Marketing i Biznes Luźne Ile kosztuje strona internetowa?

Ile kosztuje strona internetowa?

Prowadzisz własną firmę i nie działasz jeszcze w Internecie? To błąd! Strona WWW to dziś fundament każdego biznesu – bez względu na to, czy skupiasz się wyłącznie na lokalnej społeczności, czy chcesz dotrzeć do klientów z całej Polski. Zanim jednak zdecydujesz się na własny serwis, przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, ile kosztuje stworzenie strony internetowej. Sprawdź, dlaczego jest to inwestycja, która się opłaca.

Ile kosztuje strona internetowa?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Ile trzeba zapłacić za firmową stronę internetową?

Zastanawiasz się, co sprawia, że firma odnosi sukces? Z pewnością potrzebny jest pomysł na biznes, zaplanowany budżet, atrakcyjna oferta, oraz… strona internetowa. Dziś trudno sobie wyobrazić skuteczną markę, która nie prowadzi działań online.

Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że większość klientów do wyszukiwania opinii o produktach czy usługach wykorzystuje Internet i firmowe witryny. Tworzenie stron WWW mimo popularności innych form komunikacji z odbiorcami jest więc wciąż kluczową i opłacalną inwestycją.

W tym momencie może pojawić się w Twojej głowie wiele pytań. Jaki jest koszt budowy witryny WWW? Od czego zależy? Komu powierzyć przygotowanie projektu? Jakie są plusy oraz minusy poszczególnych wykonawców? Czy cennik jest najważniejszy? Na wszystkie te pytania odpowiemy poniżej, abyś mógł łatwiej dokonać właściwego wyboru.

 

Od czego zależy cena strony internetowej?

Na początku warto zaznaczyć, że każda firmowa strona ma unikalny charakter, a poniesiony koszt zależy w dużej mierze od Twoich oczekiwań i potrzeb. Ze względu na ogromne rozbieżności trudno jednoznacznie oszacować cenę za zaprojektowanie i wdrożenie firmowego serwisu. Na ostateczny cennik składa się bowiem kilka istotnych czynników.

1. Rodzaj witryny

Liczba elementów, które mają znaleźć się w serwisie, wpływa na jego finalną wycenę. Nie dziwi więc, że najprostsze witryny one-page generują najmniejsze koszty. Mają one wyłącznie stronę główną i zazwyczaj odgrywają rolę wizytówki firmy. Projekty tworzy się zwykle w kreatorach, dlatego też brakuje im wielu funkcjonalności. Bez poniesienia większych inwestycji mogą zginąć wśród stron konkurencji.

Więcej zapłacisz, jeśli zdecydujesz się na stworzenie dedykowanej strony firmowej. W tym przypadku ceny ustalane są indywidualnie, ponieważ witryna zostaje dopasowana do Twoich potrzeb i oczekiwań. Zyskasz więc zaawansowany projekt, który zawiera wiele podstron, użytecznych modułów oraz funkcjonalności np. wspierających skuteczne pozycjonowanie.

2. Rozmiar strony internetowej

W cennikach uwzględnia się również rozmiar witryny WWW, a więc poziom rozbudowania jej struktury oraz poszczególnych sekcji. Innymi słowy – na to, ile zapłacisz, ma wpływ np. ilość treści czy zastosowana liczba podstron. W końcu każda kolejna zakładka i moduł może różnić się zawartością czy układem, a to wymaga indywidualnego podejścia i wiąże się ze wzrostem kosztów.
Pamiętaj, że do tworzenia stron potrzebny jest m.in. zakup hostingu (miejsca na serwerze). Im większa strona, tym zajmuje więcej miejsca, co generuje dodatkowe koszty.

3. Stopień skomplikowania projektu

Projektowanie stron internetowych to proces złożony. Warto pamiętać, że im stopień skomplikowania witryny jest wyższy, tym więcej osób będzie zaangażowanych w jego wykonanie – od programistów, przez grafików, po copywriterów i więcej czasu zostanie poświęcone na realizację zlecenia. A każda godzina poświęcona na wdrożenie serwisu kosztuje.

