Marketing i Biznes Biznes Autentyczny wizerunek zawodowy, czyli jak się wyróżnić w tłumie?

Autentyczny wizerunek zawodowy, czyli jak się wyróżnić w tłumie?

W biznesie poza doświadczeniem, wiedzą i networkingiem niesłychanie ważny jest również wizerunek zawodowy. Zobacz, dlaczego warto o niego zadbać i jakie znaczenie ma odpowiednio dopasowana sesja zdjęciowa.

Autentyczny wizerunek zawodowy, czyli jak się wyróżnić w tłumie?
Jakie cechy ma silna i spójna marka osobista? Jak zacząć budować markę osobistą? Jak przygotować się do sesji biznesowej?

Setki przedsiębiorczych umysłów podczas wyjątkowego wydarzenia na PGE Narodowy. Konferencja Founders Mind

Dowiedź się więcej o Wydarzeniu

Zastanawiałeś się kiedyś, co przyniesie Ci najlepsze efekty w biznesie? Oczywiste jest, że trzeba się rozwijać: i jako ekspert (w obszarze, w którym się specjalizujesz), i jako menadżer zarządzający zespołem i jako przedsiębiorca. Otaczający świat zmienia się w takim tempie, że czasami trudno nadążyć. Korzystasz więc z kolejnych narzędzi, know-how innych ludzi, nawiązujesz kontakty w różnych dziedzinach. Jednym z kluczowych elementów jest budowa marki osobistej oraz profesjonalnego wizerunku. Tutaj też warto sięgnąć po wsparcie, jeśli zależy Ci na indywidualnym podejściu i optymalnym rozwiązaniu.

Dlaczego warto przekształcić chaotyczne zabiegi w strategiczne podejście do tworzenia i zarządzania marką?

Mogą Cię zainteresować

Silna marka w praktyce to:

  • poznanie samego siebie, ale także odbiorcy, który z nami rezonuje,
  • wybór odpowiedniego miejsca i właściwych formatów komunikacji,
  • ciekawe treści: wartościowa wiedza, duże doświadczenie, charyzma,
  • autentyczność/spójność/konsekwencja prezentowanego wizerunku.

Aktualnie metod docierania jest wiele, a technologia daje nowe rozwiązania Jednak tylko wtedy, gdy postępujemy w zgodzie ze sobą, jesteśmy prawdziwi, a jednocześnie bardziej skuteczni w tym, co robimy.

Kim jesteś? Co jesteś w stanie zaoferować innym?

Na wstępie sprecyzuj, kim jesteś oraz co jesteś w stanie zaoferować innym. Rozważ, w jaki sposób chciałbyś to zakomunikować, co następnie pozwoli obrać kierunek contentu również tego wizualnego. Dobre zdjęcia sprzedają, pragniemy bowiem mieć do czynienia z realnym człowiekiem. Biznes oparty na marce osobistej sprawia, że nie musisz konkurować ofertą i zaniżać cen kosztem jakości. Tobie przynosi więcej satysfakcji, pozwala się spełniać, pracując według ważnych dla Ciebie wartości, a kupującym zapewnia rezultaty na poziomie wyższym niż przypadkowa współpraca.

Odpowiedz sobie na pytania:

  • jak Twój produkt lub świadczona usługa może zmienić życie klienta na lepsze?
  • po co jesteś w sieci albo mediach społecznościowych? (konkretny cel biznesowy)
  • czy te informacje, którymi się tam dzielisz z ludźmi, są interesujące i użyteczne?

To wszystko pozwoli stworzyć przemyślaną strategię działania: zdecydujesz które kanały przekazu wybierasz oraz jakie emocje chcesz kreować w świadomości otoczenia. Krótko mówiąc, poznaj motywacje bądź potrzeby, rozwiej też ewentualne wątpliwości potencjalnych konsumentów.

Sesja zdjęciowa

Osobowość marki powoduje, że nabiera ona charakteru i przyciąga społeczność. Czyni markę unikalną, skraca dystans, ułatwia proces decyzyjny w kontekście możliwego nawiązania relacji. I tu świetnie się sprawdzi właśnie sesja zdjęciowa.

KROK 1: Wybierz odpowiedniego fotografa

Zobacz dotychczasowe portfolio, zweryfikuj podejście, a także styl pracy.

KROK 2: Jasno określ swoje oczekiwania

Porozmawiaj z fotografem, ustalcie wspólną wizję oraz sposób realizacji.

KROK 3: Przygotuj się mentalnie i technicznie

-Cechy: popracuj nad samoakceptacją, pewnością siebie, poczuciem własnej wartości.

-Garderoba: wybierz takie stylizacje, które zaakcentują Twoje atuty lub temperament.

-Wizaż: zadbaj o włosy, paznokcie, makijaż (warto skorzystać z usług profesjonalistki, która podkreśli naturalny wygląd, wydobywając walory i unikając przerysowania).

Reszta leży po stronie fotografującego. To ja odpowiadam za przebieg sesji, w tym atmosferę na planie, dobór oświetlenia, stylistyki czy miejsca. Ujęcia biznesowe mogą być wykonywane w studiu na jednolitym tle, jak również w biurze, plenerze albo jakiejś ciekawej przestrzeni. Kolejnymi etapami są selekcja materiału i obróbka plików, które otrzymasz finalnie do publikacji.

Bądź sobą!

Fotografie nie muszą być sztywne. W zależności od zawodu można je połączyć z lifestylem, zmianą akcesoriów bądź póz ciała – dobry fachowiec wesprze Cię w pozowaniu przed obiektywem, tak byś czuł się w miarę swobodnie i pokazał swoją prawdziwą twarz. Zadaniem zdjęć jest pozytywne wpłynięcie na relacje, poprzez przedstawienie fotografowanej osoby jako kompetentnego godnego zaufania profesjonalisty, ale również interesującego człowieka.

Rozwijanie kariery nie dzieje się z dnia na dzień – na pozycję w pracy i biznesie pracujemy systematycznie. Marka osobista to suma konkretnych kroków. Jednym z nich są porządne zdjęcia, dlatego warto je zrobić. Zwracające uwagę, przykuwające wzrok portrety pracują na wizerunek i rozpoznawalność jako specjalisty w danej branży. Pamiętaj, że jak Cię widzą, tak z Tobą współpracują.

Zapisz się do naszego newslettera, żeby nie przegapić najciekawszych artykułów:

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl