Marketing i Biznes Luźne 4 obszary, które zwiększają e-shopom cenę pakowania, a o których nie wiesz. Znasz je?

4 obszary, które zwiększają e-shopom cenę pakowania, a o których nie wiesz. Znasz je?

Przy zakupach materiałów opakowaniowych najczęściej decyduje cena. Masz tak samo czy może starasz się logistykę brać bardziej kompleksowo?

4 obszary, które zwiększają e-shopom cenę pakowania, a o których nie wiesz. Znasz je?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Cena opakowania to najbardziej widzialna część kosztów na pakowanie, ale na pewno nie jedyna. 90 % kosztów na kartony do pakowaniainne opakowania jest skrytych, według amerykańskiej firmy doradczej Macfarlane Packaging. O co więc tutaj chodzi?

  1. Uszkodzona paczka przez złej jakości opakowanie

Każda paczka, która w drodze do klienta zostanie uszkodzona, to zawsze podwójne nieszczęście. Towar jest już zapłacony, a reklamacja kosztuje nie tylko pieniądze i czas, ale również zaufanie klienta, który następnym razem może kupić u konkurencji.

Jednak uszkodzenie paczki to nie zawsze wina kuriera. Czasami powodem jest złej jakości opakowanie:

  • złej jakości folia bąbelkowa, w której bąbelki mogą wypuścić powietrze i w ten sposób folia może stracić swoje właściwości ochronne,
  • pudełka wyprodukowane ze złej jakości tektury falistej mogą się przedziurawić nawet przy średnim ciężarze,
  • złej jakości tania taśma klejąca z akrylowym klejem może przy niskich temperaturach się odklejać i nie trzymać na powierzchni.

Dlatego często warto przemyśleć trochę wyższą cenę opakowania czy taśmy klejącej i w ten sposób oszczędzić sobie (i klientom) problemów i kosztów związanych z ewentualnymi reklamacjami.

  1. Logistyka

Dużo pieniędzy możesz stracić również za to, że wysyłasz za duże albo za ciężkie paczki. Czasami wystarczy pudełko o parę centymetrów większe albo o parę kilo cięższa paleta a cena za przesyłkę skoczy dwukrotnie.

Świetnym przykładem jest cennik Poczty Polskiej albo doświadczenie innych przedsiębiorców:

Jeden z nich potrzebował zmniejszyć wagę paczek, które wysyłał za ocean, ponieważ każdy kilogram kosztował więcej. Wystarczyło użyć palety papierowej ze specjalnego kartonu, które są sześciokrotnie lżejsze niż drewniane. W efekcie wysyłka okazała się wyraźnie tańsza.

Dokładne poznanie warunków wysyłki u firm transportowych to jeden z pierwszych kroków jak zmniejszyć koszty wysyłki i pakowania.

A teraz o Poczcie Polskiej. Tu mamy do wyboru dwa gabaryty. Jeśli paczka będzie większa o centymetr, możemy zapłacić za paczkę nawet 2 zł więcej. Przy setkach paczek miesięcznie daje to ogromną różnicę.

Dlatego warto przeczytać cennik firm transportowych i ich ograniczenia oraz zaopatrzyć się w opakowania o optymalnym rozmiarze – tylko w ten sposób będziesz mieć pewność, że nie zapłacisz za paczkę więcej, a do tego przestrzeń możesz wypełnić do końca.

  1. Cash-flow a przestrzeń magazynowa

Jeśli kupujesz na zaś większą ilość opakowań, powinieneś pomyśleć o cash-flow i miejscu na magazynie. Niewłaściwie zwiększanie zasobów magazynowych może być problematyczne.

Na przykład, jeśli kupisz 13 000 kartonów, to dostaniesz lepszą cenę od producenta. Jednak musisz pamiętać o tym, że zamrozisz sporą gotówkę oraz zajmiesz miejsce na magazynie. To może cię sporo kosztować, jeśli magazyn wynajmujesz.

Również ten problem ma swoje rozwiązanie. Solidne firmy oferujące materiały opakowaniowe mają dostateczną ilość towaru na magazynie, więc nie będziesz musiał od razu wydawać całej gotówki na zapełnienie zasobów magazynowych. Jeśli jednak będziesz kupować większą ilość, wystarczy się dogadać z dostawcą na przykład na odbiór towaru na raty. W ten sposób oszczędzisz miejsce na magazynie, a do tego na pewno dostaniesz lepszą cenę za towar.

  1. Ilość zużytego materiału opakowaniowego

Kolejny przykład, gdy oszczędny dwa razy traci, to kupowanie dużych ilości najtańszych materiałów opakowaniowych. Producent stara się je sprzedać po kosztach, ponieważ są gorszej jakości. W ten sposób towar zapakowany do takiego opakowania będzie gorzej chroniony.

Częstym problemem są taśmy klejące, które się rozklejają, albo za cienka folia stretch, która łatwo się podrze. Przez to paczkę trzeba zaklejać/owijać parę razy i w ten sposób oszczędność ze względu na niską cenę znika.

Co z tym zrobić?

Spróbuj kupić najpierw próbki droższych materiałów opakowaniowych i porównać je w praktyce z tymi najtańszymi. Na pewno będziesz zdziwiony wynikiem.

Jeśli tani karton musisz okleić taśmą parę razy, żeby paczka w ogóle przeżyła transport, to znaczy, że na kupnie kartonu wcale nie oszczędziłeś.

Cena za sztukę opakowania to nie jedyny koszt

Czym więcej paczek będziesz wysyłać, tym więcej będzie zależeć na tych – na pierwszy rzut oka – szczególikach, które summa summarum pomogą oszczędzić wiele kosztów.


Artykuł sponsorowany

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl