Marketing i Biznes Luźne Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Jeżeli nie posiadasz strony internetowej to bardzo wiele tracisz. Zarówno biznesowo jak i wizerunkowo. Stworzenie strony internetowej to w obecnych czasach absolutna podstawa, która pomaga pozyskiwać nowych klientów, którzy każdego dnia buszują w wyszukiwarkach w poszukiwaniu produktów czy interesujących ich usług.

Samo stworzenie strony może nie wystarczyć aby przyciągnąć użytkowników. Warto nawiązać współpracę z agencją SEO, która odpowiednio zoptymalizuje stronę i może pozyskać ruch z organicznych wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie – czy warto to robić?

Wysokie pozycje fraz kluczowych oznaczają większy ruch na stronie. To przykłada się na większą ilość zakupionych towarów czy zamówionych usług czy wizyt.

Osiągnięcie wysokich pozycji na najważniejsze frazy kluczowe dla danego biznesu nie jest proste i warto poradzić się specjalistów w tej dziedzinie. Nawet już na etapie tworzenia strony konsultacje są wskazane aby uniknąć podstawowych błędów utrudniających zdobycie wysokich pozycji.

Im wcześniej rozpocznie się kampanie SEO tym lepiej, gdyż wczesna optymalizacja strony i rozpoczęcie linkowania pozwala na stosunkowo szybkie uzyskanie efektów, które nie nastąpiłyby bez rozpoczęcia tego typu działań. 

Działania SEO pozwalają wypozycjonować poszczególne frazy kluczowe i przyciągnąć na stronę osoby, które poszukują określonych produktów i usług poprzez wyszukiwarki. Długofalowym efektem jest znaczne zwiększenie ruchu na stronie co przekłada się na zwiększoną liczbę zamówień oraz tym samym coraz większe zyski z prowadzonej działalności.

Trzeba być jednak świadomym, że działania SEO rzadko przynoszą efekty od razu po rozpoczęciu kampanii. Zazwyczaj trzeba czekać kilka miesięcy aby zobaczyć pierwsze efekty prowadzonych działań przez agencję SEO. Dalekosiężnie jest to jednak znacznie bardziej opłacalne niż np. Google Ads, które w przeliczeniu na kliknięcie są bardzo drogie a wypozycjonowane frazy kluczowe generują ruch organicznych długofalowo.

Tanie pozycjonowanie – dlaczego nie warto w to wierzyć?

Każdy przedsiębiorca spotkał się na swojej drodze z licznymi ofertami, zarówno mailowymi i telefonicznymi, które oferowały przysłowiowe „kokosy” za niewielką opłatą. To zazwyczaj agencje opierające się na profesjonalnych technikach sprzedaż, ale jednocześnie nie mających wiele wspólnego z wysokiej jakości usługami pozycjonowania stron.

Niewielki koszt pozycjonowania jest możliwy, ale jedynie w przypadku stron których frazy posiadają niską konkurencyjność. Mowa tutaj o frazach związanych z niewielkimi miejscowościami np. „fryzjer szczyrk”, gdzie wypozycjonowanie takiej frazy raczej nie będzie stanowiło większego problemu. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku większych miast takich jak Warszawa, Kraków czy całe Trójmiasto.

Profesjonalnej wyceny powinien dokonywać doświadczony specjalista SEO, który po analizie określi sugerowany zakres działań, który pozwoli na zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Trzeba mieć świadomość, że profesjonalne agencje SEO ponoszą spore koszty związane z pozycjonowanie każdej strony, więc cena za usługę musi częściowo również pokrywa ć wydatki. Między innymi dlatego kampanie SEO kosztujące 200 zł nie mogą przynosić żadnych sensownych rezultatów, gdyż ledwo pokrywają koszt zdobywa linków.

Co wpływa na koszt koszt kampanii SEO? W zależności od umowy i potrzeb koszt kampanii SEO obejmuje:

  • Pozyskanie linków do strony;
  • Stworzenie treści na artykuły oraz podstrony;
  • Publikację artykułów sponsorowanych;
  • Koszt wykupienia abonamentów na narzędzie analityczne;
  • Opłacenie specjalisty SEO, który analizuje stronę i tworzy wytyczne.

Źródło: samoseo.pl


Artykuł sponsorowany

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl