Latający samochód ze Słowacji…
AeroMobil to startup ze Słowacji, który zaprezentował kilka dni temu latający samochód – Flying Car. Według przedstawicieli firmy projekt jest już gotowy do produkcji, a pierwsze modele pojawią się na rynku w 2020 roku. Pojazdy te nie należą jednak do najtańszych, każdy ma kosztować około 1,5 miliona euro. Dodatkowo do latania potrzebna będzie licencja pilota.
Przeglądając stronę oraz oglądając filmy zaprezentowane przez AeroMobil, widzimy, że to naprawdę działa. Pojazd jest niewielki, pomieści dwie osoby oraz podręczny bagaż. Na lądzie może osiągnąć maksymalnie 160 km na godzinę, ale gdy znajdzie się w powietrzu, osiąga prędkość około 260 km i jest w stanie przelecieć na jednym baku 750 km. Obecnie pojazd został dopuszczony do ruchu w Europie, ale jego twórcy starają się o pozwolenie w innych krajach, w tym w USA i Chinach, jeśli tylko te rynki wykażą zainteresowanie produktem.
…i niemiecki Lilium
Niemiecki startup Lilium także pracuje nad latającym pojazdem, z tym wyjątkiem, że to rozwiązanie nie wymaga pasa startowego, gdyż startuje i ląduje w pionie. W powietrzu osiąga prędkość około 300 km na godzinę i taki jest też jego zasięg. Wszystko zaś bez produkcji dwutlenku węgla, ponieważ napędzany on jest silnikiem elektrycznym. Lilium, tak jak i AeroMobil, myśli o produkcji pojazdów, które będą w przyszłości powietrznymi taksówkami, dzięki którym podróż pomiędzy miastami może stać się przyjemniejsza, wygodniejsza, a co najważniejsze – tańsza. Pierwsze modele Lilium mają pojawić się w 2025 roku.
Nietypowa nauka warta 190 milionów
EVERFI Inc. to nietypowy startup, który chce uczyć w Internecie delikatnych tematów, które nie są poruszane w szkołach, między innymi jak zapobiegać molestowaniu, prześladowaniu, alkoholizmowi. To jednak narzędzie nie tylko dla uczniów, wiele z tematów lekcji skierowanych jest do pracowników różnego szczebla, a także do studentów. Pomysł jest bardzo rozbudowany i wiele tematów jest po prostu odpowiedzią na to, co dzieje się wokół nas. Pomysł firmy jest nie tylko ciekawy, ale i potrzebny społecznie, dlatego udało się jej pozyskać 190 milionów dolarów w serii D. Wśród inwestorów są między innymi Jeff Bezos, Eric Schmidt, Ev Williams i Allen & Company.
Idealne prezenty
Ile razy zdarzyło się Wam, że nie trafiliście z upominkiem dla bliskich? No właśnie. Dlatego powstał Token, aplikacja, która pozwala na postawie krótkiej ankiety zaproponować prezent dla osoby, która ma go otrzymać. Musimy jedynie odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących obdarowywanego. Wśród nich jest wiek, płeć, styl życia, zainteresowania itd. Wszystko bazuje na zaawansowanym skrypcie i AI. W tej chwili wśród prezentów znajdują się zarówno te, które kosztują kilkanaście dolarów, jak i takie, na które trzeba wydać dużo więcej. Baza propozycji się rozrasta, a Token pozyskał 2,5 miliona dolarów na rozwój i dalsze prace. Pomysł ciekawy.
Mała kamera dla firm z kolejnym dofinansowaniem
Huddly to norweski startup, który stworzył niewielką kamerę idealną do firmowych wideokonferencji. Urządzenie jest kieszonkowych rozmiarów, a szeroki kąt nagrywania i niezłe parametry sprawiają, że to dość innowacyjny produkt, który zdobył jakiś czas temu grant wysokości 3 milionów dolarów. Teraz pojawiają się nowi inwestorzy i przeznaczają na „odnowienie” produktu i wdrożenie nowych rozwiązań aż 10 milionów dolarów.
AI pomocne w radiologii
AIDoc Medical pozyskało właśnie 7 milionów dolarów na dalsze badania i rozwój. Firma stworzyła algorytm AI, który pozwala w dużo szybszym czasie przeanalizować wyniki prześwietleń oraz skanów MRI. Przede wszystkim rozwiązanie to ma wspierać radiologów i zwiększyć wydajność ich pracy, a także zniwelować prawdopodobieństwo pomyłek. AI ma możliwość analizowania zdjęć na zupełnie innym, często niedostrzegalnym przez człowieka poziomie. To kolejne rozwiązanie z izraelskiego rynku, które ma wspierać pracę lekarzy.
