Test Revhunter – sprawdziliśmy, w jaki sposób umożliwia email retargeting

19.09.2018 AUTOR: Łukasz Stachurski

Porzucone koszyki, brak konwersji i utrata ruchu na stronach internetowych to główny problem współczesnego marketingu internetowego. Z pomocą przychodzi narzędzie Revhunter. Czym jest? Jak działa? Czy to rozwiązanie dla Ciebie i Twojego biznesu? 


Revhunter – jak działa?

W retargetingu e-mailowym chodzi o to, aby dotrzeć do osoby odwiedzającej stronę nawet wtedy, gdy nie zostawiła ona swoich danych kontaktowych. Revhunter jest dostawcą właśnie takiej usługi.

Co ją wyróżnia na tle konkurencji? Największa baza adresów e-mail, własny system i autorskie kody retargetingowe, a także indywidualne, spersonalizowane scenariusze dla każdego klienta, co oznacza, że zdecydowana większość działań jest wykonywana tylko przez jedną firmę, bez pośredników i podwykonawców.  

Jak działa Revhunter i retargeting e-mailowy?

Schemat działania retargetingu e-mailowego wygląda następująco:

  1. użytkownik wchodzi do sklepu internetowego i przegląda ofertę;
  2. użytkownik opuszcza sklep bez wykonania żadnej akcji (zapis do newslettera, zakup czy rejestracja konta);
  3. użytkownik jest identyfikowany w bazach e-mail;
  4. użytkownik otrzymuje spersonalizowaną wiadomość e-mail, która zachęca go do określonego działania (uzupełnienia formularza, dokończenia zakupów etc.).
PRZYKŁAD: Wyobraź sobie, że klient wchodzi do Twojego e-sklepu, spędza w nim kilka minut i przegląda produkty, wybiera kilka z nich i opuszcza sklep porzucając koszyk. Klient nie sfinalizował transakcji, ale to nie oznacza, że tego nie zrobi. Trzeba mu tylko pomóc. System wyszuka w bazie danych jego e-mail i wyśle mu spersonalizowane powiadomienie, które przypomni o przerwanych zakupach.

Praktycznych zastosowań narzędzia Revhunter i retargetingu e-mailowego jest mnóstwo. Poza informacją o porzuconym koszyku, można przypomnieć o niewypełnionym wniosku czy formularzu kontaktowym – usługa ma szczególny potencjał w podnoszeniu konwersji zwłaszcza w segmencie finansów czy ecommerce.

Warto dodać, że Revhunter jako jedną z możliwości oferuje przeprowadzenie kampanii z wykorzystaniem dynamicznego retargetingu.

Kreacje dynamiczne charakteryzują się tym, że prezentują odbiorcom dokładnie te przedmioty, które oglądali wcześniej w sklepie. Ten zabieg wymaga wcześniejszego skatalogowania asortymentu w formie pliku produktowego – tzw. product feed.

Wykorzystanie zdjęć ostatnio przeglądanych produktów dodatkowo wpływa na pozytywny odbiór takiej wiadomości i skutecznie przypomina o niedokończonych zakupach. Jeżeli taka akcja jest dodatkowo podparta stosownym rabatem, który pokazujemy użytkownikowi (“hej, trafiła Ci się niesamowita okazja, teraz możesz kupić pożądany produkt taniej”), to znacząco podnosimy szansę na konwersję.

Jak narzędzie odnajduje użytkownika, skoro ten nie zostawił swojego adresu e-mail?

Producent współpracuje z różnymi wydawcami, w tym z Onetem i Interią. W ramach współpracy Revhunter dociera do osób, które mają założone konto pocztowe u danego dostawcy i wyrazili świadomą zgodę na otrzymywanie komunikatów mailowych o charakterze reklamowym.

System łączy pliki cookies pozostawione przez użytkownika na Twojej stronie internetowej z adresami z bazy i w ten sposób go identyfikuje.

Warto dodać, że jeśli posiadasz swoją bazę adresów, możesz rozpocząć współpracę z Revhunterem jako wydawca i zarabiać na retargetingu.

Grupę docelowych odbiorców można wybierać, biorąc pod uwagę kilka kryteriów, w tym:

  • geolokalizację;
  •   zainteresowania;
  • intencje zakupowe;
  • dane behawioralne.

Wszystko odbywa się zgodnie z prawem. Revhunter korzysta tylko z baz, w których użytkownicy wyrazili zgodę na działania marketingowe.

Jak zacząć korzystać z Revhuntera?

Jeśli chcesz przeprowadzić kampanię e-mail retargetingową, nie potrzebujesz programistycznej wiedzy. Wszystko możesz zlecić specjalistom z Revhuntera.

Twoje działania ograniczą się jedynie do kilku kroków, w tym określeniu swoich celów i wklejenia w witrynie kodów retargetingowych (nie spowalniają one w żaden sposób działania strony).

Nie musisz też tworzyć treści wiadomości – tym również może zająć się zespół Revhuntera, który pomoże też w przygotowaniu scenariuszy wysyłki  do określonych grup docelowych oraz zasugeruje zmiany na stronie lub e-sklepie, które przełożą się na lepszą konwersję.

 

 

Ile kosztuje taka usługa?

Warunki współpracy ustalane są indywidualnie, a koszt kampanii rozpoczyna się od 49 zł. Klient płaci jedynie za efekty, czyli za kliknięcia (CPC – cost per click), z czego jedno kliknięcie kosztuje od 1 do 3 zł.

Przed wysłaniem wiadomości system sprawdza czy dany użytkownik nie jest już zapisany do Twojej bazy danych.

To eliminuje sytuacje, w których musiałbyś płacić za wysłanie wiadomości do użytkownika, z którym możesz skontaktować się samodzielnie.

Czy Revhunter jest dla Ciebie?

Każda strona internetowa, sklep i blog, gdzie prowadzone są działania e-commerce, są odpowiednie, aby przeprowadzić kampanię e-mail retargetingową.

Niezależnie od tego, czy Twoja działalność w sieci realizuje już zamierzone cele czy też nie, zawsze można zwiększyć konwersję.

To rozwiązanie, które sprawdzi się w każdej branży, od modowej, przez budowlaną po motoryzacyjną. Klienci coraz częściej robią zakupy i szukają usług online. Revhunter pozwoli lepiej do nich dotrzeć.

Jednak nie tylko e-commerce jest sektorem, w którym e-mail retargeting znajdzie zastosowanie. Skorzystać mogą również pośrednicy nieruchomości, portale administracji publicznej czy nawet rekruterzy.

PRZYKŁAD: Firma rekruterska szuka pracowników dla swojego klienta. Na swojej stronie internetowej umieszcza szczegóły oferty i formularz służący do składania aplikacji. Część potencjalnych pracowników wypełni formularz, a pozostali opuszczą stronę. Właśnie oni będą celem kampanii e-mail retargetingowej – system znajdzie ich w bazie danych i przypomni o dopełnieniu formalności.  

PRZYKŁAD: Prowadzisz blog internetowy. Czytelnicy czytają Twoje wpisy, ale rzadko zostawiają swoje komentarze lub zapisują się do newslettera. Revhunter wyszuka takiego internautę w bazie danych i wyśle mu wiadomość. Co w niej będzie? To zależy od Ciebie. Możesz zasugerować mu, żeby zapisał się do newslettera i był na bieżąco z najnowszymi wpisami lub polecić mu inny tekst do przeczytania.

 

Podsumowanie

E-mail retargeting to doskonały sposób na finalizowanie działań prowadzonych w internecie. Revhunter to z kolei skuteczne narzędzie, które pozwoli na przeprowadzenie takich kampanii.  

Najważniejsze zalety Revhuntera to:

  • duża baza adresów e-mail (około 45% wszystkich adresów e-mail w Polsce)
  • możliwość tworzenia dopasowanych do rodzaju działalności scenariuszy;
  • możliwość wyboru określonej grupy docelowej;
  • rozliczenie za efekty w oparciu o kliknięcia.

Revhunter to narzędzie, które zdecydowanie opłaca się sprawdzić, niezależnie od branży, w której działasz i wielkości Twojej firmy.

Warto jednak przed rozpoczęciem takiej kampanii zadbać o to, aby jakiś ruch na stronie internetowej już był. Zapewnienie wartościowego ruchu, kampanie wizerunkowe i budowanie marki stanowią bowiem fundament dla dalszych działań retargetingowych.

Specjaliści z Revhunter radzą, by miesięczna liczba odwiedzin była co najmniej na poziomie 7,5 tysięcy odwiedzających – wtedy takie kampanie przynoszą najlepsze efekty.


Tekst powstał we współpracy z Revhunter. Chcesz, abyśmy opisali Twoje narzędzie? Napisz na michal@marketingibiznes.pl.

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail