Marketing i Biznes Content marketing Internetowa telewizja z pazurem – innowacja w video!

Internetowa telewizja z pazurem – innowacja w video!

Internetowa telewizja z pazurem – innowacja w video!

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Semilac to pierwsza marka lakierów hybrydowych z własną telewizją internetową. W marcu minął rok odkąd powstało medium z którego miłośniczki pięknych paznokci mogą regularnie czerpać wiedzę, inspiracje, porady i dzięki któremu mogą być w stałym kontakcie z ekspertami marki.

Od pomysłu do realizacji

Semilac, jako marka nr 1 wśród lakierów hybrydowych w Polsce, słynie z podejmowania nowych, niestandardowych działań, które wyróżniają ją na tle konkurencji. Jedną z takich innowacyjnych inicjatyw marki było rozpoczęcie prowadzenia własnej telewizji internetowej. Na Youtube nie brakowało wprawdzie filmów prezentujących proces wykonania stylizacji krok po kroku czy dotyczących nowości produktowych. Nie istniał jednak format, który edukowałby, angażował i inspirował, a przede wszystkim – działał regularnie. Dlatego właśnie postanowiliśmy zapełnić tę lukę i od roku odcinki Semilac TV publikowane są w każdą niedzielę o godzinie 18.00, na kanale YouTube marki. Dzięki temu zainteresowani tematyką manicure wyrobili w sobie nawyk regularnego odwiedzania kanału.

Wielkim atutem tego formatu są prowadzący – osoby energiczne, o barwnej osobowości, a także dużej wiedzy merytorycznej. To eksperci z zakresu stylizacji paznokci oraz specjaliści ds. obsługi kanałów social media marki. Projekt tworzony jest przez pracowników Semilac, więc tym bardziej jest to dla nas ogromne wyzwanie i zaszczyt, że możemy dzielić się naszą wiedzą z klientami i być tak blisko nich.

Jak to wszystko działa?

Semilac TV to multimedialna platforma, w ramach której istnieją 4 formaty:

Semilac Expert – to jeden z najważniejszych formatów. Jest on prowadzony przez instruktorów Akademii Semilac, czyli centrum szkoleniowego z zakresu stylizacji paznokci. Instruktorzy w każdym z odcinków, w sposób przystępny i zrozumiały dla widza, prezentują najnowsze trendy w stylizacji paznokci wraz z instrukcją jej wykonania.  Efekty? Ponad 180 tysięcy wyświetleń ze stylizacjami ślubnymi!

Prowadzący pokazują także nowości produktowe czy zdradzają przydatne triki w stylizacji paznokci.

Istotny jest także potencjał interakcyjny formatu – widzowie w komentarzach sami mogą proponować tematy filmów, które chcieliby obejrzeć. Dzięki temu, że wiele odcinków stanowi  bezpośrednią odpowiedź na potrzeby klientek, odnotowujemy bardzo wysokie wskaźniki oglądalności i utrzymania uwagi odbiorców. Seria Semilac Expert tłumaczona jest  również na język angielski, aby z naszej wiedzy i bazy inspiracji mogli korzystać także klienci zagraniczni. Jako marka jesteśmy bowiem obecni w 34 krajach na świecie, widzimy więc rosnące zapotrzebowanie na tworzenie ciekawych i inspirujących materiałów video.

Kolejnym formatem w ramach Semilac TV jest Q&A prowadzony przez Karolinę i Macieja, którzy na co dzień zajmują się obsługą kanałów social media marki Semilac. Oparty jest on na odpowiedziach na pytania klientek zadawane na Instagramie, Facebooku lub w komentarzach na Youtube. To angażujące odcinki, w których pracownicy w prosty sposób opowiadają o produktach czy prezentują nowości rynkowe. Każdy odcinek wieńczy również konkurs angażujący widzów.

Zauważyliśmy, że ogromną popularnością cieszą się materiały prezentujące porównania produktów, więc takie właśnie treści staramy się regularnie dostarczać, aby możliwie najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania widzów. Dzięki temu, film, w którym porównujemy wszystkie bazy do lakierów hybrydowych wygenerował ponad 500 tysięcy wyświetleń!

A to tylko jeden z przykładów fantastycznych wyników, które osiągamy.
Treści Q&A staramy się dostosować do jego głównej grupy odbiorczej, czyli kobiet w wieku 18-25 lat.

Semilac Style to format za pośrednictwem którego prezentujemy najnowsze, światowe kierunki w stylizacji paznokci opracowane przez ekspertów Akademii Semilac. Trendy prezentowane w odcinkach to wynik naszych poszukiwań w świecie sztuki, designu i mody, wprost z międzynarodowych wybiegów . Odcinek wzbogacają również inspirujące stylizacje paznokci oraz fragmenty pokazów mody.

Semilac TV to także przestrzeń, w której gościnnie występują ambasadorki i influencerzy związani z marką. Do tej pory na kanapie w studiu Semilac TV gościli więc m.in. ambasadorka lakierów hybrydowych Semilac – Margaret czy influencerki: Honorata Skarbek, Maxineczka, Siostry Bukowskie, Twoje DIY oraz Fashionable.

Tematy odcinków dobierane są do osobowości oraz zainteresowań gościa, a także – bieżących trendów. Nie zabrakło więc, tak popularnych w pewnym okresie, projektów YouTube challenge w które zaangażowały się Honorata Skarbek oraz Siostry Bukowskie. Wraz z Kasią z bloga Twoje DYI ozdabialiśmy porcelanę naszymi lakierami hybrydowymi, a z Anią z bloga Fashionable szukaliśmy inspiracji kolorystycznych nawiązujących do podróży po najdalszych zakątkach świata.

Nie poprzestajemy jednak wyłącznie na prezentowaniu filmów z osobami znanymi – chcemy, aby nasz format współtworzyły same klientki. Przysłuchujemy się ich pomysłom, słuchamy uwag, a także… zapraszamy do studia. W jednym z odcinków swoje stylizacje paznokci pokazała laureatka naszego konkursu, w którym nagrodą główną był właśnie udział w odcinku Semilac TV.

Nasza kamera gościła także na najważniejszych wydarzeniach modowych oraz branży beauty w Polsce ubiegłego roku, relacjonowaliśmy pokazy polskich projektantów, których byliśmy sponsorem. W czasie licznych gal wręczenia nagród, zapraszaliśmy nasze klientki za kulisy i przeprowadzaliśmy wywiady z gwiazdami. 

Internetowa telewizja: wskaźniki, liczby – czy jest tak różowo?

O sukcesie Semilac TV świadczą konkretne wskaźniki. Jednym z najważniejszych jest oczywiście oglądalność – łącznie wszystkie odcinki wygenerowały ponad 1,5 mln wyświetleń w czasie niespełna roku od emisji pierwszego odcinka. To wynik, który ogromnie nas cieszy i z którego jesteśmy dumni. Tym bardziej, że do zwiększania oglądalności dochodziliśmy stopniowo, systematycznie rozbudowując bazę widzów.

Początkowe rezultaty naszej pracy były dosyć skromne. Nasz premierowy odcinek wygenerował kilka tysięcy w tydzień, co oczywiście było dobrym wynikiem, ale mieliśmy o wiele większe ambicje. Wiedzieliśmy, że stać nas na to, by zainteresować zdecydowanie więcej osób, ale na taki sukces musieliśmy zapracować. Widzowie “uczyli się” naszej telewizji, oswajali się z formatem i prowadzącymi.

Cierpliwość, dbałość o wysoki poziom merytoryczny i wizualny contentu, a także konsekwencja w działaniu przyczyniły się do tego, że nasza interentowa telewizja istnieje ponad rok, a w tym czasie opublikowaliśmy ponad 50 odcinków. Dzisiaj, wyniki oglądalności naszych filmów sięgają…. kilkuset tysięcy wyświetleń! Tak wiele osób odtworzyło np. Porównanie lamp i zestawów Semilac czy wcześniej wspomniany Ślubny manicure.

Ale poza zasięgami, bardzo istotny wskaźnik utrzymania uwagi odbiorców. Liczba wyświetleń, choć istotna, niewiele mówi nam o tym, czy odbiorca zainteresował się naszą treścią, czy też nie, a to kluczowe dla budowania efektywnej strategii komunikacji. Zaangażowanie klientów jest wpisane w DNA naszej marki, dlatego na każdej platformie social media dokładamy wszelkich starań, aby poziom zaangażowania fanów był wysoki. Chcemy, aby użytkownicy chcieli do nas wracać i traktowali nasze treści jako element ich codzienności.

W przeciwieństwie do wielu innych firm, nie przywiązujemy jednak aż tak dużej wagi do liczby followersów. Kluczowym wskaźnikiem efektywności jest zaangażowanie i interakcje użytkowników – ich polubienia, komentarze, udostępnienia. Odcinki Semilac TV wygenerowały łącznie ponad 4 tysiące komentarzy i ponad 10 tysięcy polubień! Dzięki temu wiemy, że skutecznie budujemy przywiązanie do naszej marki, a nasza społeczność jest rzeczywiście zaangażowana w istnienie i rozwój kanałów.

Przemyślana strategia i bardzo wysoka jakość materiałów sprawiły, że nasze konto na YouTube jest dzisiaj w pierwszej piątce kanałów marek kosmetycznych w Polsce pod względem subskrybcji i aktywności (dane z Sotrender Youtube Trends, luty 2018). Jesteśmy liderem branży, więc to do nas należy tworzenie trendów i wyznaczanie celów dla sektora. Tak rewelacyjne wyniki pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze, a poza tym – motywują nas i zachęcają do tworzenia nowych rozwiązań.

Internetowa telewizja to dla nas szansa na zaprezentowanie siebie, dotarcie z komunikacją edukacyjną i informacyjną, ale także… źródło ogromnej frajdy! Nawiązujemy realne więzi z naszymi użytkownikami, szukamy pomysłów na ich zaangażowanie, tworzymy swój mały, internetowy świat marki Semilac. To miejsce oparte na pozytywnej energii, szacunku oraz swoistej solidarności kobiecej. Barwne miejsce współtworzone przez i dla naszych klientów, które pokazuje, że miłośniczek zadbanych paznokci z dnia na dzień przybywa.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl