Marketing i Biznes Luźne Co oznaczają poszczególne statusy transakcji w systemach płatności?

Co oznaczają poszczególne statusy transakcji w systemach płatności?

Co oznaczają poszczególne statusy transakcji w systemach płatności?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia
Zdarza Ci się płacić przez internet? Często dokonujesz transakcji płatniczych za pośrednictwem elektronicznych systemów? To nowoczesne i bardzo wygodne rozwiązanie. Aby się o tym przekonać, wystarczy wyobrazić sobie kolejki w banku. Gdyby nie rozwój technologii, nadal musielibyśmy w nich stać, żeby z pomocą obsługującej nas w okienku osoby dokonać przelewu na inne konto, opłacić zakupy online czy comiesięczne rachunki. O ile wielu ludzi korzysta dziś z internetowych płatności, to wciąż pozostaje spore grono sceptyków. Z czego wynika ich postawa?
 

Zapewne przyczyną jest niewystarczająca dla nich ilość informacji w temacie płatności online. Nie każdy wie, jak ich dokonać, a także jak sprawdzić, czy zrobiło się to prawidłowo. Możliwość śledzenia statusów transakcji pozwala natomiast na weryfikację, czy została ona dobrze wykonana i zaksięgowana oraz czy trafiła na docelowe konto. A co konkretnie one oznaczają?

Status: Nowa

Jeżeli wykazałeś zamiar dokonania nowej płatności poprzez wybór odpowiedniego kanału i metody, wówczas przyjmuje ona wyżej wymieniony status. W tym momencie nie można jeszcze sprawdzić, czy została sfinalizowana.

Status: Anulowana

W przypadku, gdy zamówienie z różnych przyczyn nie może zostać zrealizowane, zazwyczaj pojawia się status informujący o anulowaniu transakcji. Czasami również w wyniku wprowadzania zmian do zamówienia występuje problem z zaksięgowaniem płatności.

Status: Zwrócona

Kiedy transakcja została anulowana, gdyż zamówienie z jakichś powodów nie może być zrealizowane, wówczas środki zostają zwrócone na kartę płatniczą lub rachunek osoby, która dokonała płatności online.

Status: Odrzucona

Jeżeli pomimo anulowania transakcji środki pieniężne wpłyną, wówczas pojawia się status informujący o jej odrzuceniu. W tym przypadku to pracownik sklepu decyduje, czy przyjąć zapłatę i zrealizować zamówienie, czy jest to niemożliwe, a środki pieniężne mają zostać zwrócone klientowi.

Status: Zakończona

Kiedy płatność online przebiegła bez żadnych komplikacji i została zaksięgowana, wówczas pojawia się status transakcji „Zakończona”. To również informacja, że złożone zamówienie zostało skierowane do realizacji.

Jeśli podczas dokonywania płatności online wystąpią nieprzewidziane problemy, które uniemożliwiają weryfikację, czy transakcja została prawidłowo zaksięgowania, warto skontaktować się z konkretnym sklepem lub punktem usługowym, w którym dokonało się zakupu. Można to zrobić poprzez e-mail lub telefonicznie w godzinach pracy konsultantów. Dzięki rzetelnym informacjom zyskuje się pewność, że nie padło się ofiarą oszustwa, a jeżeli wpłata nie została zaksięgowana, poznać przyczynę zaistniałej sytuacji.

Nowoczesne transakcje – metody płatności online

Ze względu na szybki rozwój techniki, która cały czas pozwala na wdrażanie nowych rozwiązań, wszelkich transakcji płatniczych można dokonywać w sposób szybki i wygodny, bez wychodzenia z domu. Często wśród osób, które obawiają się internetowych przelewów, pojawiają się pytania, jak nie dać się oszukać. Przede wszystkim istotne jest, żeby korzystać tylko ze sprawdzonych, bezpiecznych źródeł. Robiąc zakupy w sklepie internetowym, warto wybrać taki, który obsługiwany jest przez renomowane na rynku systemy płatności, oferujące najpopularniejsze metody. Niektórzy preferują szybkie przelewy automatyczne, inni płatność online kartą, jeszcze inni cieszącym się ostatnio dużym zainteresowaniem kodem BLIK czy przy zastosowaniu metody Pay by link. Jeżeli w dostępnych opcjach pojawiają się nieznane i niesprawdzone sposoby dokonania transakcji, lepiej z nich nie korzystać. Dzięki zachowaniu uważności i ostrożności spada ryzyko stania się ofiarą oszustwa lub udostępnienia swoich danych niepowołanym osobom.

Martwisz się tym, że Twoje zamówienie długo nie jest realizowane? Chcesz dowiedzieć się, co oznacza status dokonanej przez Ciebie transakcji? Jeżeli korzystasz ze zweryfikowanych i bezpiecznych metod płatności online, na każdym etapie możliwe jest sprawdzenie jej statusu i przyczyny jego nadania.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl