Marketing i Biznes SEO/SEM Tanie pozycjonowanie – dlaczego warto go unikać?

Tanie pozycjonowanie – dlaczego warto go unikać?

Tanie pozycjonowanie – dlaczego warto go unikać?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Pozycjonowanie stron www należy do grupy usług, które wymagają od dostawcy posiadania zaawansowanego know-how. A to niestety kosztuje… Podobnie jak czas poświęcony na praktyki mające na celu uzyskanie stabilnej i pewnej pozycji w wyszukiwarce. Gdy więc usługa jest zbyt tania, zazwyczaj odbywa się to kosztem jakości, a co za tym idzie ze szkodą dla klienta. Czego jeszcze powinniśmy się obawiać przy takich ofertach?

Szybkich, ale niestabilnych efektów – chwilowa obecność w wyszukiwarce na wysokiej pozycji, a następnie równie gwałtowny spadek poza pierwszą dziesiątkę nie wpływają na stałą poprawę ruchu na stronie www. Nie wzmacnia to też sprzedaży ani rozpoznawalności marki.

Pozycjonowania opartego na bezwartościowych linkach – tańsze SEO często bazuje na linkach zapleczowych o niskiej jakości. Takiedziałania realizowane na dłuższą metę mogą prowadzić do kar nałożonych przez wyszukiwarkę, a w skrajnych przypadkach – zbanowania, czyli usunięcia strony z wyników wyszukiwania.

Braku doradztwa i planowania – pospieszny audyt, a następnie przejście do właściwej pracy pozycjonerskiej często nie pozwala na rzetelnąocenę sytuacji i docelowo nie zwiększa sprzedaży.

Pobieżnej optymalizacji strony – niedokładna optymalizacja strony www, czyli ingerencja w jej kod źródłowy pod kątem dostosowania go do mechanizmów pozycjonerskich, sprawi, że założone cele w ramach SEO będą niemożliwe do osiągnięcia.

Powierzchownej analizy fraz kluczowych – konsekwencją pośpiechu w ocenie możliwości pozycjonowania jest także wybranie fraz, które nie oddają w pełni specyfiki strony www. W efekcie witrynę odwiedzą osoby spoza grupy docelowej, których nie zainteresują oferowane przez stronę produkty lub usługi.

Pozycjonowania kilku fraz – skupiając się na ograniczonej liczbie fraz, automatycznie zmniejszamy grono osób, które mogą zainteresować się stroną. Odwiedzający będą zaledwie ułamkiem potencjalnych klientów, którzy faktycznie mogliby złożyć zamówienie.

Braku stałej rozbudowy serwisu i pracy nad zawartością strony – nieaktualizowana strona www nie jest wartościowa dla odwiedzających ani dla wyszukiwarki, która jej merytorykę ocenia na bieżąco.

Niewiedzy na temat budżetu przeznaczonego na pozycjonowanieSEO zależne od efektów, przy niewystarczających środkach na nie poniesionych, nie jest dla klienta korzystne w kontekście widocznych rezultatów. Natomiast w przypadku klasycznego rozliczenia abonamentowego klient co miesiąc wpłaca stałą sumę niezależnie od faktycznych efektów pozycjonowania.

Braku lub niepełnego raportowania – gdy klient nie może na bieżąco zapoznać się z efektami prowadzonych prac lub też gdy przedstawiane mu raporty są szczątkowe, kontrola i osiągnięcie celów sprzedażowych stają się trudniejsze.

Niemonitorowania prac oraz braku optymalizacji w czasie rzeczywistym – niedostateczny nadzór nad działaniami pozycjonerskimi wiąże się z niemożnością reakcji w zakresie dostosowania działań do specyfiki strony www. W efekcie nawet niewielki budżet przeznaczony na pozycjonowanie zostanie wydany nadaremnie, bez konkretnych profitów dla klienta.

Michał Kliszczak – CEO „EACTIVE wiemy jak”.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/seosem/wiecej-niz-1000-znakow

https://marketingibiznes.pl/seosem/optymalizacja-strony-internetowej-od-czego-zaczac

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl