Marketing i Biznes Biznes Tracisz sprzedaż przez opinie na forach internetowych?

Tracisz sprzedaż przez opinie na forach internetowych?

Tracisz sprzedaż przez opinie na forach internetowych?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Z badań wynika że Twoi konsumenci przed zakupem usług i produktów poszukają opinii na forach internetowych. Ponad 60% badanych konsumentów dokonuje researchu online przed dokonaniem zakupu produktu lub usługi.

Według danych z Nielsena70% z nich, wskazuje fora internetowe jako najbardziej wiarygodne źródło informacji o marce / produkcie.

Fakty skłaniające do prowadzenia profesjonalnych działań na forach internetowych:

Co najmniej 30% badanych konsumentów poszukuje opinii i informacji na temat konkretnych produktów[1]:

W  kategorii nowe samochody:

  • 63% porównuje modele i szuka informacji o cenie
  • 30% szuka opinii i informacji na temat konkretnego modelu

W kategorii witaminy i leki OTC:

  • 50% porównuje produkty i szuka informacji o cenie
  • 38 % szuka opinii i informacji na temat produktów

Blisko 70% konsumentów dokonuje researchu online przed zakupem produktu:

  • 36 % osób przed zakupem produktu offline, dokonuje reaserchu online,
  • 66% osób przed zakupem produktu (online i offline) dokonuje reaserchu online.

W/w dane wg. Consumer Barometr with Google

70% konsumentów uznaje informacje znalezione na forach jako b. wiarygodne

Wg. badań najbardziej wiarygodną rekomendacją są rekomendacje znajomych. Na drugim miejscu są „opinie w Internecie”  które pojawiają się min. na forach dyskusyjnych i blogach.

Przybliżone wartości sprzedaży podlegająca ROPO[2]:

  • 40% ubezpieczenia samochodowe
  • 70% samochody
  • 51% urządzenia audio

Na polskim rynku istnieje ponad 1 500 forów[3].

Ilość aktywnych użytkowników forów dyskusyjnych

Zdarza się, że na forach ogólnotematycznych potrafi być zarejestrowanych 500 tys. użytkowników[4], do tego dochodzi b. duża część użytkowników, którzy jedynie czytają i przeglądają fora.

Czytelnictwo wątków z forów

Średnia ilość wyświetleń wątków na forach budowlanych wynosi ok. 40 000, motoryzacyjnych ok. 18 000[5].

Średnia ilość wypowiedzi na forum ogólnotematycznym wynosi ok. 26 000 000[6].

Dedykowane do tego celu narzędzia monitorujące pozwolą Ci sprawdzić ile z nich dotyczy Twojej marki.

Konsumenci bardzo często poszukują opinii na temat produktów i usług w sieci chwilę przed samymi zakupami. Trafiają gł. na porównywarki cenowe i fora internetowe. Te ostatnie są dla nich zdecydowanie najbardziej wiarygodnym źródłem  informacji.

Warto pamiętać, że w wielu kategoriach fora stanowią niezwykle ważny element podejmowania przez konsumenta ostatecznej decyzji zakupowej i potwierdzania wyboru.
Jawna forma komunikacji marki z konsumentem jest doceniana przez konsumentów  i zdecydowanie uszczelnia kanał sprzedaży na najważniejszym, przedostatnim etapie procesu zakupowego.

[1]Consumer Barometr with Google

[2]Consumer Barometr with Google

[3] Własne dane

[4] Średnia dla pięciu forów o tematyce ogólnej

[5]Dla przykładowych pierwszych 15 wątków na wybranym forum

[6] Obliczenia własne

[ABTM id=2762]

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/e-commerce/do-pieciu-razy-sztuka-czyli-historia-sukcesu-firmy-paypal

6 zasad kampanii na forach internetowych

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl