Z roku na rok zakupy dokonywane online zyskują coraz większą popularność. Jeszcze do niedawna kupienie mieszkania w sieci, wydawało się czymś nierozsądnym. Dzisiaj potencjał sprzedażowy jaki niesie za sobą e-commerce rozumie każda branża, a poprzez sklep internetowy, współczesny konsument może bez problemu zamówić nawet najbardziej indywidualny produkt, taki jak, obuwie czy obrączki. Świat online i offline przenika się. Posiadanie sklepu internetowego marki jest wręcz standardem współczesnej sprzedaży. Od czego zacząć i na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy oprogramowania dla naszego sklepu internetowego?
Integracje z innymi systemami
Możliwość integracji systemów z innymi dostępnymi na rynku systemami takimi jak, system ERP czy systemem magazynowy jest niezwykle istotnym elementem. Dzięki temu, można zautomatyzować wiele codziennych procesów sprzedażowych – wystawianie faktur, wysyłka zamówień, zwroty, reklamacje, wymiany. Dzięki integracji z systemem magazynowym unikniemy również sytuacji, w której sprzedany zostanie produkt nieobecny w magazynie. Oprogramowaniem dla sklepu internetowego, który umożliwia integrację z większością popularnych systemów magazynowych jest cStore.
Integracja z systemami płatniczymi
Jeszcze do niedawna płatność blikiem należała do rzadkości, dzisiaj to jedna z popularniejszych metod finalizacji transakcji. Konieczność ręcznego wykonywania przelewu, z pewnością mogłaby zniechęcić do zakupów w sklepie internetowym nawet zdecydowanego klienta. Szybkie płatności, płatność przy odbiorze, a nawet płatności ratalne to swego rodzaju must have sprzedaży w sieci. Tworząc sklep internetowy warto zainwestować w rozwiązania, które oferują wszelkiego rodzaju możliwości płatnicze.
Multistore, czyli kilka sklepów w jednym miejscu
To świetne rozwiązanie dla firm, które posiadają jeden magazyn, jednak sprzedaż następuje poprzez kilka sklepów internetowych, dedykowanych różnym grupom odbiorców (przykładowo: buty sportowe dla klientów indywidualnych oraz hurtowania z obuwiem sportowym). Dzięki rozwiązaniu multistore, podczas sprzedaży w obu sklepach internetowych stan magazynowy rozliczany jest automatycznie. Ponadto, zarządzanie kilkoma sklepami następuje poprzez jeden panel administracyjny. To także ciekawe rozwiązanie w przypadku, kiedy posiadamy sklepy z różnym asortymentem.
Zwiększ sprzedaż dzięki rabatom
Szukając praktycznych funkcjonalności dla prowadzonego sklepu internetowego warto postawić siebie w roli konsumenta. Wszyscy kochamy rabaty i promocje. Właśnie dlatego prowadzony przez nas sklep online powinien umożliwiać tworzenie różnego rodzaju upustów cenowych. Do najciekawszych i zachęcających klientów rabatów zaliczyć należy nie tylko upust procentowy, ale także kwotowy czy gratis. Co ważne, nie samo nadawanie rabatu stanowi dla marki problem, ale zależności między nimi. Warto zainwestować w takie rozwiązania sklepu internetowego, które umożliwią udzielanie rabatów jednocześnie na daną grupę produktów, danego producenta, na określony czas i liczbę razy (przykładowo: jeden kod rabatowy można wykorzystać maksymalnie dwa razy).
Wybierając dostawcę sklepu internetowego warto zwrócić uwagę na aktualizacje. Nieaktualizowany system e-commerce niestety szybko przestanie być nowoczesny i odpowiadający oczekiwaniom współczesnych konsumentów. Nie bez znaczenia jest także możliwość dopasowania rozwiązań do indywidualnych potrzeb biznesowych firmy. Każde przedsiębiorstwo jest inne, dzięki dedykowanym rozwiązaniom możemy usprawnić wiele procesów biznesowych, które w znacznym stopniu wpłyną na zwiększenie sprzedaży. Jednym z rozwiązań, które umożliwia dostosowanie funkcjonalności do wymagań konkretnej branży jest sklep internetowy i platforma B2B cStore.
Więcej informacji znajdziesz na stronie CStore.pl
Artykuł został opublikowany przy współpracy z cStore
Zostaw komentarz