Spook z platformą dla e-commerce
Spook uruchomił właśnie interaktywną platformę 3D, którą można wykorzystać w rozwiązaniach e- i m-commerce. Pozwala ona na wizualizowanie produktów online we własnym środowisku, np. mieszkaniu czy biurze. W ten sposób łatwiej zdecydujemy się na stolik, fotel czy szafę wiedząc, jak będzie ona wyglądała w naszym otoczeniu. Plusem tego rozwiązania jest to, że może być ono używane na dowolnej przeglądarce i urządzeniu, bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji i wtyczek. Dodatkowo platforma działa z goglami VR.
Robinhood ze świetnymi wynikami
Aplikacja do zakupu i sprzedaży papierów wartościowych Robinhood okazała się strzałem w dziesiątkę. Jej twórcy właśnie podzielili się danymi na temat działalności. Obecnie z aplikacji korzystają 2 miliony osób, a przyrost nowych „złotych subskrybcji” wynosi 17% miesiąc do miesiąca. Startup potwierdził, że pozyskał 110 milionów dolarów w serii C finansowania. Do tej pory łącznie otrzymał on 176 milionów dolarów. Niezłe wyniki jak na 4-letnią firmę.
Spotify z własnym sprzętem?
Jak wynika z informacji, jaką można znaleźć w sieci, przedstawiciele szwedzkiej spółki poszukują osoby, która miałaby specjalizować się w projektowaniu sprzętu audio. Ogłoszenie jednak szybko zniknęło, ale w branży zrobiło się o nim głośno. Jeśli bowiem Spotify wypuści na rynek własne urządzenie, to może nas czekać kolejna rewolucja w streamingu muzyki. Co z tego wyniknie? Pewnie wkrótce się przekonamy.
Business Link + Skanska
Business Link i Skanska chcą razem współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, który będzie przeznaczony dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, znaną sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE. Wspólny projekt, w którym Skanska ma docelowo posiadać 50% udziałów, ma wyróżniać wyjątkowe i nowoczesne podejście do coworkingu 2.0.
Sense360 będzie śledzić klientów fast foodów
Tracking klientów oraz ich zachowań w sklepach stał się popularny w 2013 roku. Dzięki urządzeniom mobilnym, kamerom, czujnikom, właściciele wiedzieli, w jaki sposób poruszają się kupujący, które części sklepów odwiedzają itd. Teraz Sense360 chce zrobić to samo, tyle że z klientami fast foodów. Dzięki swojej technologii mogą zebrać dane o ilości odwiedzin, opiniach, zachowaniu. Pomysł ten jest na tyle dobry, że firmie udało się pozyskać 7 milionów dolarów na dalsze działania. Co tu dużo mówić, Wielki Brat czuwa!
Babylon Health pozyskuje 60 milionów na rozwój
Babylon Health jest aplikacją medyczną, która wykorzystuje rozwiązania z dziedziny sztucznej inteligencji oraz konsultacje wideo i tekstowe z lekarzami specjalistami. W ten sposób pozwala na pierwsze diagnozy i umożliwia dalsze konsultacje już w gabinecie. Na początku roku Babylon zaczął testować chatbota AI, który sam mógł diagnozować różnego rodzaju przypadki. Miał on być alternatywą dla linii telefonicznej. Od lipca zeszłego roku aplikacja udzieliła ponad 250 tysięcy porad medycznych. Twórcy Babylon Health pozyskali 60 milionów dolarów na kolejne działania i prace nad AI.
Satelita na pomoc rolnikom?
SatAgro jest aplikacja stworzona przez jego zespół naukowców z Polski i wykorzystuje dane ze zdjęć satelitarnych należących do NASA i Europejskiej Agencji Kosmicznej. Zdjęcia te są następnie przetwarzane, a na ich podstawie generowane są kolejne informacje dla poszczególnych pól należących do rolników. W efekcie rolnik wie, które obszary wymagają większej ilości pestycydów, a którym już wystarczy. Może wówczas samodzielnie zdecydować o zwiększeniu lub zmniejszeniu dawki nawozów albo zautomatyzować ten proces, jeśli jego maszyny współpracują z GPS-em. Według twórców tego rozwiązania pomoże ono zaoszczędzić nawet do 15% używanych pestycydów. W chwili obecnej trwają kolejne prace, a SatAgro celuje w klientów z gospodarstwami o wielkość 50 hektarów, których w Polsce jest około 30 tysięcy
MakeSpace pomoże przechować Twoje rzeczy
MakeSpace to startup, który oferuje powierzchnie magazynowe w różnych abonamentach w zależności od wielkości magazyny. Rozwiązanie to skierowane jest do odbiorców indywidualnych, jak i biznesu. Pięć różnych pakietów cenowych pozwala na wybranie tego, który pasuje nam najbardziej. Ceny zaczynają się od 59 dolarów za miesiąc. MakeSpace powstał w 2013 roku, ale teraz właśnie otrzymali 30 milionów wsparcia na dalsze prace.
Partnerem prasówki jest agencja content marketingowa ELIVO.
Agencja Marketing i Biznes
mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/kontakt/
Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.
Zostaw komentarz