Na wzrost kosztów wpływa również liczba wybranych funkcjonalności i dodatków. Jeśli zdecydujesz się np. na stronę wielojęzyczną, to każda kolejna wersja wymaga stworzenia nowej witryny i m.in. optymalizacji SEO w innym języku. Ważny jest również zakres rozbudowy – wycena projektu może wzrosnąć wraz z większymi możliwościami w zakresie rozwoju serwisu w przyszłości.

4. Utrzymanie i prowadzenie strony

Przygotowanie atrakcyjnego projektu WWW, który jest przyjazny dla użytkowników i wyszukiwarek to pierwszy krok do rozpoczęcia działań online. Musisz jeszcze zainwestować w elementy, które wykraczają poza działania programistów. Na koszty związane z utrzymaniem i prowadzeniem witryny składają się m.in.:

  • rejestracja domeny (unikalnego adresu strony),
  • zakup hostingu (miejsca na serwerze),
  • pozycjonowanie (optymalizacja pod wyszukiwarki),
  • technologia RWD (dopasowanie witryny do różnych urządzeń),
  • certyfikat SSL (bezpieczny protokół sieciowy).

5. Wykonawca witryny WWW

Poza określeniem celu czy rozmiaru witryny, musisz jeszcze zdecydować, w jaki sposób ją stworzysz. Ta decyzja wpłynie nie tylko na rozwój serwisu w przyszłości, ale również na poniesione koszty. Wśród najpopularniejszych rozwiązań dostępnych na rynku wyróżniamy:

  • Kreatory stron WWW

Jest to z pozoru bardzo opłacalne rozwiązanie. Dostępne na rynku generatory umożliwiają stworzenie taniej i prostej witryny na bazie standardowego szablonu. Są do tego łatwe w obsłudze, więc pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze. Niestety kreatory stron mają również swoje wady – powstały w ten sposób serwis trudno będzie rozwinąć w przyszłości, a każda dodatkowa funkcja wiąże się z kolejną inwestycją.

  • Platformy oparte o system CMS

Kolejną opcją są CMS-y, czyli systemy zarządzania treścią. Spośród nich najbardziej kosztowne rozwiązanie stanowią platformy dedykowane. Największą popularnością wśród przedsiębiorców cieszą się za to systemy Open-Source (z otwartym kodem źródłowym), a w dalszej kolejności również opcje chmurowe (SaaS) i licencjonowane.
W przypadku wielu systemów CMS należy liczyć się ze wzrostem kosztów ze względu na konieczność samodzielnego zakupu domeny i hostingu. Dodatkowo płatne są również bardziej zaawansowane funkcjonalności, a obsługą strony należy zająć się we własnym zakresie.

  • Agencja interaktywna

Doświadczenie, znajomość aktualnych trendów i pomoc wykwalifikowanych specjalistów – to wszystko otrzymasz, gdy zdecydujesz się na współpracę z agencją interaktywną. Elastyczność tego rozwiązanie sprawia, że to Ty decydujesz, ile chcesz zainwestować. Otrzymujesz możliwość wyboru pakietu, który najbardziej Cię interesuje i spełnia Twoje oczekiwania. A cena za budowę strony WWW jest ustalana w tym przypadku indywidualnie.

 

Firmowa strona internetowa – czy to się opłaca? Podsumowanie

Jak widzisz, ostateczny koszt Twojej strony internetowej, zależy przede wszystkim od Ciebie. A właściwie, od tego, co dzięki niej chcesz osiągnąć i na co możesz sobie pozwolić. Jeśli wciąż nie jesteś przekonany, to pamiętaj, że firmowy serwis WWW wiąże się z licznymi korzyściami.
Szyta na miarę Twoich potrzeb strona, która jest przyjazna dla użytkowników i wyszukiwarek, będzie pełnić funkcję wizytówki Twojej firmy w sieci. Dzięki niej dotrzesz do potencjalnych klientów, zwiększysz sprzedaż, zbudujesz relacje i pozytywny wizerunek oraz zdobędziesz widoczność i rozpoznawalność.
Zainwestuj więc w nowoczesną witrynę dla swojej firmy. A jeśli nie masz na to czasu, to stworzenie serwisu powierz specjalistom z WeNet. Twoim zleceniem zajmą się w tym przypadku doświadczeni specjaliści, gdy Ty będziesz mógł skupić się na rozwoju biznesu. Agencja interaktywna zapewni dużo więcej niż strona internetowa. Wejdź na WeNet.pl i poznaj szczegóły oferty.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl