Dlaczego warto korzystać z wizytówek NAP?

22.06.2020 AUTOR: REDAKCJA

Wizytówka kojarzy się nam jako mały, zwykle prostokątny kartonik, na którym zawarte są dane kontaktowe do osoby lub firmy. I słusznie. Wręczając lub otrzymując wizytówkę, wymieniamy się danymi, które wcześniej czy później mogą być nam potrzebne. Tytułowe wizytówki NAP mają zbliżoną rolę z tą różnicą, iż funkcjonują w internecie. W poniższym tekście postaramy się wyjaśnić, czym są i dlaczego warto z nich korzystać.

Czym jest wizytówka NAP?
Wizytówka a pozycjonowanie
Gdzie warto umieszczać wizytówkę NAP?
Kilka praktycznym porad na koniec

Czym jest wizytówka NAP?

Zacznijmy od podstaw, czyli definicji. NAP to skrót od Name, Address, Phone Number. Jest to internetowa wizytówka firmy zawierające podstawowe dane kontaktowe, które można znaleźć w sieci. Zazwyczaj zawiera ona adres, telefon, adres strony www, adres e-mail, godziny otwarcia. Jej celem jest poinformowanie osób poszukujących określonych informacji o tym, gdzie można nas znaleźć. Bardzo często szukając czegoś w internecie, wpisujemy w oknie wyszukiwarki np. frazę „apteka”. Po chwili ukazuje się nam lista placówek w pobliżu wraz z adresem, godzinami otwarcia itp. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że dane te nie trafiły tam przez przypadek, a zostały przez kogoś zamieszczone. Posiadanie takiej wizytówki albo nawet kilku wpływa na lepszy odbiór firmy i zwiększa jej wiarygodność. Co istotne, warto postawić na wizytówki NAP niezależnie od stworzenia strony www. W kolejnym punkcie omówimy to szerzej.

Wizytówka a pozycjonowanie

Pozycjonowanie, czyli działania mające na celu sprawienie, że nasza strona www będzie możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania Google, nie są jedynymi, które należy stosować. Warto stosować również content marketing czyli marketing treści. Obie metody przynoszą zwykle dobre rezultaty. Mają jednak jedną wadę. Wymagają czasu. Czasem potrzeba miesięcy, aby nasza strona internetowa była wysoko w wynikach wyszukiwania. Wizytówka NAP pozwala zaistnieć w sieci niemal natychmiast po jej utworzeniu. Dodatkowo bardzo często wspomaga pozycjonowanie strony www dzięki prowadzącym do niej linkom umieszczonym w wizytówkach.

Gdzie warto umieszczać wizytówkę NAP?

Z całą pewnością w często odwiedzanych agregatorach danych firmowych, mapach internetowych, katalogach branżowych, portalach regionalnych, portalach pracy oraz serwisach społecznościowych. Poniżej wymieniamy najczęściej odwiedzane strony, na których warto stworzyć wizytówkę NAP.

– Google Maps
– Targeo.pl
– Zumi.pl
– Panoramafirm.pl
– Yellowpages.pl

Jeśli nie chcemy sami zajmować się poszukiwaniem stron, katalogów, na których warto zamieścić wizytówki, możemy zlecić to wyspecjalizowanym firmom. W ramach dedykowanej usługi zamieści ona 20-25 wizytówek z naszymi danymi na popularnych stronach, a następnie prześle raport z wykonanej pracy. Tylko od nas zależy czy chcemy wydawać pieniądze na tego typu wsparcie. Nie ulega wątpliwości, że wizytówki NAP warto posiadać, zwłaszcza prowadząc tzw. biznes lokalny.

Kilka praktycznym porad na koniec

Kończąc temat, podpowiemy na co jeszcze zwrócić uwagę tworząc wizytówkę. Przede wszystkim wybierajmy te katalogi, agregatory, które umożliwiają zamieszczenie aktywnego linka do naszej strony www. Dzięki temu wspieramy nasze działania SEO. Zazwyczaj opcja ta jest darmowa. Jeśli jednak jest płatna, warto ją rozważyć. Zapłacenie kilkudziesięciu złotych jest jednorazowe, a korzyści z tego tytułu możemy mieć przez wiele miesięcy.
Po drugie, warto mieć listę stron, na których zamieściliśmy wizytówki NAP. Dzięki temu w przypadku konieczności aktualizacji danych będziemy mogli to zrobić w krótkim czasie. Część ze stron wymaga założenia prostego konta, na które można się zalogować. Posiadaną listę katalogów uzupełnijmy od razu o dane do logowania. Mamy nadzieję, że powyższy tekst rozjaśnił nieco temat i zachęci wiele osób, do skorzystania z możliwości, jakie stwarza wizytówka NAP.


Artykuł sponsorowany

Do góry!

Polecane artykuły

07.07.2020

Skaner – dlaczego warto po niego ...