Dlaczego warto pozycjonować stronę www?

26.08.2020 AUTOR: REDAKCJA

Nawet najlepiej przygotowana strona internetowa nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli klienci nie będą mogli jej znaleźć. Właśnie dlatego każda firma, bez względu na wielkość czy profil działalności, powinna zadbać o optymalizację strony pod wyszukiwarkę internetową. Dlaczego działania SEO są tak istotne? Poniżej garść informacji. Zachęcamy do lektury!

Czym jest pozycjonowanie www?

Warto zacząć od wyjaśnienia, czym jest pozycjonowanie www. SEO, czyli Search Engine Optimization, to szereg działań, których celem jest umieszczenie strony www lub sklepu internetowego, jak najwyżej w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. 

Działania SEO to cały szereg czynności, na które składają się zarówno działania on-site (bezpośrednio na stronie www), jak i off-site (poza stroną www). Przeprowadzane są między innymi takie czynności, jak dobór fraz i słów, które odzwierciedlą zapytania użytkowników, przygotowanie unikalnej treści, budowa profilu linków (link building), optymalizacja czasu ładowania strony, certyfikat SSL oraz wiele innych. 

Często też prowadzone są działania wspomagające pozycjonowanie, między innymi takie, jak Google Ads, reklamy w mediach społecznościowych czy marketing szeptany. 

Pozycjonowanie ‒ dlaczego warto? 

Przejdźmy do postawionego w tytule pytania. Dlaczego warto pozycjonować stronę www? Już wyjaśniamy! 

  1. Poprawa widoczności w internecie ‒ celem pozycjonowania jest zajęcie miejsca w TOP 10, a najlepiej w TOP 3. Pozycja na pierwszej stronie wyszukiwarki Google to szansa na zyskanie zainteresowania klientów. Należy pamiętać, że spora część użytkowników koncentruje się wyłącznie na domenach z TOP 10, strony zajmujące dalsze pozycje przegrywają już na starcie. 
  2. Wiarygodność biznesu ‒ dobra widoczność w internecie to większa wiarygodność i sposób na zdobycie zaufania klientów. Biznesy z TOP 10 często zyskują miano ekspertów w danej dziedzinie.
  3. Rozpoznawalność ‒ wysoka pozycja w wyszukiwarce internetowej to oczywiście lepsza rozpoznawalność i sposób, by budować pozytywny wizerunek firmy. 
  4. Dotarcie do konkretnej grupy odbiorców ‒ SEO to sposób, by dotrzeć do użytkowników, co do których istnieje prawdopodobieństwo, że skorzystają z naszej oferty takich, którzy szukają informacji związanych z oferowanymi przez nas usługami i produktami. 
  5. SEO to inwestycja ‒ seo to inwestycja, która się zwraca. Prowadzone w fachowy i regularny sposób działania SEO poskutkują wartościowym ruchem na stronie, a co za tym idzie, większymi zyskami. W przypadku PPC po wyczerpaniu budżetu reklama nie wyświetla się. 
  6. Przewaga nad konkurencją ‒ wysoka pozycja w wyszukiwarce to przewaga nad konkurencyjnymi firmami, które zajmują dalsze pozycje oraz tymi, które wcale nie korzystają z pozycjonowania. 
  7. Kontrola rezultatów ‒ specjalistyczne narzędzia analityczne umożliwiają kontrolę działań, dostarczają informacji na temat czasu, jaki użytkownik spędził na stronie www, jego zachowania, konwersji i wielu innych kwestii. Dzięki temu można na bieżąco udoskonalać działania. 

1STplace ‒ Agencja SEO 

Wszystkim firmom ‒ zarówno tym niewielkim, jak i prężnie działającym z Poznania, Krakowa, Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Torunia, Bydgoszczy oraz każdego innego miejsca na terenie Polski, polecamy agencję SEO 1st place. Wymieniona agencja zapewnia kompleksowe usługi. Specjaliści wykonają audyt SEO, zadbają o content marketing, budowę  profilu linków, optymalizację kodu strony, usunięcie błędów 404, przyjazne adresy URL i wiele innych kwestii, w tym również o działania takie, jak Facebook Ads czy Google Ads. 

To nie koniec, fachowcy prowadzą dokładną analizę działań i na  bieżąco je optymalizują. 

Podsumowanie 

Pozycjonowanie strony www to cały szereg korzyści. Prawidłowo prowadzone działania optymalizacyjne to większa rozpoznawalność, wizerunek eksperta w danej dziedzinie, sposób, by wyprzedzić konkurencję, a co za tym wszystkim idzie, zdobyć większe zyski. Pamiętajmy jednak, że każda z czynności SEO ‒ od doboru słów i fraz kluczowych, po budowę profilu linków, content marketing czy optymalizację kodu wymaga specjalistycznej wiedzy.


Artykuł sponsorowany

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...