Katalogi SEO
Kiedyś wystarczyło, że dodamy się do kilku topowych katalogów jak np. WP, Gwiazdor itd. I mogliśmy liczyć na to, że wbijemy się do top10 nawet na średnio zaawansowane frazy. W późniejszym czasie powstawały coraz to bardziej spamerskie katalogi, których celem było sztuczne zawyżanie pozycji w wyszukiwarce. Wszystko to spowodowało, że Google w pewnym momencie zabrało się za porządkowanie syfu.
Precle – popularne presell pages
Strony, które powstawały aby być miejscem/farmą linków. Do dziś pamiętam oferty na Allegro, które pokazywały, że page rank dla niektórych jest wykładnikiem jakości czegokolwiek. Ile osób w późniejszym czasie miało w związku z tym problemów? Google bardzo szybko zaczęło sobie radzić z takimi treściami.
Duplikacja contentu – duplicate content
Starą i kiedyś działającą metodą w pozycjonowaniu stron internetowych było integrowanie na stronę zaplecza RSS-a, najlepiej ze stron tematycznych i tworzenie backgroundu pod SEO. To nie tylko nie etyczne, z racji kradzieży czyjejś treści, ale też szybko przestało działać.
Synonimizowane teksty
Teksty, które po wielokrotnym przepuszczaniu przez automat do synonimizacji wyglądały jak jeden wielki bełkot. Nie dało się ich czytać, nie nadawały się również do tworzenia jakiejkolwiek wartości. Dziś na szczęście odeszły do lamusa, ale jeszcze do niedawna firmy korzystały z nich, aby „zautomatyzować swoją pracę”
Zaplecza SEO – oparte o niską jakość
Podobnie jak w przypadku precli, z zapleczami było podobnie. Dużo i tanio. Takie oferty dominowały choćby na portalu aukcyjnym Allegro. Bardzo niekorzystnie można było się przejechać. Zbudowane na dublowanym contencie, podlinkowane w spamerski sposób, linkowane między sobą, prowadzące bezpośrednio do strony zarobkowej. Jednym słowem, korzystając z takich rzeczy, w późniejszym czasie musiałeś długo
SWL
Oczywiście będzie grupa ludzi, którzy będą zaprzeczać, jakoby nie działały i owszem, można je wykorzystywać, nikt nie mówi, że nie. Natomiast jakość i koszt utrzymania SWL-i pozostawia wiele do życzenia.
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/seosem/czy-warto-sie-pozycjonowac-na-frazy-ogolne
https://marketingibiznes.pl/seosem/google-shopping-piec-krokow-udanej-kampanii
Zostaw komentarz