Marketing i Biznes Biznes Autentyczny wizerunek zawodowy, czyli jak się wyróżnić w tłumie?

Autentyczny wizerunek zawodowy, czyli jak się wyróżnić w tłumie?

W biznesie poza doświadczeniem, wiedzą i networkingiem niesłychanie ważny jest również wizerunek zawodowy. Zobacz, dlaczego warto o niego zadbać i jakie znaczenie ma odpowiednio dopasowana sesja zdjęciowa.

Autentyczny wizerunek zawodowy, czyli jak się wyróżnić w tłumie?
Jakie cechy ma silna i spójna marka osobista? Jak zacząć budować markę osobistą? Jak przygotować się do sesji biznesowej?

Prowadzisz firmę? Rozwiń swój biznes podczas konferencji Founders Mind

Sprawdź szczegóły!

Zastanawiałeś się kiedyś, co przyniesie Ci najlepsze efekty w biznesie? Oczywiste jest, że trzeba się rozwijać: i jako ekspert (w obszarze, w którym się specjalizujesz), i jako menadżer zarządzający zespołem i jako przedsiębiorca. Otaczający świat zmienia się w takim tempie, że czasami trudno nadążyć. Korzystasz więc z kolejnych narzędzi, know-how innych ludzi, nawiązujesz kontakty w różnych dziedzinach. Jednym z kluczowych elementów jest budowa marki osobistej oraz profesjonalnego wizerunku. Tutaj też warto sięgnąć po wsparcie, jeśli zależy Ci na indywidualnym podejściu i optymalnym rozwiązaniu.

Dlaczego warto przekształcić chaotyczne zabiegi w strategiczne podejście do tworzenia i zarządzania marką?

Mogą Cię zainteresować

Silna marka w praktyce to:

  • poznanie samego siebie, ale także odbiorcy, który z nami rezonuje,
  • wybór odpowiedniego miejsca i właściwych formatów komunikacji,
  • ciekawe treści: wartościowa wiedza, duże doświadczenie, charyzma,
  • autentyczność/spójność/konsekwencja prezentowanego wizerunku.

Aktualnie metod docierania jest wiele, a technologia daje nowe rozwiązania Jednak tylko wtedy, gdy postępujemy w zgodzie ze sobą, jesteśmy prawdziwi, a jednocześnie bardziej skuteczni w tym, co robimy.

Kim jesteś? Co jesteś w stanie zaoferować innym?

Na wstępie sprecyzuj, kim jesteś oraz co jesteś w stanie zaoferować innym. Rozważ, w jaki sposób chciałbyś to zakomunikować, co następnie pozwoli obrać kierunek contentu również tego wizualnego. Dobre zdjęcia sprzedają, pragniemy bowiem mieć do czynienia z realnym człowiekiem. Biznes oparty na marce osobistej sprawia, że nie musisz konkurować ofertą i zaniżać cen kosztem jakości. Tobie przynosi więcej satysfakcji, pozwala się spełniać, pracując według ważnych dla Ciebie wartości, a kupującym zapewnia rezultaty na poziomie wyższym niż przypadkowa współpraca.

Odpowiedz sobie na pytania:

  • jak Twój produkt lub świadczona usługa może zmienić życie klienta na lepsze?
  • po co jesteś w sieci albo mediach społecznościowych? (konkretny cel biznesowy)
  • czy te informacje, którymi się tam dzielisz z ludźmi, są interesujące i użyteczne?

To wszystko pozwoli stworzyć przemyślaną strategię działania: zdecydujesz które kanały przekazu wybierasz oraz jakie emocje chcesz kreować w świadomości otoczenia. Krótko mówiąc, poznaj motywacje bądź potrzeby, rozwiej też ewentualne wątpliwości potencjalnych konsumentów.

Sesja zdjęciowa

Osobowość marki powoduje, że nabiera ona charakteru i przyciąga społeczność. Czyni markę unikalną, skraca dystans, ułatwia proces decyzyjny w kontekście możliwego nawiązania relacji. I tu świetnie się sprawdzi właśnie sesja zdjęciowa.

KROK 1: Wybierz odpowiedniego fotografa

Zobacz dotychczasowe portfolio, zweryfikuj podejście, a także styl pracy.

KROK 2: Jasno określ swoje oczekiwania

Porozmawiaj z fotografem, ustalcie wspólną wizję oraz sposób realizacji.

KROK 3: Przygotuj się mentalnie i technicznie

-Cechy: popracuj nad samoakceptacją, pewnością siebie, poczuciem własnej wartości.

-Garderoba: wybierz takie stylizacje, które zaakcentują Twoje atuty lub temperament.

-Wizaż: zadbaj o włosy, paznokcie, makijaż (warto skorzystać z usług profesjonalistki, która podkreśli naturalny wygląd, wydobywając walory i unikając przerysowania).

Reszta leży po stronie fotografującego. To ja odpowiadam za przebieg sesji, w tym atmosferę na planie, dobór oświetlenia, stylistyki czy miejsca. Ujęcia biznesowe mogą być wykonywane w studiu na jednolitym tle, jak również w biurze, plenerze albo jakiejś ciekawej przestrzeni. Kolejnymi etapami są selekcja materiału i obróbka plików, które otrzymasz finalnie do publikacji.

Bądź sobą!

Fotografie nie muszą być sztywne. W zależności od zawodu można je połączyć z lifestylem, zmianą akcesoriów bądź póz ciała – dobry fachowiec wesprze Cię w pozowaniu przed obiektywem, tak byś czuł się w miarę swobodnie i pokazał swoją prawdziwą twarz. Zadaniem zdjęć jest pozytywne wpłynięcie na relacje, poprzez przedstawienie fotografowanej osoby jako kompetentnego godnego zaufania profesjonalisty, ale również interesującego człowieka.

Rozwijanie kariery nie dzieje się z dnia na dzień – na pozycję w pracy i biznesie pracujemy systematycznie. Marka osobista to suma konkretnych kroków. Jednym z nich są porządne zdjęcia, dlatego warto je zrobić. Zwracające uwagę, przykuwające wzrok portrety pracują na wizerunek i rozpoznawalność jako specjalisty w danej branży. Pamiętaj, że jak Cię widzą, tak z Tobą współpracują.

Zapisz się do naszego newslettera, żeby nie przegapić najciekawszych artykułów:

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl