Wokół content marketingu

27.05.2016 AUTOR: Sylwia Cegieła

Obecnie sposób postrzegania marki diametralnie różni się od tego, który funkcjonował jeszcze jakiś czas temu. Dzisiaj ważne są relacje, jakie nawiązujemy na linii klient – marka, a nie irytujące swą nachalnością reklamy, które wyskakują niemal w każdym miejscu w Internecie. To właśnie owa relacja skłania przedsiębiorców do podejmowania żmudnego i długoterminowego trudu, jakim jest promocja.

Teraz, aby sprzedać dany produkt, nie wystarczy zainwestować w reklamę, trzeba jeszcze promować go zgodnie z obowiązującymi trendami marketingowymi. Tutaj wchodzimy więc w rolę eksperta, doradcy, ponieważ konsument, nim zdecyduje się na zakup danej usługi czy towaru, musi poznać jego wartość. W tym celu z pewnością zacznie poszukiwać marki w sieci. Dlatego tak ważny jest przekaz i sposób przedstawienia marki, jakiego użyjemy do promocji. Istotną rolę odgrywają też kanały dystrybucji, zależy nam bowiem na dotarciu do jak największej grupy docelowej.

Możemy – a nawet musimy – wykorzystać go do tego wszelkiego typu media społecznościowe czy wyszukiwarki, gdyż mogą one stanowić dla nas jako przedsiębiorców cenne źródło informacji. Należy zadbać o właściwe słowa kluczowe, aby dany produkt był łatwo dostępny w procesie przeszukiwania zasobów Internetu. Trzeba też pamiętać, aby odpowiedni kanał dystrybucji dopasować do grupy odbiorców, w przeciwnym razie nasze działania staną się nieefektywne i stracimy nie tylko czas, ale i pieniądze.

Pokaż swój działający produkt w sieci

Aby dotrzeć do menedżerów, przedstawicieli wszelkiego rodzaju przemysłu czy zwykłych konsumentów, najlepiej założyć bloga firmowego z opisami produktu i artykułami związanymi z konkretną, promowaną związaną z marką, tematyką. Spowodujemy w ten sposób, że nasze działania postawią nas w gronie ekspertów, ale też wzrośnie pozycja marki w wyszukiwarce. Do przedstawienia działań wielu produktów przyda się także platforma umożliwiająca publikację krótkich filmików instruktażowych (np. o sposobie użycia danego narzędzia).

Dobrym pomysłem dla korporacji reprezentującej np. branżę kosmetyczną czy modową jest blog czy też vlog z filmikami opisującymi dany produkt w praktyce, gdzie klienci mogą posłuchać o jego zastosowaniu. Ten sposób działania obecnie bardzo popularny jest szczególnie wśród młodzieży. Dzięki tego typu kanałom dowiemy się m.in. o tym, który produkt jest warty użycia, czyli poznamy recenzje samych konsumentów, ale też będziemy mogli przy okazji zaznajomić się z najnowszymi trendami w kwestii makijażu czy ubioru.

W branży edukacyjnej możemy np. uwzględnić e-booki, które obecnie zyskują popularność wraz z nagraniami dźwiękowymi (wykorzystywanymi szczególnie w nauce języków obcych), które można odsłuchać praktycznie wszędzie.

Należy jednak pamiętać, żeby dostosować formę przekazu także do wieku naszych konsumentów, gdyż np. infografiki mogą stanowić atrakcyjne źródło informacji dla młodszych odbiorców, natomiast ci starsi wolą szersze opisy. Książka w formacie PDF ułatwi im więc zrozumienie działania urządzenia. Dodatkowym atutem jest też możliwość korzystania z niej w każdym miejscu za pomocą czytnika czy innego urządzenia mobilnego, które również ułatwi poszukiwanie odpowiedniego produktu.

Nic jednak nie zastąpi zaangażowania samych zainteresowanych, które utracimy, gdy nie będziemy podążać za nimi. Dlatego do tego wszystkiego dołóżmy jeszcze media społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram.

W zdobyciu kolejnych klientów skutecznymi mogą się również okazać wszelkiego rodzaju przewodniki czy aplikacje mobilne. Te pierwsze w przystępny sposób przyspieszają bowiem decyzyjność, podczas gdy drugie sprawią, że konsument nie będzie musiał rozstawać się ze swą ulubioną usługą. Ta opcja nastawiona jest jednak na klienta posiadającego nowoczesne urządzenia mobilne, co może niestety zawężać krąg użytkowników.

