#16 Prasówka e-commerce – Deichmann kolejną marką na Allegro, Bezos awansuje na drugą pozycję najbogatszych ludzi świata

28.03.2017 AUTOR: Michał Bąk

Polska

Deichmann kolejną marką na Allegro

Allegro jest mocnym kanałem sprzedaży dla marek. Wiele z nich, pomimo posiadania własnych e-sklepów, weszło na tę platformę, aby pozyskać dodatkowych klientów. W chwili obecnej już ponad 500 bransów sprzedaje swoje produkty w 8 kategoriach. Wśród nich jest aż 57 marek modowych. Teraz dołączy do nich Deichmann.

Tylko w ubiegłym roku na Allegro sprzedano ponad 5 milionów par obuwia. W najlepszych miesiącach na portalu aukcyjnym sprzedawanych jest ponad 20 tysięcy par butów dziennie. Deichmann otworzył własny sklep online w 2012 roku i był to strzał w dziesiątkę. Sprzedaż poprzez Allegro będzie dobrym krokiem do zwiększenia zasięgu marki i pomoże jej dotrzeć do większej liczby e-klientów. Na start, Deichmann postanowił sprezentować zarejestrowanym użytkownikom platformy kupony promocyjne.

Allegro jednak bez allegro.de

 

W czerwcu 2016 roku powstało allegro.de. Dzięki portalowi polscy sprzedawcy mieli w dużo łatwiejszy sposób docierać do potencjalnych klientów zza Odry. Niestety, wydaje się, że był to zły pomysł. Pomimo wystawienia 1,5 miliona ofert skierowanych do sąsiadów z Niemiec, coś nie zagrało. W sieci pojawiło się wiele spekulacji i pogłosek na temat zamknięcia serwisu. Oficjalnie firma twierdzi, że jest to konsekwencja przyjęcia nowej strategii skupionej wokół polskiej wersji serwisu. Od 28 marca 2017 roku oferty zaczną być stopniowo wyłączane, a użytkownicy mogą zalogować się do swoich kont jedynie do 5 kwietnia 2017.

Sprzedaż materiałów budowlanych większa dzięki kanałowi online

Platforma Shoper podzieliła się swoimi danymi dotyczącymi rynku produktów typu „Dom i ogród”. 17% sklepów postawionych na tej platformie sprzedaje produkty, które klasyfikują się właśnie do tej kategorii. Według IBP Research, polski rynek dystrybucji materiałów budowlanych w 2015 r. osiągnął sprzedaż ok. 40 mld zł. Każdego roku zwiększa się w tej branży udział hiper- i supermarketów oraz rośnie liczba klientów decydujących się na zakupy remontowo-budowlane w sieci. Według Gemius, w 2015 roku co dziesiąty internauta odwiedzał witryny i e-sklepy z materiałami do budowy i remontu. Coraz więcej sklepów internetowych stara się publikować nie tylko zdjęcia i opisy produktów, ale także poradniki i filmy instruktażowe. Dzięki temu potencjalni klienci mogą zapoznać się z produktem online i często dokonują jego zakupu w stacjonarnej placówce, gdzie zasięgają ostatecznej rady u sprzedawcy.

Unified Factory z rozwiązaniami dla e-commerce

Unified Factory to producent oraz globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta, opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. Swoje rozwiązania w modelu wdrożeniowym oferuje w 12 krajach świata. Marka skupia się na dostarczaniu narzędzi dla e-sklepów i firm sprzedających produkty lub usługi w Internecie. Założeniem twórców było stworzenie rozwiązania, które pomoże łatwo zbierać dane o klientach, komunikować się z nimi, odpowiadać na zapytania itp. Kolejnym dołączonym do Unified Factory kanałem stał się Facebook Messenger. Dzięki temu firma pozwala na korzystanie z jednego narzędzia, które łączy różne kanały kontaktu z klientem. W tej chwili są w nim Messenger, e-maile z formularzami kontaktowymi, połączenia głosowe oraz chaty online.

 

Świat

Szef Amazona, Jeff Bezos, z rekordowym zarobkiem

Bezos może mówić o dobrej passie. Jego majątek urósł o 27,6 mld dol., do 72,8 mld. Awans Bezosa na drugą pozycję najbogatszych ludzi świata miał związek z rekordową wartością akcji Amazona, które w ciągu trzech miesięcy (przełom I i II kwartału 2016) wystrzeliły do góry o 46 proc., do wartości 704 dolarów za walor, a sam Amazon osiągnął kapitalizację na poziomie 334 mld dol. Na tak dobre notowania wpływ miały sukcesy Amazon Web Services, która odpowiada za rozwój modelu chmury obliczeniowej. Inny powód to pojawienie się nowego Kindle oraz inwestycje w logistykę. Nie można też zapominać o użytkownikach usługi Amazon Prime, których ciągle przybywa, w tej chwili to około 60 milionów aktywnych użytkowników.

Leclerc z nową usługą typu click & collect

We Francji sprzedaż produktów FMCG stale rośnie, a Leclerc jest jednym z wiodących na tym rynku. Menadżerowie sieci postanowili przetestować nowy sposób odbioru towarów. Wprowadzone rozwiązanie to niewielkie punkty odbioru typu „drive”, zwane „pedestrian drive”. Są one specjalnie przeznaczone dla zmotoryzowanych odbiorców, którzy będą chcieli odebrać towary w drodze powrotnej do domu. Leclerc wpadł na pomysł uruchomienia takich punktów, ponieważ usługa typu click & collect jest dla sieci handlowych tańsza niż dostawy realizowane przez kurierów. Punkty odbioru typu drive-thru zlokalizowane będą przede wszystkim na przedmieściach.

DHL będzie partnerem Amazon Fresh w Niemczech

Amazon Fresh pozwala na zamawianie towarów spożywczych online i oferuje świeżość oraz szybką dostawę. Rozwiązanie to pojawiło się jesienią 2016 roku w UK, teraz trafia do Berlina, a niedługo trafi do klientów na terenie całych Niemiec. Partnerem logistycznym tego przedsięwzięcia ma być DHL. Amazon Fresh ma ruszyć z ograniczoną ofertą produktów, która ma być szybko rozwijana, podobnie jak to miało miejsce w innych krajach. DHL nie jest jedynym partnerem Amazona, także sieć supermarketów Tegut stanie się dostawcą w Niemczech.

Prasówka powstaje dzięki:

 

Do góry!

Polecane artykuły

07.11.2019

Kontrolki – rzeczy, które musisz mierzyć ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam