Z badań wynika że Twoi konsumenci przed zakupem usług i produktów poszukają opinii na forach internetowych. Ponad 60% badanych konsumentów dokonuje researchu online przed dokonaniem zakupu produktu lub usługi.
Według danych z Nielsena70% z nich, wskazuje fora internetowe jako najbardziej wiarygodne źródło informacji o marce / produkcie.
Fakty skłaniające do prowadzenia profesjonalnych działań na forach internetowych:
Co najmniej 30% badanych konsumentów poszukuje opinii i informacji na temat konkretnych produktów[1]:
W kategorii nowe samochody:
- 63% porównuje modele i szuka informacji o cenie
- 30% szuka opinii i informacji na temat konkretnego modelu
W kategorii witaminy i leki OTC:
- 50% porównuje produkty i szuka informacji o cenie
- 38 % szuka opinii i informacji na temat produktów
Blisko 70% konsumentów dokonuje researchu online przed zakupem produktu:
- 36 % osób przed zakupem produktu offline, dokonuje reaserchu online,
- 66% osób przed zakupem produktu (online i offline) dokonuje reaserchu online.
W/w dane wg. Consumer Barometr with Google
70% konsumentów uznaje informacje znalezione na forach jako b. wiarygodne
Wg. badań najbardziej wiarygodną rekomendacją są rekomendacje znajomych. Na drugim miejscu są „opinie w Internecie” które pojawiają się min. na forach dyskusyjnych i blogach.
Przybliżone wartości sprzedaży podlegająca ROPO[2]:
- 40% ubezpieczenia samochodowe
- 70% samochody
- 51% urządzenia audio
Na polskim rynku istnieje ponad 1 500 forów[3].
Ilość aktywnych użytkowników forów dyskusyjnych
Zdarza się, że na forach ogólnotematycznych potrafi być zarejestrowanych 500 tys. użytkowników[4], do tego dochodzi b. duża część użytkowników, którzy jedynie czytają i przeglądają fora.
Czytelnictwo wątków z forów
Średnia ilość wyświetleń wątków na forach budowlanych wynosi ok. 40 000, motoryzacyjnych ok. 18 000[5].
Średnia ilość wypowiedzi na forum ogólnotematycznym wynosi ok. 26 000 000[6].
Dedykowane do tego celu narzędzia monitorujące pozwolą Ci sprawdzić ile z nich dotyczy Twojej marki.
Konsumenci bardzo często poszukują opinii na temat produktów i usług w sieci chwilę przed samymi zakupami. Trafiają gł. na porównywarki cenowe i fora internetowe. Te ostatnie są dla nich zdecydowanie najbardziej wiarygodnym źródłem informacji.
Warto pamiętać, że w wielu kategoriach fora stanowią niezwykle ważny element podejmowania przez konsumenta ostatecznej decyzji zakupowej i potwierdzania wyboru.
Jawna forma komunikacji marki z konsumentem jest doceniana przez konsumentów i zdecydowanie uszczelnia kanał sprzedaży na najważniejszym, przedostatnim etapie procesu zakupowego.
[1]Consumer Barometr with Google
[2]Consumer Barometr with Google
[3] Własne dane
[4] Średnia dla pięciu forów o tematyce ogólnej
[5]Dla przykładowych pierwszych 15 wątków na wybranym forum
[6] Obliczenia własne
[ABTM id=2762]
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/e-commerce/do-pieciu-razy-sztuka-czyli-historia-sukcesu-firmy-paypal
Zostaw komentarz