Zaangażuj klienta w promocję

Nowoczesna forma przekazu spowoduje, że nie będą to jedynie nudne treści reklamowo-informacyjne przypominające gazetki promocyjne, które często – jeszcze przed przeczytaniem – trafiają do kosza lub zginą w nadmiarze przekazywanych nam treści. Co więcej, dzięki komentarzom pod artykułem poczujemy się zaangażowani w funkcjonowanie produktu na rynku.

Przed dokonaniem zakupu, klient będzie chciał zapoznać się z opiniami innych. Tym też kierują się w dzisiejszych czasach nowoczesne firmy, chcące wyróżnić się na rynku. Interesująca seria artykułów ma bowiem większą wartość od tradycyjnej i bardzo drogiej reklamy, gdyż dodatkowo wypozycjonuje nas w sieci.

Istnieją też inne narzędzia content marketingu, które skutecznie zwielokrotnią nasz zysk. Jednym z nich jest system umawiania klientów Infilo, powodujący swoim działaniem zwiększenie konwersji na stronie. Dodatkowo klient, mogąc w dowolnym momencie skontaktować się z konsultantem, czuje się bezpieczny, gdyż jest pewien, że przekazana mu wiedza jest wiarygodna. Przez dobrze przemyślaną treść na stronie oraz możliwość wygenerowania linka i opublikowania go w miejscach bezpośrednio związanych z naszą branżą (strona www, blog firmowy, branżowe fora internetowe, portale społecznościowe) zbierzemy więcej leadów, czyli zwiększymy szansę na skuteczną sprzedaż usługi czy towaru. Nastąpi zatem konwersja odbiorcy z tymczasowego na stałego.

System Infilo ma także swoje zastosowanie w wielu dziedzinach, np. w branży kosmetycznej, medycznej i edukacyjnej. Można przez to narzędzie można bowiem bezpośrednio uzyskać informacje na temat danego produktu czy usługi przez umówienie się na krótkie konsultacje online lub telefoniczne. My wygenerujemy zysk, natomiast kupujący będzie mógł polecić nasze usługi kolejnym zainteresowanym. Poprawimy w ten sposób wizerunek marki i sprawiamy, że stanie się godna uwagi. Pomożemy również niezdecydowanym uwierzyć w skuteczność danego produktu.

System angażowania jest także skuteczniejszą formą niż sam formularz kontaktowy. Nie każdy bowiem ma czas czekać na maila z formularza kontaktowego czy chce dzwonić. Szybki kontakt z obsługą klienta wspomoże natomiast system sprzedażowy swą kompetencją.

Działa to na korzyść obu stron, gdyż w trakcie konsultacji ma miejsce też promocja. Daje to możliwość bezpośredniego kontaktu z marką za niewielką cenę. Nie musimy przecież inwestować ogromnych pieniędzy, aby sprzedać dobrej jakości produkt. Dodatkowym atutem jest też możliwość dostosowania buttonu systemowego do wymogów naszej witryny, co spowoduje jego całkowitą integrację. Tym sposobem promujemy konkretne słowa klucze, a personalizacja usługi wpływa korzystnie na nasz wizerunek. Ponadto informacje o źródle zebrane podczas wizyty potencjalnego klienta na naszej witrynie dostarczą nam cennych wskazówek i pomogą ulepszyć system.

Korzystajmy zatem z faktu, że w Internecie wszystko jest powszechne i zostaje tam na bardzo długi czas. Zatem i zysk płynący z działania marketingu treści będzie długoterminowy, ale nie natychmiastowy. Wystarczy jednak uzbroić się w cierpliwość i odpowiednio dopasowane do naszej firmy narzędzie, ponieważ tutaj liczy się bezpośredni kontakt z klientem i klienta z marką.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/e-commerce/delikatesy-spozywcze-i-wizerunek-eksperta-jak-content-marketing-buduje-marke

Lokowanie produktu w sieci, czyli jak dotrzeć do społeczności wirtualnej

Jak stworzyć storytelling, który sprzedaje?

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail