Gdzie zamówić teksty?

08.01.2019 AUTOR: REDAKCJA

Tworzenie różnego rodzaju treści, czy to na użytek stron internetowych, czy też w innym celu wymaga odpowiednich umiejętności. Nie wystarczy jedynie zdolność poprawnego wysławiania się — treść zwykle trzeba zapisać tak, by zachęcała do czytania, a jednocześnie przekazywała istotne informacje. Gdzie zatem można zamówić napisanie tekstów o określonych cechach, niekoniecznie związanych z pozycjonowaniem stron i SEO?

 

W poszukiwaniu dobrego copywritera

Zagadnienie wbrew pozorom nie jest oczywiste, zwłaszcza jeżeli ktoś nie ma rozeznania ani doświadczenia w copywritingu. W takich sytuacjach można poszukać odpowiednio wykwalifikowanych osób mogących wykonać zlecenie na giełdzie tekstów czy w mediach społecznościowych. Istnieją również inne, bardziej ukierunkowane możliwości, dzięki którym zamawia się dowolne unikalne teksty.

Agencje marketingowe

Prostym rozwiązaniem może wydawać się skorzystanie z usług agencji reklamowej. Można u nich skorzystać z usług copywriterów – ceny takich usług są jednak zwykle dosyć wysokie. Nie zawsze również treści, jakich potrzebuje usługobiorca, są spójne z działalnością agencji marketingowych. Rozwiązanie sprawdza się doskonale, ale tylko w konkretnych przypadkach.

Specjalistyczne forum internetowe

Fora dla copywriterów to jedno z miejsc, gdzie w krótkim czasie można znaleźć osoby zdolne napisać wartościowe teksty na praktycznie każdy temat. Rozwiązanie to ma jednak pewne wady — osobę, z którą nawiązuje się współpracę, często ciężko sprawdzić przed rozpoczęciem współpracy. Zwykle również zlecenie nie posiada formalnego kształtu, a rozliczenie ze zleceniobiorcą może sprawiać problemy. Łatwo trafić również na osoby niesłowne, przez co próby otrzymania gotowego tekstu w terminie to istna męczarnia.

Bezpośrednie zlecenia

Można także skorzystać przy zamawianiu tekstu z usług niezależnego copywritera. Taka współpraca zwykle okazuje się owocna, jeżeli starannie dokona się wyboru osoby i dobrze określi wymagania. Niezależni copywriterzy wykonują jednak zwykle równolegle pracę dla wielu zleceniodawców i nie zawsze dostępni będą w czasie, w którym jest to potrzebne. Tu również problematyczne są aspekty wspomniane w przypadku korzystania z forum – niesłowność copywriterów czy też brak formalnych rozliczeń.

Platformy copywritingowe

Sprawdzającym się bardzo dobrze rozwiązaniem jest platforma copywritingowa zrzeszająca copywriterów i zleceniodawców. Jedną z najczęściej wybieranych witryn tego typu jest platforma GoodContent.pl.

Zamawianie tekstu w GoodContent.pl

Platforma zaprojektowana jest w przejrzysty sposób. Dodanie zlecenia wymaga posiadania konta na portalu, które można szybko utworzyć, wypełniając krótki formularz rejestracyjny. Rejestracja jest bezpłatna, natomiast każde zlecenie musi zostać opłacone, zanim pojawi się na liście dostępnej dla copywriterów. Stanowi to zabezpieczenie dla twórców tekstów. Krótka instrukcja, jak zlecić napisanie tekstów pojawia się jako ekran startowy po zalogowaniu.

Intuicyjne menu zleceń

Menu po lewej stronie na niebieskim tle jest intuicyjne i nie wymaga zaawansowanych umiejętności. Sekcja dotycząca zleceń podzielona jest na dwie części. Pierwsza dotyczy tekstów zlecanych, natomiast druga ich odbioru. Istnieje możliwość sprawdzenia, jakie teksty są w realizacji i jaki użytkownik je pisze. Można również sprawdzić listę nieopłaconych zleceń oraz tych, które już zostały zrealizowane lub anulowane. W razie wątpliwości możliwy jest kontakt z administracją, który zwykle przebiega szybko i bezproblemowo. 

Określanie wymagań w zleceniu

Podczas zlecania napisania tekstu samemu ustala się stawkę za 1000 znaków ze spacjami — podając oczekiwaną (minimalną) ilość znaków oraz kwotę brutto za tekst. System podpowiada orientacyjne stawki dla tekstów o konkretnej jakości, ale ostateczna decyzja należy do zlecającego. W ramach jednego zlecenia można zamówić dowolną ilość tekstów, jednak ograniczenie długości, typ — czy mają być zsynonimizowane oraz mieć tytuł oraz stawka są takie same dla wszystkich. System nie ma możliwości oznaczenia jakości tekstu za pomocą parametrów ani też nie ma klasyfikacji copywriterów pod względem jakości tekstów przez nich tworzonych. Założenie natomiast jest takie, że zlecenia ze stawką powyżej 8 zł brutto za 1000 znaków są dostępne jedynie dla najlepszych, czyli mających poniżej 5% odrzuconych tekstów.

Jakość i szybkość wykonania zleceń

Rozwiązanie potencjalnego problemu z jakością zamawianego tekstu to zlecenia prywatne dla wybranych copywriterów albo też dodatkowa rekrutacja do zlecenia, wymuszająca przesłanie tekstu próbnego i jego akceptację przez zlecającego. Na bieżąco istnieje możliwość komunikacji wewnątrz platformy z dowolnym jego użytkownikiem, w celu na przykład omówienia szczegółów zlecenia czy terminu jego realizacji, albo przesłania dodatkowych materiałów w załączniku. Panel GoodContent.pl nie umożliwia ustawienia terminu ważności zlecenia, jednak zwykle nie jest to większym problemem. Platforma zrzesza ponad 12 000 zweryfikowanych copywriterów, którzy mogą równolegle wykonywać poszczególne teksty ze zlecenia, przez co realizowane są one przeważnie bardzo sprawnie.

Akceptowanie napisanych tekstów

Odbiór ukończonych tekstów jest również prosty, gdyż jak zostało wspomniane, znajdują się pod osobnym punktem menu. Na akceptację — przejrzenie i ewentualne odrzucenie bądź odesłanie z uwagami do poprawy jest 7 dni. Copywriter na poprawę ma 24 godziny, w przypadku odrzucenia tekst zwracany jest autorowi, a zlecenie powraca do puli zleceń do wykonania. Po 7 dniach w wypadku niepodjęcia żadnej decyzji teksty automatycznie są akceptowane, a kwota za nie przekazywana na wirtualne konto w portalu copywritera.

GoodContent.pl dla copywriterów

Od strony copywritera platforma ma podobny układ. Aby mieć do niej dostęp, również konieczna jest rejestracja, w której trakcie wymagane jest napisanie tekstu próbnego. Po pewnym czasie jest on weryfikowany – w ciagu maksymalnie 14 dni od aktywacji konta. Jeżeli zostanie zaakceptowany, zleceniobiorca może rozpocząć realizację zleceń. Współpraca oparta jest na umowę o dzieło, generowaną wraz z rachunkiem dopiero w momencie zlecenia wypłaty. Istnieje możliwość również współpracy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Lista zleceń i ich rezerwacja

Copywriter ma możliwość wyboru zlecenia z publicznej listy. Może posortować ją po kwocie za 1000 znaków, ID zlecenia, ilości pozostałych tekstów czy danych zlecającego. Nie ma natomiast kategoryzacji zleceń, co przy ich dosyć dużej ilości może stanowić pewien problem. Na tej samej liście znajdzie również zlecenia prywatne, jeżeli został do takich zaproszony — nie są one w żaden sposób wyróżnione. Rezerwacja dotyczy pojedynczego tekstu ze zlecenia i jest możliwa jedynie na 6 godzin. Po tym czasie, jeżeli tekst nie został ukończony — przepada. Nie ma możliwości przedłużenia rezerwacji a jedynie jej ponowne wykonanie. Platforma działa poprawnie również na urządzeniach mobilnych, dzięki czemu w momencie pojawienia się ciekawego zlecenia można praktycznie w każdym momencie przystąpić do jego realizacji.

Płatności i rozliczenia na platformie

Rozliczenia na platformie zaprojektowane są w przejrzysty i wygodny sposób. Wypłata dla copywriterów może nastąpić maksymalnie raz w miesiącu, na żądanie, o ile zgromadzili oni na koncie minimum 100 złotych netto. Od kwoty brutto, jaką płaci zleceniodawca, odprowadzane są podatki (VAT i dochodowy) oraz prowizja dla portalu wynosząca 15%. Płatności są terminowe, zwykle na 1-3 dzień roboczy po odesłaniu do firmy kompletu podpisanych dokumentów rozliczeniowych. Jest to możliwe dzięki bezpieczeństwu, jakie zapewnia przedpłata za teksty osób je zlecających.

Rozliczenie zleceniodawcy

Zleceniodawca ma dwie możliwości płatności. Może skorzystać z wirtualnego portfela i najpierw wpłacić środki, a następnie wykorzystywać je do zlecania tekstów. Może również każdorazowo opłacać zamawiane teksty. W obu przypadkach istnieje możliwość zapłaty na konto tradycyjnym przelewem, bądź skorzystania z systemu szybkich płatności Przelewy24. W przypadku rezygnacji ze zlecenia, kiedy jakieś teksty nie powstały bądź nie zostały zaakceptowane, środki wracają do portfela. Raz w miesiącu automatycznie generowana jest faktura VAT.

Podsumowując, znalezienie dobrego i dyspozycyjnego copywritera do napisania tekstów może być trudne. Korzystanie z platformy do zlecania tekstów sprawdza się natomiast doskonale. Jak każde rozwiązanie ma pewne wady obok całej masy zalet, ale fakt, iż z platformy GoodContent.pl od kilku lat korzysta coraz więcej zarówno copywriterów, jak i osób oraz firm zlecających świadczy o skuteczności rozwiązania.

Darmowe 50 złotych na testy!

Dzięki współpracy z tym portalem, wywalczyliśmy darmowe 50 złotych na przetestowanie platformy dla każdego, kto tylko powoła się na ten wpis. Zarejestruj się tu: https://panel.goodcontent.pl/ i napisz e-mail na: [email protected] w treści wpisując “MarketingiBiznes.pl”, a otrzymasz 50 złotych na testy! 🙂


Treść powstała przy współpracy z GoodContent.pl

Do góry!

Polecane artykuły

13.09.2019

AMA: Aplikacje Google bez tajemnic, czyli wszystko co musisz wiedzieć o pracy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam