Marketing i Biznes Luźne Co robić, gdy kończy się umowa abonamentu telefonicznego?

Co robić, gdy kończy się umowa abonamentu telefonicznego?

Co robić, gdy kończy się umowa abonamentu telefonicznego?

Zwykle na kilka miesięcy przed zakończeniem umowy abonamentu do użytkowników dzwonią konsultanci z danej sieci, aby zaproponować nową, teoretycznie korzystniejszą ofertę. W rzeczywistości warto sprawdzić wszystkie możliwe opcje i porównać propozycje różnych operatorów.

 

Rozwiązanie 1: Przedłużenie umowy

W sytuacji, w której kończy się umowa, najprostszym rozwiązaniem jest jej dalsze przedłużenie na tych samych lub nowych warunkach. Niektóre sieci komórkowe dbają o zaangażowanych i lojalnych klientów, oferując im preferencyjne warunki. Tak jest w przypadku sieci Virgin Mobile – aby przedłużyć umowę należy wejść na stronę https://virginmobile.pl/oferty/abonament/przedluzenie i podać swój numer telefonu. W ten sposób otrzymuje się od operatora zindywidualizowaną ofertę. Podejmując decyzję o przedłużeniu umowy warto zastanowić się nad zakupem nowego smartfona i ewentualnie jego marką. W sytuacji, w której klient chce otrzymać nową umowę z telefonem flagowym, musi przygotować się na spory wydatek. Operator może mu to jednak zrekompensować niższą ceną lub bonusem premiującym jego lojalność wobec sieci. Gdy kończy się umowa u danego operatora, dobrze jest sprawdzić oferty innych sieci komórkowych, a także porównać rozwiązania przygotowane dla nowych klientów. Zawsze wskazane są negocjacje, które można przeprowadzić z konsultantem przez telefon lub w salonie stacjonarnym. 

Rozwiązanie 2: Przejście na kartę

Osoby, którym nie zależy na abonamencie telefonicznym, po zakończeniu obecnej umowy mogą wybrać telefon na kartę. Takie rozwiązanie jest wygodne i elastyczne, jednak trzeba pamiętać o regularnym doładowaniu konta. Numer na kartę nie zawsze się opłaca, zwłaszcza jeśli użytkownik planuje często korzystać z internetu. Taka oferta nie sprawdzi się również w przypadku osób, które często wyjeżdżają za granicę, ponieważ nie we wszystkich rozwiązaniach na kartę dostępny jest roaming międzynarodowy. 

Rozwiązanie 3: Nowa umowa bezterminowa 

W przypadku, w którym użytkownik chce pozostać przy abonamencie, ale najważniejsza jest dla niego elastyczność, powinien rozważyć podpisanie nowej i bezterminowej umowy. Taka opcja sprawia, że w sytuacji, w której klient znajdzie lepszą ofertę, może zrezygnować z dotychczasowej z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Ponadto nie wiąże się na rok lub dwa lata z jedną siecią. Umowa bezterminowa przypomina więc zarówno tradycyjną ofertę abonamentową, jak i numer na kartę. Przy takim rozwiązaniu operator nie oferuje niestety żadnych modeli telefonów, jednak zawsze można kupić nowe urządzenie za gotówkę lub skorzystać z systemu ratalnego, który oferuje wiele sklepów. Gdy kończy się umowa z danym operatorem i należy podjąć decyzję co dalej, warto zastanowić się nad swoimi osobistymi preferencjami oraz potrzebami. Dzięki temu można znaleźć dla siebie najbardziej satysfakcjonujące rozwiązanie.


Artykuł został opublikowany przy współpracy z virginmobile.pl

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl