Polska
Paczki z paczkomatów będziemy musieli odebrać szybciej
Od 14 maja przesyłki dostarczone do Paczkomatów będą musiały być odebrane do 48 godzin. Wcześniej paczki czekały na klientów maksymalnie 72 godziny. InPost dokonuje zmiany, powołując się wygodę klientów, a także na statystyki, które posiada. Według nich większość klientów i tak odbiera zakupy w czasie krótszym niż 24 godziny.
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
Jeśli paczka nie zostanie odebrana, trafi do najbliższego oddziału InPost Paczkomaty, gdzie będzie czekać na klienta jeszcze 3 dni. Jeśli kupujący się po nią nie stawi, przesyłka wróci do nadawcy. Możliwe jest wydłużenie czasu oczekiwania paczki w Paczkomacie o kolejne 48 godzin, usługa ta jest jednak dodatkowo płatna.
Topmall zmieni się w Merlin Commerce
Według informacji, jaką podał zarząd Merlin Group S.A, zgromadzenie wspólników Topmall sp. z o.o., czyli spółki zależnej, podjęło uchwałę, według której zostanie zmieniona jej nazwa na Merlin Commerce sp. z o.o. Decyzja ta podyktowana jest realizacją założonej strategii i budowy spójnej grupy kapitałowej. Warto przypomnieć, że Topmall nabył ostatnio za 3 miliony złotych CDP.PL.
Zarząd Merlin Group S.A podwyższył także kapitał zakładowy w drodze emisji 3.500.000 akcji na okaziciela serii F, o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Daje to łączną wielkość kapitału równą 5.483.522,50 zł.
CCC podaje wyniki finansowe za 2016 rok
CCC S.A. podzieliło się informacjami na temat finansów spółki za 2016 rok. Nie są może one ważne dla wszystkich, ale warto, poza liczbami, zwrócić uwagę na jeden ważny aspekt, a mianowicie na sprzedaż w kanale online. Zacznijmy jednak od początku.
Przychody ze sprzedaży przekroczyły wartość 3,18 mld zł (w 2015 wyniosły 2,30 mld zł) i po raz pierwszy w historii przekroczyły 3 mld zł. Zysk netto wyniósł 315,5 mln zł wobec 259,4 mln zł.
Kamieniem milowym dla spółki było przejęcie platformy internetowej Eobuwie.pl. W pierwszym roku działalności w ramach grupy CCC Eobuwie.pl przyniosło wyniki lepsze niż oczekiwano. Tylko z tego kanału przychody przekroczyły 300 mln złotych.
Pamiętacie zakupy grupowe? Tak? No właśnie. Trend ten wyszedł już z mody. Wszystko między innymi dlatego, że oferowane produkty oraz usługi, które kupowane były w grupowych pakietach, nie zawsze były najwyższej jakości. W IV kwartale 2016 roku Groupon zanotował stratę netto w wysokości 50,2 mln dol., w porównaniu do 32,6 mln dol. straty w analogicznym okresie roku 2015. W tym samym czasie przychód firmy zwiększył się o 2 proc. z 917,2 do 934,9 mln dol. Groupon stara się zerwać ze złą passą. Dlatego powstało Centrum Usług Wspólnych Groupon, które w Warszawie działa od 3 lat i wspiera operacje firmy w Polsce, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii. Teraz powstaje nowy, katowicki oddział, który będzie obsługiwać 10 rynków z regionów EMEA, APAC oraz Ameryki Północnej. W chwili obecnej trwa rekrutacja, a firma docelowo chce zatrudnić 500 pracowników.
Świat
Zyski Amazona rosną bardzo szybko
Tylko w pierwszym kwartale 2017 roku sprzedaż Amazona wzrosła do 35,7 mld dolarów, co daje 22,6% wzrostu. Zysk netto z tego okresu podniósł się o 41,1% do poziomu 724 mln dolarów. Sprzedaż detaliczna była ogromna nie tylko w USA, ale i w innych krajach na świecie. Wzrost w dużej mierze napędzany był też usługą Amazon Web Services. Pomimo, że AWS to tak naprawdę jedna dziesiąta Amazona, oddział ten przyniósł niemal 90% dochodów z działalności operacyjnej Amazon.
Warto też wspomnieć, że tylko w tym kwartale Amazon uruchomił kilka inicjatyw, w tym Amazon Fresh w Tokio, Amazon Fresh Pickup w Seattle, czy też wprowadzenie nowych marek odzieżowych.
Amazon Fresh w Niemczech
W dwóch niemieckich miastach została uruchomiona usługa Amazon Fresh. Na razie działa ona tylko w Berlinie i Poczdamie, ale w przyszłości ma obejmować cały kraj. Jak zapowiada firma, usługa ma być dopasowana do konsumentów. Dostawami będzie zajmował się DHL – partner logistyczny Amazona w Niemczech. Kolejnym miastem na liście może być Monachium, zwłaszcza dlatego, że Amazon ma tam centrum logistyki i już teraz klienci mogą zamówić online niektóre świeże produkty.
Amazon Fresh ma się bardzo dobrze na rynku brytyjskim i amerykańskim, gdzie żywność dostarczana jest do klientów nawet tego samego dnia. W ofercie Amazon Fresh jest obecnie 85 tys. produktów. Firma współpracuje z lokalnymi przedsiębiorstwami i producentami żywności.
Marks & Spencer będzie sprzedawał żywność online?
Znana nie tylko w UK sieć sklepów Marks & Spencer, która przede wszystkim zajmowała się sprzedażą odzieży, postanowiła wejść w branżę spożywczą. Wiadomość ta pojawiła się dość niespodziewanie, gdy ogłoszono, że firma zamknie 6 sklepów w Wielkiej Brytanii, a w najbliższym czasie powoła do życia aż 36 nowych, z czego 34 z nich będą dedykowane sprzedaży żywności. Firma ma też zamiar przetestować handel spożywczy w Internecie. Obecnie, za pomocą strony Marks & Spencer, można zamówić głównie wino oraz słodycze i odebrać je w sklepach stacjonarnych. Według dyrektora generalnego Steve’a Rowe spadek zainteresowania produktami odzieżowymi wymusza na firmie zmianę strategii, a M&S już od dłuższego czasu monitoruje rynek żywności w Wielkiej Brytanii. W listopadzie ubiegłego roku ogłosił, że firma zamknie 30 sklepów w Wielkiej Brytanii i przekształci kolejne 45 placówek w sklepy Simply Food.
Prasówka powstaje dzięki:
Czytaj również:
Prasówka startupy i innowacje #6 – słowackie i niemieckie samochody latające?
https://marketingibiznes.pl/biznes/pomysl-biznes-czyli-6-franczyz-niskim-wkladem-wlasnym
# 21 Prasówka e-commerce – czy InPost może mówić o sukcesie?
Zostaw komentarz