Tracisz sprzedaż przez opinie na forach internetowych?

14.04.2016 AUTOR: REDAKCJA

Z badań wynika że Twoi konsumenci przed zakupem usług i produktów poszukają opinii na forach internetowych. Ponad 60% badanych konsumentów dokonuje researchu online przed dokonaniem zakupu produktu lub usługi.

Według danych z Nielsena70% z nich, wskazuje fora internetowe jako najbardziej wiarygodne źródło informacji o marce / produkcie.

Fakty skłaniające do prowadzenia profesjonalnych działań na forach internetowych:

Co najmniej 30% badanych konsumentów poszukuje opinii i informacji na temat konkretnych produktów[1]:

W  kategorii nowe samochody:

  • 63% porównuje modele i szuka informacji o cenie
  • 30% szuka opinii i informacji na temat konkretnego modelu

W kategorii witaminy i leki OTC:

  • 50% porównuje produkty i szuka informacji o cenie
  • 38 % szuka opinii i informacji na temat produktów

Blisko 70% konsumentów dokonuje researchu online przed zakupem produktu:

  • 36 % osób przed zakupem produktu offline, dokonuje reaserchu online,
  • 66% osób przed zakupem produktu (online i offline) dokonuje reaserchu online.

W/w dane wg. Consumer Barometr with Google

70% konsumentów uznaje informacje znalezione na forach jako b. wiarygodne

Wg. badań najbardziej wiarygodną rekomendacją są rekomendacje znajomych. Na drugim miejscu są „opinie w Internecie”  które pojawiają się min. na forach dyskusyjnych i blogach.

Przybliżone wartości sprzedaży podlegająca ROPO[2]:

  • 40% ubezpieczenia samochodowe
  • 70% samochody
  • 51% urządzenia audio

Na polskim rynku istnieje ponad 1 500 forów[3].

Ilość aktywnych użytkowników forów dyskusyjnych

Zdarza się, że na forach ogólnotematycznych potrafi być zarejestrowanych 500 tys. użytkowników[4], do tego dochodzi b. duża część użytkowników, którzy jedynie czytają i przeglądają fora.

Czytelnictwo wątków z forów

Średnia ilość wyświetleń wątków na forach budowlanych wynosi ok. 40 000, motoryzacyjnych ok. 18 000[5].

Średnia ilość wypowiedzi na forum ogólnotematycznym wynosi ok. 26 000 000[6].

Dedykowane do tego celu narzędzia monitorujące pozwolą Ci sprawdzić ile z nich dotyczy Twojej marki.

Konsumenci bardzo często poszukują opinii na temat produktów i usług w sieci chwilę przed samymi zakupami. Trafiają gł. na porównywarki cenowe i fora internetowe. Te ostatnie są dla nich zdecydowanie najbardziej wiarygodnym źródłem  informacji.

Warto pamiętać, że w wielu kategoriach fora stanowią niezwykle ważny element podejmowania przez konsumenta ostatecznej decyzji zakupowej i potwierdzania wyboru.
Jawna forma komunikacji marki z konsumentem jest doceniana przez konsumentów  i zdecydowanie uszczelnia kanał sprzedaży na najważniejszym, przedostatnim etapie procesu zakupowego.

[1]Consumer Barometr with Google

[2]Consumer Barometr with Google

[3] Własne dane

[4] Średnia dla pięciu forów o tematyce ogólnej

[5]Dla przykładowych pierwszych 15 wątków na wybranym forum

[6] Obliczenia własne

[ABTM id=2762]

Czytaj również:

Do pięciu razy sztuka, czyli historia sukcesu firmy PayPal

6 zasad kampanii na forach internetowych

 

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...