Skontaktuj się i otwórz na nowe doświadczenia zawodowe – zwłaszcza że to Ty decydujesz o zakresie współpracy!
Artykuł sponsorowany
Zostaw komentarz