Najciekawsze cytaty Marketing&Biznes – marzec 2016

18.10.2016 AUTOR: Marta Bąk-Kamińska

Do najważniejszych zasad obowiązujących przy prowadzeniu fanpage’a marki na tym popularnym portalu społecznościowym możemy na pewno zaliczyć dwie następujące: pilnuj się i sprawdzaj wszystko dwa razy.

Aleksandra Figiel, marzec 2016

Jeżeli chcemy, żeby nasz fanpage był wizytówką firmy, potraktujmy go jak każde inne działanie wizerunkowe: profesjonalnie i z dbałością o szczegóły. Bądźmy też na czasie, nigdy nie wiadomo, kiedy (podobnie jak na Twitterze gwiazdka zamieniła się w serce) nasze posty można będzie można oceniać kciukami skierowanymi w dół.

Aleksandra Figiel, marzec 2016

Według firmy badawczej Forrester już prawie 90 proc. procesu zakupowego odbywa się bez kontaktu ze sprzedawcą. Czyżby więc nadchodził rychły koniec przedstawicieli handlowych i sprzedawców? Trudno powiedzieć, chociaż już teraz odczuwamy, jak wiele wysiłku wymaga m.in. nawiązanie kontaktu telefonicznego, czy umówienie się na spotkanie z klientem. Przyszłością sprzedaży jest być może content marketing, który stwarza doskonałą okazję do dialogu i nawiązywania relacji z potencjalnym klientem. Dlaczego więc wiele firm, a przede wszystkim ich prezesi, wciąż nie może tego zrozumieć?

Alina Stasiak, marzec 2016

Nawet najlepszy szef nie jest w stanie w tym samym czasie realizować strategii rozwoju firmy i zarazem tworzyć dobre teksty na bloga, prowadzić kilka kont w serwisach społecznościowych, nagrywać angażujące materiały wideo i na żywo relacjonować życie firmy na Periscope. Może da radę robić to wszystko na raz, ale czy dobrze i skutecznie?

Alina Stasiak, marzec 2016

Do najbardziej skutecznych elementów w zakresie budowania obustronnej komunikacji z pewnością zaliczyć możemy: kontakt posprzedażowy z klientem (szczególnie ważny w e-commerce).

Anna Domin, marzec 2016

Bardzo ważne jest budowanie otwartego dialogu z klientem, szczególnie na etapie budowania i opracowywania materiałów, które chcemy przedstawić w studium przypadku, wpłynie to na wiarygodność case’u, co więcej może także otworzyć jego twórcy dodatkowe, niedostrzegane dotąd perspektywy.

Anna Domin, marzec 2016

Chęć posiadania własnej firmy była dla mnie sprawą drugorzędną. Głównym bodźcem do działania była konkretna potrzeba, która zrodziła się w trakcie mojej ówczesnej pracy. Pracując nad projektami realizowanymi dla klientów agencji, zauważyłem pewien brak. Tym brakującym ogniwem była wiedza o konsumencie danej marki. Kim jest, co go interesuje, co konkretnie robi – ogólnie jako konsument, nie w relacji do konkretnej marki.

Szymon Szymański, marzec 2016

Możliwości wykorzystania posiadanej wiedzy nie można rozpatrywać tylko w kategorii marketingu. Taka wiedza to potężny atut, który ma swoje zastosowanie w wielu obszarach działania firmy. Chociażby biznes: wyobraźmy sobie, że szukamy miejsc do ekspansji naszej firmy. Wiedza o konsumentach pozwoli nam wybrać miejsca, z których pochodzą ludzie aktualnie korzystający z naszych usług. Pozwali nam również na znaczne zmniejszenie ryzyka podjęcia złych decyzji, np. dobierając partnerów, możemy, kierując się konkretnymi informacjami, wybrać tych, którzy są popularni wśród naszych konsumentów. Ta sama sytuacja dotyczy celebrytów czy influencerów.

