10 pomysłów na ciekawy wpis na firmowego bloga

01.09.2020 AUTOR: REDAKCJA

Content marketing w ciągu ostatnich lat stał się jedną z najpopularniejszych form promocji w sieci. Pomaga on rozwiązywać problemy potencjalnych klientów, edukuje ich, zwiększa rozpoznawalność marki, a przy okazji wspiera pozycjonowanie. Podobne zalety można mnożyć – są one jednak prawdą jedynie, jeśli działania content marketingowe prowadzone są na wysokim poziomie. Blog wydaje się ich najbardziej oczywistą formą – a już od samego wyboru tematu zaczyna się droga do sukcesu. Poniżej znajdziesz sprawdzone propozycje na ciekawe wpisy na bloga firmowego.

Q&A, czyli odpowiedz pytania klientów

Skarbnicę pomysłów na artykuły znajdziesz w głowach swoich klientów. Od ich poznania dzieli Cię więc kilka minut rozmowy. Nie musisz nawet rozmawiać bezpośrednio z nimi – wystarczy, że pogawędzisz z działem obsługi klienta lub sprzedaży.

A może prowadzisz bloga, ponieważ marzy Ci się wysoka pozycja strony w Google? Pamiętaj, że aby odpowiedzieć na nurtujące problemy klientów 3 zdania w sekcji FAQ to często za mało. Wyczerpujący artykuł poradnikowy sprawdzi się dużo lepiej.

Analiza słów kluczowych wskaże Ci tematy 

Pracownicy i klienci mogą powiedzieć Ci, z jakimi wyzwaniami Ci mierzą. Sporo wiedzy i pomysłów na wpisy blogowe dostarczy Ci także wiedza z narzędzi analitycznych wspierających pozycjonowanie. Może być to uzupełnieniem lub rozwinięciem informacji zdobytych w trakcie wywiadów. Dowiedz się, jakie zapytania związane z Twoją branżą użytkownicy kierują do wyszukiwarki – i odpowiedz na ich problemy. 

Przydatne okażą się tutaj wszelkie planery słów kluczowych, które podpowiedzą Ci, jakie frazy mają największy potencjał. Najbardziej wiarygodne dane znajdziesz w Planerze Słów Kluczowych w Google Ads, ale tak naprawdę w każdym tego typu narzędziu znajdziesz natchnienie do napisania tekstu blogowego.

Case study 

Bez względu na to, czy prowadzisz firmę B2B czy B2C, na pewno możesz przedstawić swoje usługi czy produkty w korzystnym świetle.

Najczęstszą formą informowania o swoich dokonaniach jest forma case study, czyli studium przypadku. Pochwal się historią sukcesu – opowiedz o tym, jak i w czym Twój produkt/usługa pomógł danemu klientowi. 

Wywiad

W Twojej branży na pewno działa ktoś, z kogo opinią będą liczyć się potencjalni klienci. Może być to również po prostu osoba, która cieszy się popularnością wśród Twojej grupy docelowej. 

Warto przeprowadzić z nią wywiad i umieścić go na firmowym blogu. Z całą pewnością przyciągnie to użytkowników na Twoją stronę, co będziesz mógł potem wykorzystać w dalszych działaniach marketingowych.

Instrukcje krok po kroku

Przedstaw zastosowanie Twoich produktów, tworząc instrukcję krok po kroku. Może to być banalny temat, jak np. “Jak korzystać z żelazka parowego”, ale sam koncept sprawdzi się także w bardziej zawiłych dziedzinach. Możesz przygotować instrukcję korzystania z narzędzia (marketingowego) lub aplikacji czy np. przewodnik odnośnie wprowadzania produktu na rynek. Możliwości jest wiele!

Listy

Natrafiłeś kiedyś w sieci na artykuł w stylu “X sposobów na…” czy “X porad, jak…”? Pora by znalazł się on i na Twoim blogu.

