Co robić, gdy kończy się umowa abonamentu telefonicznego?

21.04.2020 AUTOR: REDAKCJA

Zwykle na kilka miesięcy przed zakończeniem umowy abonamentu do użytkowników dzwonią konsultanci z danej sieci, aby zaproponować nową, teoretycznie korzystniejszą ofertę. W rzeczywistości warto sprawdzić wszystkie możliwe opcje i porównać propozycje różnych operatorów.

 

Rozwiązanie 1: Przedłużenie umowy

W sytuacji, w której kończy się umowa, najprostszym rozwiązaniem jest jej dalsze przedłużenie na tych samych lub nowych warunkach. Niektóre sieci komórkowe dbają o zaangażowanych i lojalnych klientów, oferując im preferencyjne warunki. Tak jest w przypadku sieci Virgin Mobile – aby przedłużyć umowę należy wejść na stronę https://virginmobile.pl/oferty/abonament/przedluzenie i podać swój numer telefonu. W ten sposób otrzymuje się od operatora zindywidualizowaną ofertę. Podejmując decyzję o przedłużeniu umowy warto zastanowić się nad zakupem nowego smartfona i ewentualnie jego marką. W sytuacji, w której klient chce otrzymać nową umowę z telefonem flagowym, musi przygotować się na spory wydatek. Operator może mu to jednak zrekompensować niższą ceną lub bonusem premiującym jego lojalność wobec sieci. Gdy kończy się umowa u danego operatora, dobrze jest sprawdzić oferty innych sieci komórkowych, a także porównać rozwiązania przygotowane dla nowych klientów. Zawsze wskazane są negocjacje, które można przeprowadzić z konsultantem przez telefon lub w salonie stacjonarnym. 

Rozwiązanie 2: Przejście na kartę

Osoby, którym nie zależy na abonamencie telefonicznym, po zakończeniu obecnej umowy mogą wybrać telefon na kartę. Takie rozwiązanie jest wygodne i elastyczne, jednak trzeba pamiętać o regularnym doładowaniu konta. Numer na kartę nie zawsze się opłaca, zwłaszcza jeśli użytkownik planuje często korzystać z internetu. Taka oferta nie sprawdzi się również w przypadku osób, które często wyjeżdżają za granicę, ponieważ nie we wszystkich rozwiązaniach na kartę dostępny jest roaming międzynarodowy. 

Rozwiązanie 3: Nowa umowa bezterminowa 

W przypadku, w którym użytkownik chce pozostać przy abonamencie, ale najważniejsza jest dla niego elastyczność, powinien rozważyć podpisanie nowej i bezterminowej umowy. Taka opcja sprawia, że w sytuacji, w której klient znajdzie lepszą ofertę, może zrezygnować z dotychczasowej z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Ponadto nie wiąże się na rok lub dwa lata z jedną siecią. Umowa bezterminowa przypomina więc zarówno tradycyjną ofertę abonamentową, jak i numer na kartę. Przy takim rozwiązaniu operator nie oferuje niestety żadnych modeli telefonów, jednak zawsze można kupić nowe urządzenie za gotówkę lub skorzystać z systemu ratalnego, który oferuje wiele sklepów. Gdy kończy się umowa z danym operatorem i należy podjąć decyzję co dalej, warto zastanowić się nad swoimi osobistymi preferencjami oraz potrzebami. Dzięki temu można znaleźć dla siebie najbardziej satysfakcjonujące rozwiązanie.


Artykuł został opublikowany przy współpracy z virginmobile.pl

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...