Szymon Szymański, marzec 2016

Nie chodzi o to, aby wydać pieniądze. To potrafi zrobić każdy, kto je ma. Największe wyzwanie to wydawać je mądrze. Aktualnie bardzo wiele dużych marek po prostu „wydaje na reklamę”, próbując dosłownie wepchnąć konsumentom swoją komunikację marketingową. Niestety często jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto. W dzisiejszych czasach o wiele więcej można ugrać, działając na małą skalę. Skupić swoje działania na konkretnych rozwiązaniach i segmentach konsumentów, dopasować się do nich, znaleźć wspólny język.

Szymon Szymański, marzec 2016

Słowa kluczowe najlepiej dobierać szeroko. Jeszcze niedawno w taki sposób działała głównie branża PPC, podczas gdy specjaliści SEO skupiali się na niewielu ogólnych słowach kluczowych. Do tej pory można trafić na firmy, które hołdują takiemu podejściu; na szczęście coraz rzadziej.

Milena Majchrzak, marzec 2016

Jeśli chodzi o SEO, nie płacimy już bezpośrednio za kliknięcie, więc nie musimy tak bardzo zwracać uwagi na CPC. Niestety, jeśli chcemy możliwie zminimalizować koszt naszych działań, warto zazwyczaj postawić na bardzo niszowe słowa.

Milena Majchrzak, marzec 2016

Przy up-sellingu przede wszystkim staramy się rozpoznać potrzeby klienta i sprzedać mu narzędzie, jakiego realnie potrzebuje.

Milena Majchrzak, marzec 2016

Nie można uratować każdego koszyka, bo nie każdy odwiedzający, który dotarł do tego etapu przygody ze sklepem, ma zamiar kupić już teraz, czyli w ramach trwającej wizyty.

Piotr Oracz, marzec 2016

Rozpoczynanie odzyskiwania koszyków od rozdawania rabatów wszystkim rezygnującym z zakupów nie jest najlepszą strategią, ponieważ nie zawsze cena stanowi problem.

Piotr Oracz, marzec 2016

Badania opublikowane w „Psychology Today” mówią jasno – nasz mózg może w danej chwili skupić się tylko na jednej czynności i wykonywać ją skutecznie, nawet gdy jedną z nich wykonujemy w dużym stopniu automatycznie (np. jazda samochodem).

Marcin Ogiński, marzec 2016

Podobnie jest ze zjawiskiem second screeningu – oglądając serial lub mecz na ekranie telewizora i komentując go na Twitterze, nie wykonamy tych czynności tak dobrze, jakbyśmy wykonali je osobno.

Marcin Ogiński, marzec 2016

Jeśli w Twojej firmie brakuje osoby odpowiedzialnej bezpośrednio za marketing, a jednocześnie zależy Ci na optymalizacji kosztów – idealnym rozwiązaniem jest outsourcing marketingu. To rozwiązanie dedykowane jest zarówno firmom, które mają długotrwałą strategię marketingową, jak i takim, od których wymaga się szybkiego dostosowania się do rynkowych zmian.

Justyna Poluta, marzec 2016

Choć mówi się, że skuteczny biznes opiera się na dobrej reklamie, to zdarzają się przecież biznesy, które „kręcą się same” i tylko raz na jakis czas potrzebują wsparcia w zakresie usprawnienia rozwiązań czy wytyczenia nowych ścieżek rozwoju.

Justyna Poluta, marzec 2016

Nie ukrywam, że działania lead nurturingowe wymagają pracy i długoterminowych procesów. Pamiętaj jednak, że działając na nasyconym rynku, musisz wychodzić naprzeciw potrzebom potencjalnych klientów, a nie skupiać się tylko na tych, którzy wyrazili chęć zakupu.

Aleksandra Admaczyk, marzec 2016

Podstawowym elementem rozwijającego się biznesu jest obserwacja postępowania najsilniejszych rywali rynkowych. Dzięki wiedzy na temat tego, jak funkcjonują inne firmy z branży, możemy przygotować atrakcyjniejszą ofertę.

Sebastian Heymann, marzec 2016

 

Content marketing, który powoduje wzrost efektywności

Content marketing dla software house’ów

Wokół content marketingu

 

Do góry!

Polecane artykuły

27.11.2020

Jaki powinien być program kadrowy?

26.11.2020

Ładowarka do samochodów elektrycznych – jak wybrać model odpowiedni dla miejsc ...