Zastanów się, jakie problemy rozwiązuje Twój produkt czy usługa. Prawdopodobnie znajdziesz ich co najmniej kilka. A każdemu z nich warto poświęcić osobny artykuł.

Rankingi, zestawienia

To pomysł na artykuł dla odważnych. Zestaw swój produkt/usługę z podobnymi na rynku i opisz, czym Twoje rozwiązanie wyróżnia się na ich tle. Pokażesz w ten sposób, że świetnie znasz konkurencję, ale także możesz zaproponować coś więcej niż pozostali gracze w branży.

Opowiedz o trendach

Ten pomysł nie wymaga prawdopodobnie szerokiego omówienia. W każdej branży się coś zmienia – na rynek wchodzą nowe rozwiązania, ewoluują także oczekiwania konsumentów. Warto to wszystko opisać – i wspomnieć także o swoim podejściu czy strategii.

Miej na uwadze, że artykuły o trendach pojawiają się zazwyczaj pod koniec roku kalendarzowego i traktują o przewidywaniach na rok następny.

Skomentuj news

Jakaś wiadomość wzbudza poruszenie wśród przedstawicieli grupy docelowej? To świetny temat na artykuł na Twoim blogu! Podkreślisz w ten sposób wizerunek Twojej firmy jako eksperta w branży, otwierając tym samym pole do dyskusji z potencjalnymi klientami.

Zza kulis

Dziś wiele mówi się o budowaniu marki osobistej. Sporo uwagi poświęca się także sile zespołu. Warto zadbać o tym, by pokazywać swoim odbiorcom tę ludzką twarz. Pamiętaj, że bardziej merytoryczne czy specjalistyczne artykuły warto od czasu do czasu przeplatać treściami, które pokażą życie firmy od środka.

Jakie narzędzia pomogą Ci odnaleźć tematy artykułów blogowych?

Pomysły na teksty kiedyś się kończą. W końcu prawdopodobnie wyczerpiesz nawet propozycje z artykułów takich jak ten, który właśnie czytasz. Dlatego poniżej znajdziesz listę narzędzi, które pomogą Ci znaleźć inspirację, gdy wszelka wena Cię opuści:

  • AnswerThePublic. To narzędzie, które pokaże Ci w jakich wariacjach użytkownicy wpisują dane wyrażenia w wyszukiwarkę. W przypadku artykułów blogowych warto zwrócić uwagę szczególnie na zapytania zawierające słowa “co”, “jaki”, “jak” – często są to gotowe pomysły na temat artykułu.
  • Google Trends. Google Trends pokazuje Ci popularność poszczególnych zapytań w wyszukiwarce. Oprócz tego wyświetla także wyszukiwania powiązane z danymi frazami.
  • Ahrefs. Ahrefs to kompleksowe narzędzie, z którego możesz korzystać na wiele sposobów. Jedną z ciekawszych propozycji jest analiza konkurencji. Po prostu wpisz adres swojego konkurenta i sprawdź, jakie artykuły blogowe generują najwięcej odwiedzin – na pewno przyjdzie Ci dzięki temu do głowy kilka świetnych pomysłów.

O czym pamiętać, tworząc artykuły na bloga?

  • Pisz z uwzględnieniem zasad webwritingu. W sieci skanujemy teksty – nie czytamy ich linijka po linijce. Dlatego zadbaj o podzielenie artykułów na sekcje, stosuj wypunktowanie oraz pogrubienia tekstu. 
  • Używaj prostego języka i unikaj długich, złożonych zdań.
  • Nawet jeśli głównym zadaniem artykułów blogowych jest wsparcie pozycjonowania, nie zapominaj o tym, że w pierwszej kolejności piszesz dla i do ludzi.
  • Unikaj natłoku słów kluczowych.
  • Umieszczaj w treści linki do powiązanych treści.
  • Urozmaicaj teksty grafikami i materiałami wideo.

Powodzenia!


Artykuł sponsorowany

Do góry!

Polecane artykuły

18.09.2020

Fotel gamingowy – zbędny ...